کاهش۶/۸ درصد بارندگی فروردین در بیرجند

چند روزی است مرکز استان طوفان های شدید لحظه ای را به خود می بیند که کاهش دید افقی را نیز به دنبال دارد .این طوفان ها بیشتر در بعد از ظهر ها و شب اتفاق می افتد. رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تداوم این شرایط جوی به امروز خراسان جنوبی گفت: در ادامه فعالیت امواج کم دامنه و ناپایدار جوی در استان وزش باد شدید لحظه ای همراه با گرد و خاک، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در استان تا ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می شود.
مهندس برهانی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها در این فصل احتمال روان آب و آب گرفتگی معابر در نواحی غربی و شمالی استان محتمل است. وی درباره اوضاع بارش های فروردین ماه امسال گفت: در فروردین امسال میزان بارندگی در بیرجند ۱۷٫۹ میلیمتر بوده و میانگین بارش ها برای استان ۱۵٫۲  ثبت شده است. وی در مقایسه این بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: میزان بارندگی فروردین ۹۵ در بیرجند ۲۶٫۲ و میانگین استان ۱۴ میلیمتر بوده است. همچنین در مقایسه بلند مدت میزان بارندگی ها در بیرجند ۲۶٫۲ و در استان ۱۸٫۴ بوده است.
برهانی ادامه داد: میزان بارندگی های شهرستان بیرجند از مهر ۹۵ تا فروردین ۹۶ به میزان ۸۴ میلیمتر گزارش شده که میانگین استان در این مدت ۸۴٫۱ میلیمتر است. این آمار نشان می دهد میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه قبل یعنی از مهر ۹۴ تا فروردین ۹۵ در بیرجند ۹۱٫۹ میلیمتر بوده و میانگین بارندگی در استان ۶۱ میلیمتر محاسبه شده است. وی این میزان را در مقایسه بلند مدت برای بیرجند ۱۳۹ میلیمتر و میانگین استان را ۱۰۷٫۳ میلیمتر عنوان کرد. بر اساس گزارش حاضر مشخص است بیرجند در فروردین ماه امسال در مقایسه با فروردین سال قبل کاهش بارندگی ۸٫۶ درصدی را شاهد است و در مقایسه با بلند مدت ۳۹٫۶ درصد کاهش بارندگی دارد. و این یعنی ما همچنان در بحران خشکسالی پیش می رویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*