آخرین خبر :

راه اندازی ثبت احوال در درح نیازمند توجه مسئولان

مردم بخش درح شهرستان سربیشه از عدم استقرار نمایندگی ثبت احوال در مرکز بخش گلایه مندند و این امر با توجه به فاصله زیاد روستاهای بخش تا مرکز شهرستان مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است.
۱۵۰ کیلومتر فاصله دورترین روستای بخش درح تا مرکز شهرستان
بخشدار درح ضمن تایید این مشکل به خبرنگار ما گفت: برای ایجاد نمایندگی ثبت احوال در درح پیگیری های زیادی صورت گرفته و پاسخی که دریافت کرده ایم این است که باید ابتدا مجوز ایجاد نمایندگی اخذ و چارت تشکیلاتی مشخص شود و تحقق این خواسته مردم نیازمند طی مراحل قانونی کار است.
صنعتی با بیان اینکه ۷۰ درصد مراجعات ثبت احوال سربیشه مربوط به بخش درح می باشد، افزود: این درحالیست که فاصله دورترین روستای بخش درح تا مرکز شهرستان ۱۵۰ کیلومتر است و لذا استقرار نمایندگی ثبت احوال در درح ضروری به نظر می رسد.
راه اندازی اداره مطرح است نه نمایندگی
مدیرکل ثبت احوال استان دراین باره با بیان اینکه طبق شیوه نامه راه اندازی در سازمان ثبت احوال کشور، بحث ایجاد نمایندگی را نداریم و بحث راه اندازی اداره بخش مطرح است، گفت: در راستای راه اندازی اداره بخش نیز ابتدا باید از سوی بخشداری و مسئولین محلی پیگیری لازم صورت گیرد و امکانات راه اندازی اداره در اختیار قرار گیرد و بدون کمک آن ها تحقق این خواسته ممکن نخواهد بود.پورحسین افزود: درتاریخ ۲۷/۵/۹۵ نامه بخشدار درح دریافت شده که با اشاره به جمعیت ۱۳ هزار نفری بخش، این خواسته مطرح گردیده است اما همانطورکه اشاره شد تحقق این خواسته، نیازمند انجام اقدامات از سوی مسئولین محلی و بخشداری می باشد.
اقدامات اولیه ای که باید توسط مسئولین محلی صورت گیرد
به گفته وی یکی از اقداماتی که باید صورت گیرد بحث تامین نیروی انسانی است. ما در اداره سربیشه باید از ۷ نفر نیرو استفاده کنیم اما در عمل ۳ نیرو مشغول به کار هستند و در چنین شرایطی نمی توانیم برای اداره جدید بخش درح نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنیم. علاوه بر این به امکاناتی از جمله چاپگر، کامپیوتر، لوازم اداری و خط دیتا نیاز است. همچنین باید یک قطعه زمین برای احداث ساختمان اداره بخش از سوی مسئولین محلی در اختیار ما قرار گیرد و تا زمان آماده شدن ساختمان مذکور، ساختمانی برای حداقل ۳ سال دراختیار داشته باشیم که تمامی این موارد باید بر اساس شیوه نامه سازمان ثبت احوال به عنوان مقدمات کار مهیا شود.پورحسین تصریح کرد: ضمن اینکه باید در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان سربیشه و با حضور فرماندار این شهرستان ، نیاز به راه اندازی اداره در بخش درح اعلام و تعهد تامین ملزومات اولیه مذکور را نیز بدهند.
نظر ما ایجاد دفتر پیشخوان است
مدیرکل ثبت احوال استان همچنین گفت: البته ما در مکاتبه اخیر خود با سازمان متبوع، از بخش درح به عنوان بخش هایی که نیازمند راه اندازی اداره است، نام برده ایم. از آنجا که سیاست سازمان ثبت احوال نیز واگذاری خدمات به بخش خصوصی است نظر ما ایجاد دفتر پیشخوان که ۷۰ درصد خدمات ثبت احوال را ارائه می دهد، می باشد. ما در حال حاضر در بیرجند ۷ دفتر پیشخوان فعال داریم و علاوه بر این در برخی شهرستان ها و دو بخش قهستان و شوسف هم دفاتر پیشخوان فعال می باشد و اداره کل بر کارشان نظارت دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*