اعزام ۲۸ گروه جهادی به مناطق محروم

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام ۲۸ گروه جهادی ۱۰ تا ۱۵ نفره در تابستان امسال  به روستاها و مناطق محروم استان خبر داد.
علی قاسمی  با بیان اینکه گروه های جهادی روحانی هم به همراه خود دارند، گفت: گروههای برادر کارهای عمرانی  و فرهنگی و خواهران نیز فعالیت های فرهنگی، آموزشی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه امسال یک کارشناس کشاورزی برای شناسایی ظرفیت روستاها با گروه ها اعزام خواهد شد، گفت: گروه های جهادی علاوه بر خدماتی که به مردم می رسانند، برنامه های معنوی مانند حلقه های صالحین، نشست های بصیرتی و فوق برنامه های دیگری برای خود گروه نیز دارند. مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بااشاره به اینکه اردوهای جهادی سمبل فرمان«آتش به اختیار» مقام معظم رهبری است، گفت: دانشجویان بسیجی منتظر نمی مانند که مسئولان برای مناطق محروم کاری بکنند بلکه خودشان دست بکار می شوند و برای محرومیت زدایی اقدام  می کنند.
قاسمی با بیان اینکه سال قبل ۶۵۲ نفر اردوی ۱۰ روزه و ۲۹۷ نفر اردوی سه و یک روزه برگزار شده است، گفت: در تابستان امسال حدود ۲۸ گروه جهادی ۱۰ تا ۱۵ نفره به روستاها و مناطق محروم استان اعزام می شوند. وی با اشاره به دیگر برنامه های بسیج دانشجویی از جمله طرح ولایت و گفت: امسال ۲۰ نفر از خواهران و برادران به طرح ولایت کشوری اعزام خواهند شد. مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: طرح ولایت کشوری یک دوره ۵۰ روزه است که امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و این دوره بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود. قاسمی با بیان اینکه برای طرح ولایت استانی نیز بیش از ۲۰۰ دانشجو ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۵۰ نفر برای آموزش پذیرفته شدند، گفت: این دوره در طول ترم برگزار خواهد شد. وی اظهارداشت: دوره تشکیلاتی شهید دیامله نیز با حضور ۱۰ دانشجوی استان امسال برگزار می شود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به در پیش بودن روز قدس، گفت: دانشجویان خراسان جنوبی همچون سالهای گذشته با حضور با شکوه خود در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد. مهدی صمدی، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی هم با بیان اینکه تفاهم نامه ای با بنیاد برکت برای اجرای پروژه های مشترک داشته ایم، گفت: سال قبل در روستای لخشک نهبندان یک مسجد با همکاری این بنیاد شروع به ساخت کردیم و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. وی با بیان اینکه همچنین ۱۰ پروژه محرومیت ردا، توسط بسیج دانشجویی شناسایی و برای حمایت به بنیاد برکت ارسال شده است، گفت: عملیات ساخت این پروژه ها در صورت تامین اعتبار از سوی بنیاد برکت، آن توسط دانشجویان اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*