ورود غیرقانونی به تبلیغات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در هفته آخر تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا قرار داریم نامزدهای انتخاباتی هر چه در چنته دارند رو می کنند که در این بین جسته گریخته تخلفاتی رخ داده و گزارشاتی از حوزه های مختلف به ما ارسال شده که به تمامی آنها رسیدگی خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمین یدا… وحدانی نیا در سومین جلسه ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی استان با تاکید بر اینکه امید می رود در مدت باقیمانده تا برگزاری انتخابات مورد خاص نداشته باشیم، افزود: در چند روز گذشته بخصوص در ساعات بعدازظهر و اواخر شب با توجه به تعطیلات آخر هفته در برخی از خیابان های شهر بیرجند شاهد تجمعات و ترافیک تعدادی از خیابان ها بودیم که در رفت و آمد و تردد وسایل نقلیه و مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود که نیاز است در این راستا تدابیری اندیشیده شود. وی با اشاره به اینکه فعالیت ستادهای انتخاباتی در خیابان های پرتردد شهر باید ساماندهی شود، اذعان داشت: اخلاق مداری و قانون گرایی باید توسط کاندیداها و طرفداران، ستادها، لیدرها، شوراهای اسلامی و هم چنین مردم مد نظر قرار گیرد. وی با بیان اینکه کاندیداها باید از توهین و تخریب یکدیگر پرهیز کنند، ادامه داد: بداخلاقی در تبلیغات هر چند اندک زیبنده نیست.
تاکنون در استان مساله خاص امنیتی نداشته ایم
مدیر کل اطلاعات خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه انتخابات دارای چهار راهبرد اساسی  شامل امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت می باشد، گفت: اگر امنیت در انتخابات تامین نشود سایر راهبردها عملیاتی نخواهد بود. ساعد با تاکید بر اینکه با تلاش نیروهای امنیتی و با برخوردها و پیشگیری های خوبی که صورت گرفته تاکنون در استان مساله خاص امنیتی اتفاق نیفتاده است افزود: نظارت، قبل، حین و بعد ازانتخابات ادامه خواهد داشت و کاندیداها و ستادهای انتخاباتی رصد خواهند شد ولی خوشبختانه تا این زمان نه در حوزه داخل و نه در حوزه مرز مساله امنیتی نداشته ایم.
شناسایی به موقع سناریوهای معاندان نظام
وی تصریح کرد: بودن این امنیت در استان به معنای عدم طراحی سناریوهای ضد انقلاب و معاندان نظام نیست بلکه  به معنای برخورد و شناسایی به موقع این حرکات است. وی از حضور حداکثری مردم در انتخابات بعنوان عامل تضمین کننده انقلاب یاد کرد و گفت: باید رقابت کاندیداهای هر دو انتخابات مدیریت شود چرا که در غیر این صورت مشارکت حداکثری مردم را نخواهیم داشت.
رصد اطلاعاتی فرآیندهای تبلیغاتی تا آخرین روز
مدیر کل اطلاعات خراسان جنوبی از توجیه اعضای ستادهای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزاری جلسات آموزشی با مسئولان ستادهای انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و افزود: در این جلسات تمامی خط قرمزهای نظام عنوان شده و ما تا روز آخر فرآیندهای این کاندیداها و ستادها را رصد اطلاعاتی خواهیم کرد .
ساعد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که استفاده از امکانات بیت المال را برای تبلیغات منع کرده اند، اذعان داشت: شبکه های اجتماعی و خبری نیز رصد می شوند که در این بین برخی شبکه های تلگرامی و غیر تلگرامی مباحثی که به نفع نظام نیست را مطرح می کنند که خود باعث سوء استفاده دشمنان شده و ما با تمامی این تخلفات برخورد می کنیم.
ورود مجریان دستگاه های اجرایی استان
 برای تبلیغات یک آسیب جدی
وی در ادامه با انتقاد از ورود برخی مجریان دستگاه های اجرایی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی افزود: ورود مجریان به تبلیغات یک آسیب جدی است که در این حوزه درصد بالایی از آسیب در استان وجود دارد چرا که برخی از دستگاه های دولتی ورود غیر قانونی در حمایت از یک کاندیدا را داشته اند که این حمایت از هر دو جناح بصورت ۵۰ ، ۵۰ بوده است.
تخریب نهادهای ارزشمند نظام به نفع کاندیداها نیست
وی با اشاره به تذکراتی که در این زمینه صورت گرفته، اذعان داشت: تخریب نهادهای مهم نظام مانند شورای نگهبان ، اطلاعات ، سپاه و .. نیز در شبکه های اجتماعی زیاد به چشم می خورد که باید توجه داشت اینگونه نهادها تا انتقال انقلاب به دست امام عصر(عج) باید فعالیت داشته باشند و نباید آنها را در این تبلیغات کوتاه مدت تخریب کرد. وی افزود: در یکی از شهرستان های استان سخنرانی دعوت می شود که هر چه می تواند علیه این نهادها می گوید ولی باید توجه کرد که این تخریب ها به نفع نامزدهای انتخاباتی هم نیست. وی بر حفظ سلامت انتخابات تاکید کرد و گفت: تاکنون به رغم اینکه عده ای بدنبال نشر این مطلب در جامعه هستند که سلامت انتخابات به مخاطره افتاده، هیچ گزارش و دلیل مستدلی ارائه نشده و این افراد می خواهند توی دل مردم را خالی کنند.
تلاش عده ای برای تبدیل انتخابات به فتنه ۸۸
نماینده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در ادامه با بیان اینکه معاندان نظام از مدت ها برای تخریب انتخابات فعالیت های خود را شروع کرده اند، گفت: عده ای می خواهند انتخابات سال جاری را به سمت و سوی فتنه سال ۸۸ ببرند و جریانات امنیتی در کشور ایجاد کنند. محسن آخوندی از شناسایی و دستگیری برخی عوامل معاند خبر داد و افزود: استفاده از تعصبات قومی ، تحریم انتخابات ، ایجاد التهاب در جامعه با کمک ضد انقلاب و افزایش دادن مطالبات اجتماعی از جمله راهکارهای دشمن برای ایجاد خدشه در انتخابات می باشد. وی با بیان اینکه متاسفانه در استان مواردی از این قبیل شناسایی و تذکرات و اقدامات لازم انجام شده ، اذعان داشت: استفاده از امکانات دولتی بصورت غیر قانونی  برای تبلیغات نیز در استان مشاهده شده که تمامی آنها شناسایی و تذکرات لازم داده شده است.
نصب تصاویر عناصر فتنه منع قانونی دارد
وی بیان کرد: علاوه بر این شاهد نصب تصاویر عناصر فتنه در برخی ستادها هستیم که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی این اقدام منع قانونی دارد. کارشناس مسئول حقوقی دفتر نظارت و بازرسی استان با اشاره به نصب تصاویر عناصر فتنه در برخی ستادها و استفاده از آنها در تبلیغات و ارائه چندین گزارش در این زمینه گفت: سوء استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نیز مشاهده شده است که لازم است پیشگیری های لازم صورت گیرد.
شناسایی ۳۶ تخلف انتخاباتی شوراهای اسلامی
سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی هم در این جلسه از رصد و شناسایی ۳۶ مورد تخلف کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی خبر داد و گفت: بیشتر این تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام کاندیداهاست.
استفاده از امکانات دولتی
سربازرس گروه سیاسی و قضایی اداره کل بازرسی استان نیز از برگزاری جشن در برخی پارک ها و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتقاد کرد و گفت: تلفن ۱۳۶ آماده دریافت شکایات مردمی می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*