واکنش ها به اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری

نخستین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ـ که عصر دیروز (جمعه) با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی با حضور شش کاندیدا برگزار شد ـ واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. علاوه بر مردم، سیاسیون نیز نظریات خود را در خصوص اولین مناظره انتخاباتی ۹۶ عنوان کردند که در این گزارش به برخی از آنان اشاره شده است.

کد خبر: ۶۸۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ – ۲۱:۲۸ ۲۸ April 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۴۶۴۳۳
نخستین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر جمعه با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی با حضور شش کاندیدا برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، پس از حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما برای حضور در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی، برگزار شد و شش کاندیدای ریاست جمهوری در چندین نوبت توانستند در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی به بیان دیدگاه های خود بپردازند. این مناظره دارای حواشی مختلفی هم بود که بیشتر در بحث های مطرح شده بین جهانگیری، قالیباف و روحانی به چشم می آمد.

اولین مناظره انتخاباتی در فضای مجازی واکنش هایی به همراه داشت؛ واکنش هایی که بیشتر شامل احساس پیروزی طرفداران نامزدها و برخی حواشی پیرامون مناظره تلویزیونی بود. در ادامه بخش هایی از آن آمده است؛

محسن رضایی در توییتی نظر خود را نسبت به برگزاری مناظره ها به سبک فعلی چنین بیان کرد:

مناظرات جمعی واقعیت ها را نشان نمی دهد. باید مناظرات دو به دو هم در کنار آن باشد.

واکنش عباس عبدی به  مناظره اول

قالیباف در این مناظره سعی کرد، رئیسی را حذف و خود را رقیب اصلی معرفی کند، ولی نکته مهم این بود که جهانگیری خود را طرف قالیباف کرد و اجازه نداد، قالیباف دوگانه مورد نظر را شکل دهد به علاوه سخنان اصولی هاشمی طبا، نقشه دو نفر اصولگرا را برای جدلی کردن مناظره تا حدی خنثی کرد.

اعتراض ستاد قالیباف به کمیسیون تبلیغات

اعتراض کتبی ستاد قالیباف به کمیسیون تبلیغات درباره دروغی که روحانی به قالیباف منتسب کرد.

نظر حسین مرعشی درباره نخستین مناظره تلویزیونی

من خیلی خوشحالم که آقای جهانگیری با صراحت خود را سخنگوی جبهه اصلاحات دانست، جهانگیری نماینده جبهه‌ای است که رئیس‌جمهورساز است.

واکنش معصومه ابتکار به قالیباف

آقای قالیباف از وضع هوای شهرهای دیگر پرسید. با اجرای برنامه دولت در سال۹۵ شهروندان اصفهانی۵۰ درصد بیشتر از سال ۹۲، نفس راحت کشیدند.

واکنش سلیمی نمین به مباحث مطرح در مناظره اول

مناظرات را بسیار تأثیرگذار یافتم. امیدوارم که صدا و سیما بتواند همچنان در برابر فشارها طی ۲مناظره دیگر روند منصفانه اش را ادامه دهد. در نهایت ملت ایران است که پیروز خواهد بود. پیش بینی  می‌کنم، بعد از پایان مناظرات میزان انگیزه مردم برای  مشارکت به بیش از ۶۰درصد رشد یابد.

نخستین اظهارنظر قالیباف بعد از مناظره

نگذاشتند فیلم مورد نظر را پخش کنم/ آقای روحانی دو دقیقه بیشتر حرف زد؛ جبران شود.

واکنش توییتری محمدعلی ابطحی معاون رئیس دولت اصلاحات به مناظره اول

ابطحی، معاون پارلمانی محمد خاتمی: پدیده این دوره جهانگیری بود.

مشاور قالیباف: صداوسیما در مناظره ملاحظه رئیس‌جمهور بودن روحانی را کرد؛

مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف بر این باور است که صداوسیما در اولین مناظره انتخاباتی ملاحظه رئیس جمهور بودن حسن روحانی را کرده است.

حسین قربانزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بین کاندیداها، گفت: صداوسیما در این مناظره به نفع آقای روحانی وقت بیشتری اختصاص داد و ملاحظه رئیس‌جمهور بودن ایشان را کرد.

وی مدعی شد: صداوسیما در این مناظره به سایر کاندیداها ظلم کرد.

توییت معاون رئیس جمهور درباره شرایط رونق اقتصاد گردشگرى

روحانی گفته بود، اگر سالانه ده میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم، چهار میلیون شغل ایجاد می شود.

توصیه جالب نادران بعد از مناظرات به جهانگیری

روحانی بزرگترین بازنده مناظره بود

امشب به جهانگیری گفتم حیف است، شخصیتی با توانایی شما نامزد پوششی یک نفر دیگر باشد، باید در صحنه بمانی

کنایه رئیس ستاد قالیباف به روحانی

محمد دهقان رئیس ستاد تبلیغاتی قالیباف در توییتر نوشت: اگر روحانی می توانست از عملگردش دفاع کند، جهانگیری نامزد پوششی نمی شد!

تاجزاده: جهانگیری مرد اول نخستین مناظره‌ تلویزیونی

معاون سیاسی وزارت‌کشور در دولت ‌اصلاحات، اسحاق جهانگیری را مرد اول مناظره امشب دانست.

سید مصطفی تاجزاده در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص نخستین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ آقای قالیباف را باید رئیس‌جمهورساز خواند. وی در سال ۹۲، با خطای بزرگ خویش راه را برای پیروزی آقای روحانی هموار ساخت.

او ادامه داد: قالیباف امشب نیز با خطای به مراتب مهلک‌تر و بزرگ‌تر خود، دوباره راه برای پیروزی آقای روحانی و اصلاح‌طلبان در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری گشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با عملکرد حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در مناظره امروز نیز اظهار داشت: من ملاحظات آقای روحانی درک می‌کنم و بیش از این انتظاری از ایشان ندارم اما باید اعتراف کنم که آقای جهانگیری مرد اول این مناظره بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*