خدادادی: وجود دو میلیون و ۷۰۰ هزار معتاد در کشور/ جمعیت معتادان تا پایان برنامه ششم باید ۲۵ درصد کاهش یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از وجود دو میلیون و ۷۰۰ هزار معتاد در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۱۰ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند.
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶

سلمان خدادادی

سلمان خدادادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با راه اندازی مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی و بی سرپرست از سوی بهزیستی، گفت: یکی از تکالیف مجلس در برنامه ششم توسعه برای سازمان بهزیستی شناسایی، جمع آوری، بازپروری کودکان خیابانی و بی سرپرست است از این رو بر اساس این تکالیف بهزیستی اقدام به راه اندازی مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی و بی سرپرست کرده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تمامی اقدامات و مسائلی که در هنگام تبلیغات ریاست جمهوری مانند زنان خانه دار، آسیب های اجتماعی، افزایش مستمری مددجویان و کمیته امداد، کودکان کار و زنان خانه دار مطرح شد از جمله مصوبات کمیسیون اجتماعی مجلس در برنامه ششم توسعه بوده است که امروزه موجب افتخار است.

عملکرد مثبت سازمان بهزیستی در راه اندازی مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی

 این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان بهزیستی بر خلاف کمیته امداد پشت نوبتی های خود را کاهش داده است، تصریح کرد: بهزیستی در انجام وظایف خود عملکرد درستی داشته و در این رابطه به وظایف تعیین شده مانند راه اندازی مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی و بی سرپرست به درستی عمل کرده است.

خدادادی با بیان اینکه تمامی کودکان معتاد به صورت مادرزادی معتاد نیستند، گفت: متاسفانه باندهای مافیا به دلیل بدسرپرست بودن کودکان از آنها برای مقاصد پلید خود استفاده از این رو کودکان با حضور در جامعه تحت تاثیر آسیب های اجتماعی معتاد می شوند البته برخی دیگر نیز دارای پدر و مادر معتاد هستند بنابراین تحت تاثیر فضا و محیط خانه به اعتیاد روی می آورند.

جمعیت معتادان تا پایان برنامه ششم باید ۲۵ درصد کاهش یابد

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای دهم، در رابطه با راه اندازی مراکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان از سوی وزارت بهداشت، گفت: راه اندازی مراکز درمان اعتیاد کودکان در حیطه وظایف سازمان بهزیستی بوده و در برنامه ششم توسعه و بودجه سال جاری اعتبار لازم در اختیار این دستگاه برای کاهش معتادان جامعه قرار گرفته است به گونه ای که هر ساله تعداد معتادان ۵ درصد و تا پایان برنامه ۲۵ درصد کاهش یابد البته سازمان بهزیستی در این رابطه اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از وجود دو میلیون و ۷۰۰ هزار معتاد در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۱۰ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*