انصار الله یمن: آماده پایان دادن به جنگ هستیم

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله یمن با توجه به درخواست ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل برای سفربه صنعا،آمادگی دائم خود ومردم یمن را برای همکاری با بازیگران بین المللی ومنطقه ای جهت پایان دادن به جنگ در یمن بر اساس احترام به حاکمیت، امنیت واستقلال این کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، صالح الصماد امروز / دوشنبه/ گفت: ولد الشیخ روز گذشته همزمان با بیست و هفتمین سالگرد استقلال یمن و سفر ترامپ به منطقه، درخواست سفر خود به صنعا را ارائه داد و به رغم اینکه ما می دانیم وی حامل خبر جدیدی نیست و ابتکار عملی برای حل بحران یمن ندارد، به جز اینکه مطالب دیکته شده متجاوزین را به ما اعلام کند، از هرگونه پیشنهاد صلح بر اساس احترام به حاکمیت یمن استقبال می کنیم .
وی تاکید کرد: ولد الشیخ در حال تهیه گزارشی برای ارائه به شورای امنیت طی هفته های آینده می باشد و مایل به تداوم ارتباط با طرف های درگیر در یمن است.
الصماد افزود: به رغم اطلاع ما از اینکه ولد الشیخ حامل پیام کشورهای متجاوز به تحویل بندر الحدیده به کشورهای متجاوز به بهانه های دروغین است، و با در نظر گرفتن میزان نارضایتی مردم درباره سیاست های جانبدارانه فرستاده سازمان ملل، ما به عنوان رهبران سیاسی با حساسیت بالایی با این مسائل برخورد می کنیم و مانع هر فرصتی برای فریب افکار عمومی می شویم .
وی بار دیگر تاکید کرد: دستان ما همچنان به سمت صلح دراز است و ما به شدت علاقه مند صلح و حافظ آزادی و استقلال و کرامت مردم یمن هستیم .
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*