آخرین خبر :

ارائه ۷۰ شکایت داوطلبان شوراهای اسلامی به هیات نظارت استان

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی خبر داد:
ارائه ۷۰ شکایت داوطلبان شوراهای اسلامی به هیات نظارت استان

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی از دریافت ۷۰ شکایت از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در شهر و روستای استان در مهلت قانونی مشخص شده خبر داد.
محمد رضا غیرتی در گفت وگو با خبرنگار ما در این زمینه اذعان داشت: بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات شوراهای اسلامی توسط فرمانداری ها و بخشداری ها، کاندیداها تا دو روز مهلت ارائه شکایات را داشته اند که در این مهلت قانونی یعنی تا پایان روز اول اردیبهشت ماه در حوزه شهری ۳۵ شکایت و در حوزه روستایی نیز به همین تعداد شکایت ارائه شده است. وی افزود: از دوم اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز هیات اجرایی انتخابات جلسات مشترکی با هیات نظارت مراکز بخش ها و شهرها خواهند داشت تا به اعتراضات داوطلبان رسیدگی کنند. وی ادامه داد: بعد از این ۵ روز و اعلام نتایج رسیدگی به شکایات، مجددا داوطلبان دو روز مهلت دارند به تصمیم هیات اجرای معترض شوند و شکایات خود را به مرجع بالا دستی یعنی داوطلبان روستا به هیات نظارت شهرستان و داوطلبان شهرها به هیات نظارت استان ارائه دهند.
دبیر  هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در مدت ۱۵ روز باید شکایات را دریافت و به آنها رسیدگی کنند.
غیرتی در پاسخ به این سوال که بیشترین عامل شکایات داوطلبان شوراها مربوط به چه مواردی است، گفت: در حوزه انتخابات روستاها داوطلبان بیشتر به تعداد رأی دهندگان اعتراض داشتند و اینکه آرای صندوق بیش از حد انتظار بوده است. وی با بیان اینکه شکایات در حوزه انتخابات شهری متنوع بوده ، افزود: در شهر بیرجند با توجه به اینکه انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار شد و تجربه اول بود شاهد بروز مشکلاتی بودیم بنحوی که در ابتدای راه اندازی دستگاه ها ایراداتی وجود داشت که بعد از نیم ساعت این ایرادات برطرف شد و از طرف دیگر در برخی شعبه ها نیز به مدت یکی دو ساعت دستگاه ها دچار ایراد شدند که امکان رای گیری وجود نداشته است.
وی افزود: تعدادی از داوطلبان به این موضوع اعتراض داشتند که امکان رای گیری از تعدادی از شهروندان در انتخابات شوراها از بین رفته ولی در نهایت این ایرادات برطرف و مشکل خاصی وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه این دستگاه ها پاسخگوی جمعیت مراجعه کننده به شعبات نبوده، ادامه داد: در حوزه تخلفات داوطلبان شوراهای اسلامی نیز مورد خاصی نداشته ایم و به موارد گزارش شده رسیدگی کرده ایم. دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی افزود: در حوزه تخلفات داوطلبان شوراهای اسلامی تخلف آشکاری که صورت گرفته استفاده از بنرهایی با سایزهای غیر متعارف توسط عده ای از داوطلبان که تمکن مالی بهتری داشته اند، بوده که پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
اعلام شکایات به تهران
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با خبرنگار ما از ارسال شکایات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در استان به تهران خبر داد و گفت: در مهلت قانونی اعلام شده شکایات در این حوزه جمع آوری و اطلاعات به مرکز برای رسیدگی توسط شورای نگهبان ارسال شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی از دادن آمار میزان شکایات در حوزه انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد و افزود: شکایات ارسالی باید ظرف یک هفته و حداکثر ظرف ۱۰ روز مورد رسیدگی قرار گیرند. وی ادامه داد: میزان شکایات در حوزه انتخابات ریاست جمهوری در استان بسیار زیاد بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*