اخبار شهرستانها

المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد فردوس کلنگ‌زنی شد
مراسم آغاز کار احداث المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد. به گزارش آنا، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: شهدا را از دست نداده ایم بلکه نَفَس امام خمینی (ره) و هدایت های آن حضرت باعث شد که ما شهدا را به دست آوریم. دکتر علیرضا حسنی به بیان مقام و منزلت رفیع شهدا پرداخت و افزود: وقتی امام راحل در بیان عظمت شهدا می فرمایند: «افلاکیان از درک شهدا عاجزند» ما چگونه می توانیم مقام والای شهدای گرانقدر را درک کنیم. این آزاده و جانباز سال های دفاع مقدس و حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: شهدا به خلوتکده الهی وارد شده و محرم اسرار الهی شده اند و به جایی رسیده اند که بالاتر از آن متصور نیست و ما از درک این مفاهیم و آن جایگاه رفیع واقعاً عاجزیم. در پایان این جلسه حضرت حجت الاسلام و المسلمین بابایی ماهانی امام جمعه فردوس از دکتر حسنی و پیگیری های ویژه وی قدردانی کرد و کلنگ احداث المان شهدای گمنام واحد فردوس با حضور مسئولان به زمین زده شد. در این مراسم مهندس غلامرضا آرام معاون عمرانی و مهندس غلامرضا سعیدی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند حسنی را همراهی می کردند.
وزش باد در نواحی شرقی خراسان جنوبی
کارشناس پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد، شرق استان وزش باد شدید رخ خواهد داد. فاطمه زارعی افزود: بر اساس الگوی حاکم در نقشه های پیش یابی هواشناسی دو روز آینده پدیده وزش تند باد و گرد و خاک در منطقه پیش بینی می شود.
مرمت و احیای آب انبار خوسف آغاز شد
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان خوسف گفت: مرمت و احیای آب انبار واقع در بافت تاریخی خوسف با تغییر کاربری به نمایشگاه صنایع دستی و عکس بناهای تاریخی، آغاز شد. علی صالحی افزود: مرمت و احیای این آب انبار در یک فصل و به مدت یک ماه با اعتباری معادل ۵۰ میلیون ریال انجام خواهد شد.