اخبار شهرستانها

بی سابقه بودن گرمای هوای خراسان جنوبی در ۱۰ سال اخیر
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی، گفت: گرمای هوای هفته قبل در استان در مدت ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و اوج گرما مربوط به روزهای ۳۰ و ۳۱خرداد ماه و نیز یکم و دوم تیر ماه ۹۶ بود. علیرضا خندان رو، یادآور شد: اوج گرمای هوا در بیرجند یکم تیر ماه به ۴۳ درجه، ۳۱ تیر ماه به ۴۰ درجه و دوم تیر ماه به ۴۲ درجه رسید.
۱۱ گروه استهلال ماه شوال را رصد می کنند
مسئول ستاد استهلال مرکز خراسان جنوبی گفت: در سطح خراسان جنوبی ۱۰ گروه رویت ماه شوال را رصد خواهند کرد و یک گروه هم دانشجویی هستند که مجموعا ۱۱ گروه مسئولیت استهلال ماه شوال را بر عهده دارند. حمید رضا ناصری،  اظهار کرد: تیم های رصد برای رویت هلال ماه شوال  معمولا نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه قبل از غروب خورشید برای رصد ماه مستقر می‌شوند.
ورود گندم با کیفیت  از سایر استانها به خراسان جنوبی
برای اولین بار با آغاز فصل خرید تضمینی گندم از سوی دولت  ، حمل گندم کیفی فصل خرید از سایر مبادی  در دستور کار قرار گرفت. مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: در راستای بهبود کیفیت گندم و آرد و نان استان اقدام به حمل گندم فصل خرید از دیگر استانها کرده است که در نهایت با اختلاط گندم بومی استان به آرد با کیفیت تبدیل شود. مجید اسداللهی افزود: مواد اولیه (گندم و آرد) ، مهارت شغلی نانوایان (آموزش) و تکنولوژی پخت نان سه عامل موثر در کیفیت نان است که به منظور ارتقای کیفی نان ،  تاکنون حمل ۲۰۰۰ تن گندم مرغوب فصل خرید از استان گلستان که به لحاظ کیفیت رتبه یک کشور را دارد  آغاز و این برنامه ادامه دارد.
کمک ۴۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان در طبس
خیران نیک اندیش، در جشن گلریزان ۴۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در طبس کمک کردند. مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با اشاره به آزادی ۲۴ زندانی جرائم غیر عمد از آغاز امسال از زندانهای خراسان جنوبی گفت: هم اکنون خانواده  ۱۴۲  زندانی جرائم غیرعمد، چشم انتظار کمک خیران برای آزادی این افراد هستند. هاشمی افزود: ۱۱ نفر از زندانیهای جرائم غیرعمد، در طبس نیازمند کمک خیران و مردم هستند. وی گفت: ستاد دیه در مهریه های معقول و چکهای بلامحل غیرکلاهبرداری ورود می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*