یادداشت /اقتصاد مقاومتی اشتغال مولد را به ارمغان می آورد/ در مدیریت جهادی کار نشد، نداریم

حوزه خبری:
اقتصادی
موضوع پرونده:
کارشناسان از اقتصادمقاومتی می گویند – ۲

حجت الاسلام انجوی نژاد مسئول کانون رهپویان وصال در یادداشتی شفاهی مزیت های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را شرح می دهد.

در بخشهایی ازین مطلب می خوانید:

“…. پایه خدمت و رفع دغدغه های مردم در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و معیشتی مردم پایه گذاری شده است. در مدیریت جهادی مبنای کار ارائه خدمت بی منت، توجه به مشارکت مردمی و سازماندهی نیروهای مردمی ( مردمی کردن اقتصاد ) است. در مدیریت جهادی توجه به امور مادی مانند حقوق و مزایا در سطح پایینی قرار دارد و خبری از حقوق های نجومی نیست و بی توجهی به زمان و کار شبانه روزی مد نظر می باشد. در مدیریت جهادی کار نشد، نداریم و چیزی به نام مشکلات و تنگناهایی که سدی در برابر حل معادلات مختلف باشد، محلی از اعراب ندارد. مشکلات در برابر عزمی که برای تحقق مولفه های مدیریت جهادی جزم شده یارای مقابله ندارد. امید می رود در سال جدید با بهره گیری از مدیران جهادی و مدیریت جهادی که یکی از شاخص های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی ….”

متن کامل یادداشت:

اقتصاد مقاومتی اشتغال مولد را به ارمغان می آورد/ در مدیریت جهادی کار نشد، نداریم

 

حجت الاسلام انجوی نژاد مسئول کانون رهپویان وصال

 

اقتصاد مقاومتی یک مدل بومی ، کاربردی و عملیاتی است که باید مورد توجه ویژه مردم و مسئولین قرار گیرد و در صورت تحقق آن شاهد اشتغال پایدار و مولد نیز خواهیم بود.

پرهیز از تنبلی، کسالت و کم کاری و همچنین، داشتن روحیه خدمت به مردم، ایمان و اخلاص، اتحاد و وحدت، احسان و ایثار، استغفار از اسراف نظم و پرهیز از غرور و همچنین توکل داشتن به خدا، ذکر مداوم خدا با تکیه بر علم و درایت از ویژگی های مدیریت جهادی است. مولفه های مدیریت جهادی را می توان با تمرین و تلاش و آموزش و تربیت نیروی انسانی از مقطع دبستان در جامعه نهادینه کرد. اساسا کار و تلاشی و مدیریتی جهادی است که در مقابله با سیاست های خصمانه دشمن انجام گیرد. ما در شرایط کنونی درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان هستیم. نکته حائز اهمیت اینکه مدیریت جهادی در واقع سبکی برخاسته از تفکر بومی و متناسب با مقتضیات فرهنگی و اجتماعی است، مدیریتی که مشابه آن در دوران دفاع مقدس با بروز خلاقیت ها، نوآوری ها و ابتکارات بزرگی را به منصه ظهور رساند.

عبور از رودخانه اروند یکی از آن شاهکارهای عظیمی بود که حیرت ابرقدرت ها را برانگیخت و معادلات علمی جهان را بر هم زد. مدیریت جهادی غیر از مدیریت علمی نیست، اما مبنای آن را نظام ارزشی اسلام می سازد. اساس مدیریت در نظام جهادی بر پایه خدمت و رفع دغدغه های مردم در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و معیشتی مردم پایه گذاری شده است. در مدیریت جهادی مبنای کار ارائه خدمت بی منت، توجه به مشارکت مردمی و سازماندهی نیروهای مردمی ( مردمی کردن اقتصاد ) است. در مدیریت جهادی توجه به امور مادی مانند حقوق و مزایا در سطح پایینی قرار دارد و خبری از حقوق های نجومی نیست و بی توجهی به زمان و کار شبانه روزی مد نظر می باشد. در مدیریت جهادی کار نشد، نداریم و چیزی به نام مشکلات و تنگناهایی که سدی در برابر حل معادلات مختلف باشد، محلی از اعراب ندارد. مشکلات در برابر عزمی که برای تحقق مولفه های مدیریت جهادی جزم شده یارای مقابله ندارد. امید می رود در سال جدید با بهره گیری از مدیران جهادی و مدیریت جهادی که یکی از شاخص های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است گامی موثر در جهت تحقق شعار سال، اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری و کاهش دغدغه های مردم و رونق اقتصادی برداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*