اخبار ورزشی

مدال طلای نماینده استان در پنجمین دوره مسابقات باستانی قهرمانی کشور ویژه جانبازان
نماینده خراسان جنوبی در پنجمین دوره مسابقات باستانی قهرمانی کشور وی‍ژه جانبازان مدال طلا را کسب کرد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، این رقابت ها با حضور ۳۰۰ ورزشکار شاهد و ایثارگر به میزبانی شهرستان رامسر استان مازندران از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه برگزار می شود. علی مومن از خراسان جنوبی در رشته سنگ این رقابت ها مقام نخست را کسب کرد. همچنین محمد قمری و حمیدرضا احمدی ۲ ورزشکار استان در رشته های میل سنگین، کباده و چرخ به مصاف حریفان خود می روند.
سجاد ابراهیمی قویترین مرد دانشجو در بیرجند شد
رقابت های قویترین مرد دانشجو در بیرجند با قهرمانی سجاد ابراهیمی بای پایان یافت. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات قویترین دانشجوی مرد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مناسبت هفته خوابگاهها در بیرجند با حضور ۷ نفردر ماده های اسکات تعادلی، غلط لاستیک، کنده فلزی و حمل چمدان  در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد. در پایان سجاد ابراهیمی بای دانشجوی رشته پزشکی عنوان قویترین مرد را کسب کرد. همچنین مسعود رحیمی رشته بهداشت محیط و حامد زنده رشته بهداشت عمومی مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.
در شورای فرهنگ عمومی ورزش استان تاکید شد:
ایجاد زیرساخت های لازم برای درخشش ورزشکاران در میادین ملی و پارالمپیکی
شورای فرهنگ عمومی ورزش استان در حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیرکل ورزش وجوانان استان در این جلسه که با حمایت از ورزش های جانبازان و معلولان، ناشنوایان، نابینایان، بیماران خاص در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان بیرجند برگزار شد، گفت: با هماهنگی بین نهادها و سازمان های مختلف فضایی برای گسترش ظرفیت ها و پتانسیل های ورزشی جامعه هدف ورزش استان فراهم شود. دکتر افضل پور افزود: استانداری خراسان جنوبی نیز می تواند در زمینه حمایت و جهت دهی نهادها و سازمان های مختلف در حوزه ورزش و جامعه هدف برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را ارائه نماید. در ادامه این جلسه شریعتی دبیر شورای فرهنگ عمومی ورزش استان با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این شورا حمایت از جامعه هدف  جانبازان و معلولانی است که آمار بالایی در  کشور و خراسان جنوبی به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: حمایت های مادی و معنوی از جامعه هدف از جمله مهمترین اهداف در رسیدن به جایگاه مناسب حوزه ورزش است.  وی با اشاره به توانمندی معلولان استان در حوزه ورزش تاکید کرد: چنانچه پتانسیل ها و زیر ساخت های لازم برای جامعه ورزش استان فراهم شود ورزشکاران درخشش خوبی را در میادین ملی و پارالمپیکی خواهند داشت. وی همچنین به ۱۲۰۰ ورزشکار جانباز و معلول خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۵۰ ورزشکار در میادین ورزش قهرمانی حضور دارند و مابقی برای سلامت خود ورزش می کنند.
در ادامه این جلسه هریک از مدعوین با ارائه نقطه نظراتی در زمینه حمایت از ورزش های جانبازان و معلولان، ناشنوایان، نابینایان و بیماران خاص پرداخته و مقرر شد مصوبات این جلسه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار می شود ابلاغ شده و پس از تایید نهایی به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ و اجرایی شود. لازم به ذکر است این جلسه با حضور نماینده شهرداری، بسیج، سپاه انصار الرضا(ع)، رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان های بیرجند و قاین، دبیر هیات ناشنوایان و نابینایان، نماینده آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نماینده ورزش های کارگری، نماینده بنیاد شهید وامور ایثارگران، نماینده بهزیستی و دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*