آخرین خبر :

قیمت نفت در معاملات امروز ۴۳ سنت افزایش یافت

خبرگزاری فارس: قیمت نفت در معاملات امروز ۴۳ سنت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت، اما همچنان در نزدیکی قیمتی است که به علت ناامیدی سرمایه گذاران از کاهش بیشتر تولید اوپک پایین آمده بود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما بازار همچنان در نزدیکی قیمت دیروز باقی ماند.

روز گذشته اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت مدت توافق کاهش تولید را برای ۹ ماه تمدید کردند اما میزان کاهش را بیشتر نکردند و همین امر موجب شد تا قیمت نفت کاهش یافت.

قیمت نفت پس از اعلام نتیجه این نشست ۵ درصد کاهش یافت و امروز اندکی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت ۴۳ سنت افزایش یافت و ۵۱٫۸۹ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا ۲۹ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۴۹٫۱۹ دلار معامله شد.

ویرندرا چائوهان، تحلیلگر انرژی اسپکت در سنگاپور با اشاره به بیانیه عربستان و روسیه در ماه می گفت:«با توجه به اعلام روسیه و عربستان برای تمدید کاهش تولید در هفته گذشته، این اقدام سبب افزایش قیمت ها شد از اینرو بازار می خواهد بالاتر برود که نرفت و یکجا فروشی اتفاق افتاد.»

داچ بنک نیز اعلام کرد: «با توجه به ادامه تولید نفت آمریکا و کاهش هزینه‌های برای تولیدکنندگان در باقی نقاط جهان، امید بزرگ اوپک این است که تقاضا به اندازه‌ای سریع رشد کند که در نهایت عرضه را مصرف کند. با آمار تقاضا ملایم در جهان، این امید یک شبه به باد می‌رود.»

به گفته تحلیلگران، کاهش تولید اوپک موجب افزایش بیشتر تولید نفت آمریکا می شود.

آن لوئیس، معاون موسسه مشاوراتی وود مکنزی گفت: «تصمیم اتخاذ شده در وین، این سیگنال را ارسال کرد که افزایش قیمت نفت ادامه می‌یابد و به حفاران ساحلی آمریکا برای افزایش تولید کمک خواهد کرد.»

گرک مک کنا، استراتژیست ارشد بازار گفت: «توافق اوپک برای تمدید ۹ ماهه بدون کاهش بیشتر قیمت ها را در اختیار ذخایر، تولید آمریکا و تقاضا قرار داد.»

بانک گلدمن ساکز نسبت به ریسک های بیشتر در بازار نفت در سال آینده و پایان تمدید توافق اوپک هشدار داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*