رفتارهای اشتباه زن و شوهر‌ها بعد از دعوا

وی تصریح کرد: اگر چند دقیقه پس از بحث دوباره قصد داشته باشید در مورد آن با هم صحبت کنید، ایرادی ندارد. اما اگر چند روز پس از آن دوباره این مساله باز شود، چندان جالب نیست، در صورتی که در دعوایی خود را مقصر می‌دانید، نزد همسرتان بروید و از او عذرخواهی کنید.
این مشاور خانواده افزود: اینکه زن و شوهر‌ها با یکدیگر بحث و دعوا کنند بسیار عادی است، آنها دو انسان مجزا با طرز فکرهای متفاوت هستند؛ بنابراین کاملا طبیعی بوده که در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند و حتی به واسطه این اختلاف نظر با یکدیگر بحثشان نیز بشود.
پلویی عنوان کرد: برخی از زوجین پس از بحث با هم کارهای اشتباهی را انجام می‌دهند که به تثبیت و طولانی‌تر شدن ناراحتی آن‌ها کمک می‌کند، ما در این مطلب مواردی را بازگو می‌کنیم که زن و شوهر‌ها باید پس از دعوا از انجام آن‌ها خودداری کنند.
با هم سرد رفتار نکنید
وی بیان کرد: پس از جر و بحث اصولاً دو طرف حوصله صحبت کردن با هم را ندارند. اما پس از گذشت زمان، هنگامی که هر دو آرام‌تر بودید و همسرتان نزد شما آمد و به هر بهانه‌ای می‌خواست با شما حرف بزند، از پاسخ دادن به او امتناع نکنید.
این کارشناس ارشد روان شناسی عمومی در خصوص بدترین کار ممکن پس از گذشت زمانی از دعوا اظهار کرد: بدترین کار این است که سکوت اختیار کنید و به اصطلاح قیافه بگیرید. زیرا پاسخ ندادن به طرف مقابل، این حس را به وی القا می‌کند که در حال تنبیه کردنش هستید و این باعث می‌شود تا وی نتواند صحبت هایش را راحت‌تر با شما در میان بگذارد.
وی یادآور شد: تکرار مسایل ذکر شده، فاصله بزرگی میان زن و شوهر‌ها ایجاد می‌کند که شاید خسارت‌های جبران ناپذیری نیز در پی داشته باشد. به جای این کار باید به همسر خود بگویید: «من هنوز غمگین هستم و نتواسته ام همانند تو به این زودی همه مسائل را فراموش کنم. به من چند ساعتی فرصت بده تا بتوانم آرام شوم. سپس در مورد آن با هم صحبت خواهیم کرد.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*