آخرین خبر :

سرمقاله / ترامپ در جمع خانوادگی…!!

درست همزمان با مشخص شدن حضور ۴۱ میلیون نفر از ایرانیان بر سر صندوق های رأی، دونالد ترامپ میهمان ویژه پادشاه پیر عربستان بود، اما نه یک میهمانی ساده و دیپلماتیک، تقریبا تمامی سران کشورهای اسلامی را به خط کردند تا در مقابل ترامپ همچون دانش آموزان سر به زیر به تحلیل های او گوش فرا  داده و تبدیل به منظومه کشورهای اسلامی در مقابل ایران شوند و تشکیل یک نیروی واحد برای به حاشیه راندن و انزوای کشورمان دهند.
ترامپ همان حرف های همیشگی اسلاف گذشته خویش را تکرار کرد، مغرور و از نگاه بالا به پایین با سران کشورهای اسلامی به صحبت نشست، برای او نه ملک سلمان مهم بود و نه ژنرال سیسی و یا کرزای و… مهم برای ترامپ ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار پولی بود که به قول کارزارهای انتخابی اش باید عربستان را دوشید که دوشید، این حجم قرارداد تاکنون در جهان بی نظیر بوده و هست.
رقص شمشیر ترامپ و همراهانش با سعودی ها، طنزتلخ و بی محتوا یی بود که لبخندهای ترامپ و همراهانش را از شیرینی آن قرارداد نشان می داد.
قبول کنیم که آمریکا به عنوان چتر حمایتی کشورهای مسلمان را در آغوش گرفته از امارات، پاکستان و مصر تا لیبی، عمان، اردن، عربستان سعودی و حتی ترکیه، ترامپ گفته بود که کشورهای عربی و خصوصاً حاشیه نشینان خلیج فارس برای این که از حمایت ما برخوردار باشند باید پول بیشتری به آمریکا بپردازند!!!
چقدر ترسیدند عرب های حاشیه نشین خلیج فارس و عربستان از تفاهم بین ایران و پنج کشور قدرتمند جهان در پروژه برجام و چه سفرهای سراسیمه ای که به واشنگتن کردند تا قول پشتیبانی بیشتری بگیرند که نتیجه اش شد همین قرار داد عربستان با آمریکا که حتی توان استفاده از این سلاح ها را ندارد.
سوالی که بسیار جدی بنظر می رسد اینکه در کدام کشور عربی همچون کویت، عراق، عربستان، امارات، بحرین، عمان، مصر، افغانستان و… انتخاباتی چون ایران برگزار می شود؟ کدام یک از این دست کشورها به جز ظاهری پیشرفته با الگوبرداری از دولت های غربی بدون ریشه فرهنگی و تاریخ مستقل را سراغ داریم؟
آمریکا نیک می داند که برای حذف ایران باید ریسک بزرگی انجام دهد که منافعش را سخت به خطر خواهد انداخت لذا در یک بازی پیچیده دیگر کشورهای اسلامی را به خط کرد تا آنان برای ایران خط و نشان بکشند و او با گرفتن پول، اخاذی و جزیه از آنان مراقبت کند!! حکومت های به ظاهر اسلامی نیاز به بازخوانی کلمه استقلال دارند تا در یک شوی تلویزیونی با گردن هایی کج گوش به دهان ترامپ ندوزند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*