سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد تعیین مالیات ۳۰ درصدی با هدف تجمیع عوارض/قیمت بنزین افزایش نمی یابد

 

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه این کمیسیون مبنی بر تعیین مالیات ۳۰ درصدی برای بنزین، تاثیری در نرخ این حامل انرژی ندارد و هیچ افزایش قیمتی برای بنزین و سایر فرآورده ها رخ نمی دهد.

«اسدالله قره خانی » روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره مصوبه کمیسیون انرژی مبنی بر تعیین مالیات بر ارزش افزوده ۳۰ درصدی برای بنزین، افزود: از طریق این مصوبه، مالیات ها و عوارض بنزین و سایر فرآورده ها، تجمیع می شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: در گذشته ۲۰ درصد مالیات و ۱۰ درصد عوارض از بنزین دریافت می شد که با این مصوبه، قرار است این مالیات ها و عوارض، تجمیع شود.
قره خانی به حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی و وزارت نفت در جلسه بررسی این لایحه در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ابهامی برای برخی نمایندگان درباره سرنوشت سهم شهرداری های کوچک و دهیاری ها از عوارض بنزین و احتمال محروم شدن آنها از این عوارض وجود داشت که مسئولان حاضر در جلسه اعلام کردند، با اجرای این مصوبه مشکلی رخ نداده و این سهم ها مانند گذشته پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نهم خردادماه سال جاری، در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام را از شمول مالیات فروش مستثنی کرد.
همچنین، نرخ مالیات فروش انواع بنزین و سوخت هواپیما بر اساس این مصوبه ۳۰ درصد، نفت گاز و نفت سفید ۱۵درصد، نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شده است.
پس از این مصوبه، ابهاماتی درباره افزایش قیمت سوخت و از جمله بنزین مطرح شده بود که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس آن را رد کرده است.
پس از تک نرخی شدن بنزین، نرخ بنزین معمولی لیتری ۱۰ هزار ریال (یک هزار تومان) تعیین شده است. پیش از این، مسئولان ذیربط هرگونه افزایش قیمت بنزین را در سال جاری رد کرده بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*