واگذاری سالن های ورزشی ۳ ساله شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۴ میلیارد تومان خیرین ورزش یار خراسان جنوبی به ۱۵ پروژه نیمه تمام ورزشی استان که شامل ۱۳ گود باستانی و ۳ سالن ورزشی است کمک کرده اند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر محمداسماعیل افضل پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین همایش خیرین ورزش یار خراسان جنوبی ۱۶ اردیبهشت ماه به میزبانی بیرجند برگزار می شود، گفت: با توجه به تنگناهای مالی، دولت به تنهایی قادر به آماده سازی زیرساخت های ورزشی نیست و خیران همانطور که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دولت را یاری می کنند می توانند در حوزه ورزش هم تاثیر بسزایی داشته باشند. وی افزود: تکمیل ۸۵ پروژه نیمه تمام ورزشی استان از توان دولت خارج است و با توجه به نقشی که ورزش در جلوگیری از آسیب های اجتماعی جوانان دارد، فعالان این حوزه همانند گذشته، در به هدر نرفتن این سرمایه های ملی دولت را یاری کنند. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند« امر به ورزش امر به معروف است»، تصریح کرد: شروع ۱۵ مجتمع ورزشی خیرساز در سال ۹۵ در خراسان جنوبی گواهی روشنی بر این سخن است و درصد بالایی از این پروژه ها در زمینه ورزش های پهلوانی احداث شده است و در زمینه ورود خیرین به فرهنگ ساخت و ساز در بین سایر حوزه های ورزشی نیز اقداماتی صورت گیرد.
وی گفت: خیرین ورزش یار خراسان جنوبی ۴ میلیارد تومان به ۱۵ پروژه نیمه تمام ورزشی استان که شامل ۱۳ گود باستانی و ۳ سالن ورزشی است کمک کرده اند.
دکتر افضل پور به تخصیص اعتبار ۱۵ درصدی اعتبارات استانی در سال گذشته به بخش ورزش اشاره کرد و گفت: با تمام تنگناهای مالی ۱۵ میلیارد ریال از بودجه تملک دارایی و سرمایه ای سال ۹۴ به ایجاد سالن های ورزشی برای بانوان در شهرهای نهبندان، سرایان و بخشی از پروژه ناتمام اختصاص یافت. همچنین از سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تملک باقی مانده که تا تیرماه جاری صرف پروژه های عمرانی می شود.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۲۷ درصد از مالیات بر ارزش افزوده در بخش ورزش و جوانان هزینه شود که ۱۹۰ میلیارد ریال در سال جاری به خراسان جنوبی تخصیص خواهد یافت که از این مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال را در حوزه های عمرانی- ورزشی هزینه خواهیم کرد.
برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در بیرجند
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در بیرجند ۱۲ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به حساس سازی و الگوسازی نشاط و امید در بین جوانان و به مناسبت هفته جوان این جشنواره برگزار می شود. وی افزود: در این همایش از جوانان پنج حوزه گردشگری، نشاط آفرینی، فضای مجازی، ورزش و مشارکت اجتماعی و کارآفرینی تجلیل می شود. وی با بیان اینکه یکی از راه های ایجاد انگیزه در بین جوانان تجلیل از فعالیت های آنهاست، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان قصد دارد در این جشنواره از سازمان های مردم نهاد حامی جوانان، مربیان و داوران برتر، حامیان و ورزشکاران برتر، خبرنگار برتر ورزشی و … قدردانی کند.
تقویت ورزش باشگاهی و محلات در استان
دکتر افضل پور با اشاره به اینکه ورزش باشگاهی و محلات در استان باید تقویت شود، اظهار کرد: امروزه با ارتقای هتل داری و رستوران ها و افزایش پروازها و … فضا برای تقویت ورزش های باشگاهی نسبت به گذشته فراهم تر است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. وی گفت: هیات های قهرمانی هم با شرکت در مسابقات کشوری، میزبانی مسابقات، استعدادیابی و تشکیل کلاس های آموزش داوران می توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند. وی با اشاره به تاکید استاندار در زمینه فروش سالن های ورزشی به بخش خصوصی گفت: امسال برای اولین بار مزایده و واگذاری سالن ها برای مدت سه سال در اختیار برنده مزایده قرار می گیرد و این فرصت خوبی است که سالن ها در اختیار هیات های ورزشی قرار گیرد و اداره کل ورزش وجوانان با توجه به قوانین واگذاری و اختیارات خود نیزحمایت می کند. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در زمینه استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند گفت: برگزاری مسابقات چهارجانبه، دعوت از تیم های پیشکسوتان و هنرمندان فوتبال، برگزاری اردوهای تیم ملی در بخش جوانان و نونهالان و برگزاری رقابت های لیگ داخلی استان از جمله اقداماتی است که برای رونق ورزشگاه غدیر می توان انجام داد.
تقویت زیرساخت ها برای حضور در لیگ های کشوری
وی همچنین به استفاده از سهمیه سربازان برای حضور در لیگ های فوتبال استان اشاره کرد و گفت: حضور سربازانی که فعالیت فوتبالی دارند می تواند زمینه حضور تیم های ورزشی از جمله فوتبال و فوتسال را برای رقابت های لیگ فراهم نماید اما ما معتقدیم باید زیرساخت های ورزشی و ورزشکاران بومی خراسان جنوبی را تقویت کرد تا با حمایت اسپانسرهای بخش خصوصی تیمی را برای حضور در رقابت های لیگ در کشور داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*