اخبار شهرستانها

آغاز مرمت نخستین عکاسخانه خراسان جنوبی
مرمت خانه تاریخی صمدی که اولین عکاسخانه منطقه خراسان جنوبی در گذشته نیز بوده است، آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی قاین گفت: عملیات مرمت این خانه تاریخی شامل کف سازی، بام سازی و استحکام بخشی است که تا مهر به پایان می رسد. عباسی، قدمت خانه تاریخی صمدی را متعلق به دوره قاجار دانست و افزود: این خانه فاخر دارای معماری اصیل ایرانی اسلامی است و در ساخت آن از مصالح سنتی از جمله خشت، کاه و گل استفاده شده است. وی گفت: اولین عکاسخانه استان دارای تاریک خانه و حوضچه ظهور و چاپ عکس است و به شماره ۳۰۵۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قاین از گشایش این بنای ارزشمند تاریخی از اول مهر به عنوان اولین موزه عکس خراسان جنوبی خبر داد.
مشارکت مردم روستای خشک  قاینات
در مرمت مسجد تاریخی
رئیس اداره میراث فرهنگی قاینات گفت: به دنبال مرمت و احیای  میراث های  تاریخی و فرهنگی در سال ۱۳۹۵ از محل اعتبارات استانی مرمت و احیای مسجد تاریخی روستای خشک مورد توجه قرار گرفت.  شاهرخ عباسی افزود: مسجد تاریخی و قدیمی روستای خشک که از تقدس ویژه نزد مردم برخوردار هست سالیان طولانی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی آسیب های جدی دیده بود که با مشارکت حدود ۴۰ نفر از اهالی روستا تحت مدیریت کارشناسان میراث فرهنگی استان و شهرستان، نقاط آسیب دیده مرمت و استحکام بخشی شد.
غنی سازی اوقات فراغت ۶ هزار دانش آموز و دانشجو
برنامه های اوقات فراغت برای بیش از ۶ هزار دانش آموز و دانشجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی آغاز شد. معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: همزمان با آغاز تعطیلات تابستان، ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی زیرپوشش در کانون های دائم، موقت و پیرو ولایت از برنامه های فرهنگی این نهاد بهره مند می شوند.
وزش باد همراه با گرد و خاک در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی تا فردا وزش تند باد و در برخی نقاط وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک در استان ادامه دارد. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه ها نشان می دهد، فردا شرایط جوی نسبتاً آرام خواهد بود و افزایش موقت ابر در برخی ساعت ها دور از انتظار نیست. وی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز را صاف تا کمی ابری همراه با وزش تندباد و گرد و خاک عنوان کرد و یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز استان در این مدت به ۳۵ و ۲۱ درجه سلسیوس می رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*