آخرین خبر :

افزایش ۱۰ برابری قیمت خرما در ماه رمضان/نرخ منطقی هر کیلو خرما چقدر است؟

دبیر انجمن خرما گفت: در آستانه ماه رمضان هر کیلو خرما با افزایش ۱۰ برابری قیمت، ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

افزایش 10 برابری قیمت خرما در ماه رمضان/نرخ منطقی هر کیلو خرما چند؟

علی اصغر موسوی دبیر انجمن خرما در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خرما در آستانه ماه رمضان، اظهار داشت: در فصل برداشت هر کیلو خرمای رطب مضافتی با نرخ هزار و ۵۰۰ الی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که در آستانه ماه رمضان با افزایش ۱۰ برابری قیمت به مصرف کننده عرضه می‌شود.
وی با انتقاد از قیمت ۱۵ الی ۲۰ هزار تومانی هر کیلو خرما در بازار افزود: نرخ منطقی هر کیلو جعبه ۵۰۰ گرمی خرما ۶ هزار تومان است، درحالیکه شاهد فروش آن با نرخ ۱۲ هزار تومانی در بازار هستیم که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است.
به گفته موسوی در شرایط کنونی اصولی در قیمت گذاری محصول وجود ندارد از این رو واسطه‌ها اقدام به گران فروشی محصول می‌نمایند.
دبیر انجمن خرما تصریح کرد: در گذشته ستاد خرما قیمت گذار این محصول بود، اما طی چند سال اخیر با برچیده شدن این ستاد، سودجویان فرصت را غنیمت شمرده و اقدام به تاخت و تاز در ایام پر تقاضا در بازار می‌نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*