هیچ برنامه ای برای تعطیلی خانه بهداشت آسیابان نداریم

به دنبال تجمعات مردمی اهالی آسیابان در روز شنبه مقابل استانداری و اظهارات امام جمعه این منطقه در خصوص تعطیلی خانه بهداشت آسیابان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اینگونه پاسخ داده است.
دکتر کامبیز مهدیزاده با بیان اینکه واحد فعلی ارائه دهنده خدمات بهداشتی در آسیابان خانه بهداشت می باشد و مرکز بهداشت (مرکز خدمات جامع سلامت ) در درخش مستقر است، گفت: تصویب پایگاه سلامت ضمیمه مرکز قهستان متعاقب ارتقای روستاهای آسیابان و درخش به منطقه شهری (قهستان) می باشد و مطابق ضوابط و مقررات پس از تصویب پایگاه سلامت باید دو خانه بهداشت آسیابان و درخش ادغام می شد که برای رفاه حال اهالی آسیابان ارائه خدمات در خانه بهداشت آسیابان استمرار دارد و به رغم تکرار و اصرار بر موضوع تعطیلی خانه بهداشت آسیابان، هیچ برنامه ای برای تعطیلی خانه بهداشت آسیابان وجود نداشته است. وی با اشاره به مطلبی که در خصوص مصوب نمودن پایگاه سلامت در آسیابان توسط کارشناس مرکز بهداشت استان عنوان می شود، گفت: تصویب یک واحد ارائه دهنده سلامت، در مرکز مدیریت شبکه وزارت با پیشنهاد معاونت بهداشت دانشگاه صورت میگیرد و این موضوعی نیست که توسط یک کارشناس در محل قابل تصویب باشد. وی ادامه داد: اگر منظور جابجایی محل احداث ساختمان پایگاه بوده این نکته قابل ذکر است که طبق روال معمول، پس از تصویب پروژه ها ، کارشناسان این معاونت به محل مورد احداث پروژه ها اعزام و مشخصات زمین یا زمینهای قابل دسترس را برداشت نموده و پس از ارزیابی و تطبیق با قوانین و مقررات و مسائل فنی احداث ابنیه، تصمیم گیری کارشناسی در ستاد استان انجام و محل نهایی اجرای پروژه و اعتبار مورد نیاز برای عقد قرارداد با پیمانکار به شبکه مورد نظر ابلاغ می گردد.
دکتر مهدیزاده با اشاره به تفاهم نامه فی ما بین وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در ۱۳ مردادماه سال گذشته اظهار داشت: احداث پایگاه سلامت درخش یکی از ۱۰۱ پروژه مصوب در سطح استان بوده است که پس از تشریفات اداری عملیات ساختمانی آن اخیرا شروع شده است. وی با اشاره به موارد مطروحه در اظهارات اخیر امام جمعه قهستان در این باره گفت: این موضوع یکی از روالهای عادی در بازنگری طرح گسترش شبکه ها می باشد که محدود به این نقطه نبوده و به عنوان نمونه در شهرستان درمیان در دونقطه دیگر نیز اتفاق افتاده است و بنظر میرسد برخی آگاهانه یا ناآگاهانه خاطر مردم شریف و ولایت مدار آسیابان را مشوش نموده اند و به دنبال بهره برداری سیاسی از این موضوع می باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه تولیت ارائه خدمات سلامت در استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و این مهم براساس استانداردها و ضوابط ابلاغی انجام می گردد، اضافه کرد: طبیعتا جابجایی نیروها نیز در چارچوب این ضوابط صورت گرفته و در نهایت با توجه به کمبود نیروی انسانی در سطح واحدهای ارائه کننده خدمت، چیدمان کارکنان باید به گونه ای صورت پذیرد که خللی در ارائه خدمات صورت نگیرد که در خصوص شهر قهستان و محله آسیان این مهم اتفاق افتاده و هیچ خدمتی تاکنون تعطیل نشده است. دکتر مهدیزاده در پایان تاکید کرد: خواسته اهالی آسیابان مبنی بر تبدیل خانه بهداشت به پایگاه سلامت در اولین جلسه بازنگری طرح گسترش شبکه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد و پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*