اخبار شهرستانها

حمایت دفتر امور روستایی استانداری از گوهر تراشی زیرکوه
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، معاون مدیر کل امور بانوان و بخشدار مرکزی زیرکوه از کارگاه تجمیعی گوهر تراشی روستای بمرود شهرستان زیرکوه بازدید کرد. در این بازدید سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از عملکرد صنایع دستی شهرستان و گوهر تراشی ابراز رضایت کرده و گفت: این رشته با توجه به پتانسیل وجود معدن در نزدیکی روستا می تواند کمک شایانی به اقتصاد خانوارهاو جلوگیری از مهاجرت روستائیان داشته باشد . عالیه خواجوی همچنین قول مساعدی در خصوص حمایت از این رشته در شهرستان داد.
بهره مندی ۹۳ درصدی جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی
مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهره مندی ۹۳ درصد خانوار شهری استان از نعمت گاز طبیعی خبرداد. فرشید دشتی افزود: در حال حاضر ۹۳ درصد خانوار شهری استان مشتمل بر ۲۱ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با بهره برداری از طرح های گازرسانی در دست اجرا ، ۶ درصد به جمعیت شهری برخوردار اضافه شده و میزان بهره مندی جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی به ۹۹ درصد خواهد رسید.
برگزاری جلسه هماهنگی خدمات سفر در قاینات
جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان قاینات ویژه تابستان در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد. شاهرخ عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان قاینات از اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان قاینات که در نوروز با تعامل، مساعدت و هم پوشانی، خدمات بسیار خوبی را به مسافران و گردشگران ارائه دادند و از طرف دیگر رضایت بازرسین و ناظرین کشوری و استانی را به دنبال داشت، قدردانی کرد.
حضور بانوان روستای دهسلم در نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد
بانوان روستای دهسلم در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و اولین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد که در محل نمایشگاههای بین المللی این استان در حال برگزاری است شرکت کردند.
پایان مرمت بنای تاریخی« مزار میرزاها» در سرایان
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان از پایان مرمت بنای تاریخی مزار میرزاها با همکاری و مشارکت مردم این شهرستان خبر داد و گفت: محوطه سازی اطراف بنا شامل: اجرای آجر فرش، طراحی فضای سبز، نورپردازی، شیب بندی، حفر چاه های جذبی و … از جمله اقدامات مرمتی انجام شده می باشد. محمد عرب افزود: تنها تزئینات گچی این بنای ارزشمند مرمت نشده که امیدواریم در سال جاری با کمک اداره کل استان بتوانیم مرمت این بنای تاریخی ارزشمند را بصورت کامل به پایان برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*