پرداخت تسهیلات ۴ درصدی به طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها

جانشین فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد، اشتغال ، عدالت و مبارزه با اشرافی گری از دغدغه های مهم روستائیان است، گفت: برای پیشرفت و توسعه روستائیان باید تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال پایدار، استفاده از ظرفیت های استان، آموزش های لازم و بازار فروش کالاهای تولید روستائیان فراهم شود. سرهنگ پاسدار صفر علی اسماعیلی، در همایش و کارگروه آموزشی ۴۰۰ جهادگر نمونه استان با عنوان رسم هجرت در بیرجند، با بیان اینکه موفقیت در پشتیبانی و حمایت از آحاد جامعه از افتخارات بسیج و سپاه است، افزود: سازمان بسیج سازندگی یکی از فرصت های اصیل انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به محرومان است که رهبر معظم انقلاب با تشخیص دقیق و درست خودشان این تشکیلات را در سپاه پاسداران راه اندازی کردند.
وی با اشاره به اینکه زمینه حضور همه اقشار در بسیج سازندگی وجود دارد، گفت: بسیاری از روستاهای استان خالی از سکنه شده اند که گروه های جهادی در ماندگاری روستاها می توانند کمک قابل توجهی را داشته باشند.
وی ادامه داد: محرومیت در برخی مناطق به علت وسعت زیاد استان و خشکسالی های متمادی، مهاجرت بی رویه را به حاشیه شهرها به دنبال داشت و برخی از روستاها خالی از سکنه شد. وی گفت: با اینکه دولت های گذشته کارهای زیر بنایی و روبنایی زیادی را در این مناطق انجام دادند، اما مهمترین دغدغه مردم روستایی اشتغال است.
وی با اشاره به نظر سنجی از روستائیان اظهار کرد: موضوعات اقتصاد، اشتغال و عدالت و مبارزه با اشرافی گری و فساد از دغدغه های مهم روستائیان بوده که بسیج سازندگی توانسته در بخش اشتغال فعالیت خوبی در راستای ماندگاری روستائیان داشته باشد. به گفته وی با توجه به اینکه سال های گذشته تسهیلات زیادی به مشاغل خانگی در مناطق محروم اختصاص یافت، متاسفانه برخی از این شغل ها به دلیل نبود بازار فروش مناسب محصول تعطیل شد که امیدواریم جهادگران در این امر هم وارد شوند تا شغل های پایدار یکی پس از دیگری در این مناطق به وجود آید.
حضور هزار جهادگر ایام عید نوروز در مناطق محروم خراسان جنوبی
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این همایش  گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۹۶ خراسان جنوبی میزبان گروه های برتر جهادی سطح کشور بوده و گروه های جهادی محلات و دانشجویان بومی استان نیز به مناطق محروم اعزام شده اند. سرهنگ پاسدار محمد زهرائی با بیان اینکه ۴۶ گروه جهادی در ایام تعطیلات نوروزی در سطح استان داشته ایم، افزود: حدود یک هزار نفر جهادگر در قالب این گروه ها سامان دهی و به مناطق محروم اعزام شده اند. به گفته وی از مجموع ۴۶ گروه جهادی ۱۰ گروه در قالب ۴۲۰ نفر جهادگر مهمان از دانشگاه های برتر کشور بوده اند. وی با اشاره به اینکه همچنین در ایام تعطیلات نوروزی یک گروه جهادی پزشکی و دندان پزشکی در دهستان منتظریه شهرستان طبس مستقر شدند، گفت: یکی از نقاط هدف و اولویت دار در تعطیلات نوروزی دهستان های قرارگاه پیشرفت و آبادانی بوده است. سرهنگ زهرایی با بیان اینکه گروه های جهادی باید هدفمند به عرصه مناطق روستایی که قرار است طراز انقلاب در آن ساخته شود، حضور پیدا کنند، عنوان کرد: گروه های جهادی حتما باید در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی با برگزاری کارگاه ها، کلاس ها و مشاوره ها به بحث تولید و اشتغال و زنجیره تولید محصولات استراتژیک استان کمک کنند. وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز شش گروه دانشجویی بومی را در استان داشته ایم، عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز دانش آموزان واجد شرایط استان برای اولین بار به مناطق محروم اعزام شده اند. سرهنگ زهرایی با بیان اینکه هر ساله قبل از تعطیلات تابستانی همایش و کارگاه های آموزشی رسم هجرت در استان برگزار می شود، گفت:  در این همایش فعالان و مسئولین گروه های جهادی قبل از اعزام در کارگاه های فشرده یک روزه آموزشی شرکت و با مسائل مختلف آشنا می شوند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از قولی که به مردم و روستاییان در خصوص کارگاه های کمک اشتغال داده بودیم، محقق شده ، افزود: تسهیلات امسال با بهره ۴ درصد واگذار خواهد شد. وی با بیان اینکه در خصوص فاز اول زیرساخت های قرارگاه پیشرفت آبادانی قرارداد بسته شده است، گفت: ۵۰ درصد اعتبارات توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی مرکز و مابقی از اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*