آغاز برگزاری کنکور سراسری از فردا

کنکور سراسری ۹۴ - مشهد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در تشریح روند برگزاری آزمون سراسری سال ۹۶ گفت: این آزمون فردا و پس فردا (پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه) در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی به صورت سراسری برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام مطلب اظهار کرد: براساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و گروه آزمایشی علوم ریاضی در صبح و آزمون عمومی اختصاصی گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر روز پنج شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۳۹۶ همچنین آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح و آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه سال ۱۳۹۶ در ۳۷۲ شهرستان در بخش کشور و ۴۷۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: درب حوزه‌های امتحانی برای آزمون‌های صبح راس ساعت هفت و برای آزمون‌های بعد از ظهر راس ساعت ۱۴:۳۰ ( دو و نیم بعد از ظهر) بسته خواهد شد. لذا از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی پس از بسته شدن درب حوزه امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: هر دواطلب برای حضور در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشد. آزمون صبح‌ها راس ساعت ۷:۳۰ و بعد از ظهرها راس ساعت ۱۵ آغاز می‌شود.

به گفته دکتر توکلی هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار باید چند مداد نرم و پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان باید از آوردن وسائل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، دست بند و غیره به جلسه ازمون اکیدا خودداری نمایند.

بدیهی است در صورتی که داوطلب عمدا یا سهوا هر یک از این وسائل را با خود به جلسه آزمون ببرد، آن فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در اطلاعیه توزیع کارت درج گردیده با وی رفتار خواهد شد. ضمنا از آنجایی که محلی برای نگهداری وسائل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش بینی نمی‌شود، لذا به کلیه داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود به هیچ عنوان این قبیل وسائل را با خود به حوزه امتحانی نیاورند در غیر این صورت مسوولیت حفظ و نگهداری آن بر عهده حوزه امتحانی مربوط نخواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در جلسه آزمون عمومی و اختصاصی به هر یک از داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی یک پاسخ‌نامه داده خواهد شد. در مستطیل بالای پاسخ‌نامه شماره داوطلب، نام خانوادگی، نام و گروه آزمایشی درج شده است. پاسخ‌نامه به همراه دفترچه آزمون (دفترچه شماره یک) که در یک بسته نایلونی قرار دارد به داوطلب داده می‌شود.

دکتر توکلی خاطر نشان کرد: در مستطیل بالای پاسخ‌نامه مطلقا نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت به غیر از محل‌های مشخص شده بر روی پاسخ‌نامه از نوشتن و یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها خودداری شود. در غیر این صورت فرد با عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلب به محض دریافت پاسخ‌نامه می‌بایست شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست در صورت مشاهده تفاوت بی درنگ موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری و اختلاف برطرف شود. همچنین پس از اطمینان از این پاسخ‌نامه متعلق به داوطلب است لازم بوده براساس دستوری که از بلندگو پخش می‌شود نسبت به تکمیل مندرجات جدول زیر پاسخ‌نامه شامل نام و نام خانوادگی و غیره با مداد سیاه نرم و پررنگ اقدام و آن را امضاء کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلب باید محل مخصوص جوابی که در پاسخ‌نامه برای هر سوال در نظر می‌گیرد به وسیله مداد پر کند. برای آگاهی از طرز پرکردن محل مخصوص در جواب به نمونه پاسخ‌نامه مندرج در راهنمای شرکت در آزمون توجه نماییم. چون پاسخ‌نامه به وسیله ماشین علامت خوان تصحیح می‌شود از کثیف کردن، تا کردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا هر اثری بر روی آن خودداری شود.

به گفته دکتر توکلی، جواب‌ها باید فقط در پاسخ‌نامه با پرکردن محل مخصوص آنها و به وسیله مداد مشکی نرم و پررنگ مشخص شود، پر کردن محل پاسخ‌ها باید پررنگ و یکنواخت باشد. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخ‌نامه یا در دفترچه آزمون علامت‌گذاری یا نوشته شود قابل تصحیح یا نمره گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ وجه به حساب نمی‌آید.

وی خاطر نشان کرد: در تست‌های چهار گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هر داوطلب پس از دریافت بسته‌های پاسخ‌نامه و دفترچه آزمون عمومی و پس از آن دفترچه آزمون اختصاصی باید نسبت به کنترل شماره داوطلبیه مندرج بر روی جلد دفترچه با شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون و شماره صندلی خود و همچنین نام خانوادگی و نام و اطمینان از یکسان بودن آن همچنین کنترل نوع دفترچه آزمون براساس برنامه زمانی مربوط نسبت به پاسخ‌گویی سوالات اقدام کند.

به گفته دکتر توکلی آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۳۹۶ برای تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ داوطلب که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر زن و مابقی مردم هستند برگزار خواهد شد. در این آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به ۱۰۰ سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۳۵ سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون این گروه آزمایشی در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی نیز در صبح پنج شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۳۹۶ برای تعداد ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ داوطلب که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار می‌شود. در این آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی به ۱۰۰ سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۸۰ سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون این گروه آزمایشی ۱۶۵ دقیقه پاسخ خواهند داد. لازم به ذکر است داوطلبانی که دراین گروه آزمایشی دارای مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند، ضرورت دارد علاوه بر پاسخ گویی به سوالات عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه‌های شماره یک و دو آزمون به ۲۰ سوال درس اصول عقاید و فقه که در دفترچه شماره ۳ به چاپ رسیده در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر پنج شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۳۹۶ برای تعداد ۶۱ هزار و ۹۸۵ داوطلب که از این تعداد ۴۳ هزار و ۸۸۳ نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار خواهد شد. در این آزمون داوطلبان گروه ازمایشی هنر به ۱۰۰ سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۶۰ سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ می‌دهند.

به گفته توکلی آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح جمعه ۱۶ تیرماه سال ۱۳۹۶ برای تعداد ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ داوطلب که از این تعداد ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار می‌شود. در این آزمون نیز داوطلبان گروه آزمایشی گروه تجربی به ۱۰۰ سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۷۰ سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ خواهند داد. لازم به ذکر است داوطلبانی که در این گروه آزمایشی دارای دیپلم بهیاری و یا شاغل در حرفه بهیاری هستند ضرورت دارد علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات دفترچه‌های شماره یک و دو آزمون به ۵۰ سئوال تخصصی بهیاری مندرج در دفترچه سه آزمون در مدت ۳۰ دقیقه پاسخ دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی‌ زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۶ برای تعداد ۱۱۸ هزار و ۴۶۷ داوطلب که از این تعداد ۷۸ هزار و ۲۱۰ نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار می‌شود. در این آزمون کلیه داوطلبان گروه ازمایشی زبان‌های خارجی به ۱۰۰ سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک در مدت ۷۵ دقیقه و هر یک از متقاضیان زبان‌های خارجی انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی به ۷۰  سوال اختصاصی این زبان‌ها در مدت ۱۱۰ دقیقه پاسخ دهند. لازم به ذکر است برای داوطلبانی که زبان‌های خارجی آنها ایتالیایی یا روسی است آزمون اختصاصی این زبان‌ها برگزار نمی‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*