آخرین خبر :

همیشه پای احمدی نژاد در میان است

احمدی نژاد رد صلاحیت شد. اما در مناظره های تلویزیونی دیدیم که نامزدها در تمام بحث هایشان نام اورا می آوردند. حتی در مناظره های نیابتی نیز حضور دارد. بجای اینکه از برنامه ها و شعارهای انتخاباتی نامزدها بشنویم نام کسی تکرار می شود که رد صلاحیت شده است.
مناظره داغ و پر حاشیه نمایندگان ستا دهای سه تن از نامزدهای ریاست جمهوری به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در تالار ولایت این دانشگاه برگزار شد.
دراین مناظره که با حضور پرشور دانشجویان واعضای ستا دهای نامزد ها برگزار گردید ،محمد رضا ابراهیمی به نمایندگی از ستاد حجت الاسلام روحانی ،حجهَ الاسلام الهی راد به نمایندگی از ستاد حجت الاسلام رئیسی و قاسم زاده نداف به نمایندگی از ستاد قالیباف حضور داشتند.
سوال اول
در آغاز مناظره مقرر شد هرنماینده به یک سؤال مشترک در مدت زمان ۵ دقیقه پاسخ دهد . سؤال اول این بود که به نظرشما و نامزد مد نظرتان راهکارهای ایجاد اشتغال برای جوانان و دانشجویان چیست ؟
به قید قرعه ابتدا محمد رضا آقا ابراهیمی سخنانش را شروع کرد و گفت : شرایطی می تواند منجربه اشتغال پایدارشود که در جامعه آرامش ، تنش زدایی ، استفاده از توانمندی ها و ایجاد امید برای نسل اینده حاکم باشد واستفاده ازفکر وتدبیرو دوری از شعارزدگی و توهم از پیش نیازهای مهم ایجاد شغل است . نماینده ستاد حجت الاسلام روحانی با تأکید براهمیت ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری خارجی افزود: توسعه و ایجاد اشتغال بدون ارتباط با سایر کشور های جهان امکان پذیرنیست و تجربه گذ شته نیز این را اثبات می کند که اقتصاد امروز دنیا اقتصادی در هم تنیده است و ما باید صادرات و واردات داشته باشیم و تولیدات داخلی ما نیز کیفیت لازم برای صادر شدن به دیگر کشورها را داشته باشد اما در دولت های نهم و دهم به دلیل برخی تنش ها با سایرکشور ها امکان مبادلات اقتصادی وجود نداشت .
وی تصریح کرد : در حال حاضر کل بودجه کشور که در اختیار دولت قرار می گیرد، صرف پرداخت حقوق کارمندان ، بخش کمی برای اجرای پروژه های در بخش های مختلف و نیزپرداخت یارانه می شود و جز با ارتباط داشتن با سایر کشورها و نقض ایران هراسی و تعاملات بین المللی نمی توان توسعه و اشتغال زایی را محقق کرد البته باید از نیروهای جوان و متخصص هم استفاده کرد.
به گفته آقا ابراهیمی، برخی اراذل واوباش که از دیوار سفارتخانه ها بالا می روند و برای کشور هزینه درست می کنند امروز در بعضی ستاد های یکی دو نامزد حضور دارند . برخی که خود یا همفکرانشان فرارمالیاتی دارند از برخورد با افرادی که مالیات نمی پردازند دم می زنند . همان عده ای که پس از ۸سال حکومت ، دوباره برای رسیدن به قدرت دندان تیزکرده اند .
حجت الاسلام الهی راد نماینده ستاد رئیسی گفت: وظیفه ماست که در دولت ببینیم برای اشتغال جوانان و رفع مسائل و مشکلات انان چه باید بکنیم . استفاده ازنیروهای جوان و متخصص و کار امد درست است و تخصص گرایی و علم گرایی از اصول مهم اداره جامعه است.  وی خطاب به اقا ابراهیمی گفت: اگر بنا داشتید و دارید که از دولت های نهم و دهم انتقاد کنید بهتربود و بهتر است که از خود ان ها دعوت کرده  وبا ان ها مناظره برگزار می کردید . چرا هر اشکال و نقدی  که به دولت وارد می شود می گویید دولت های نهم و دهم مقصرند؟ اگر بعد از دولت های نهم ودهم وضعیت کشور غیر قابل بهبود بود چرا قبول مسئولیت کردید و برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت وعده دادید و گفتید که می توانید مشکلات را مرتفع کنید ؟
نماینده ستاد حجت الاسلام رئیسی افزود اقای روحانی در همان ابتدا وعده حل مشکلات دریک دوره ۱۰۰روزه را دادند ایشان می توانستند بگویند با توجه به مشکلات عدیده موجود نمی توانیم کار کنیم . چرا از ظرفیت های نیروی انسانی توانمند و متخصص کشور استفاده نشد ؟ از همین دانشگاه بیرجند جند متخصص و استاد تحویل جامعه شده است؟ ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان ما ظرفیت بالایی است و استفاده از ان ها مقدم است بربه کارگیری افرادی که تخصص و توان لازم را ندارند .
به گفته حجت الاسلام الهی راد ،بحث ما جنگ و دعوا با جهان نیست اما چرا باید از کد خدای جهان که امریکا ست ویا از انگلیس انتظار یاری داشته باشیم حال انکه  آنها از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم به براندازی آن گرفته اند؟ مشکلات ما با دست دادن به سران این کشورها رفع نمی شود.
نماینده ستاد قالیباف با بیان اینکه از آقای دکتر آقا ابراهیمی که استاد دانشگاه هستند تعجب می کنم که چرا در شأن دانشجو صحبت نمی کنند، گفت: ما در کشورمان به معنای واقعی مشکل سرمایه نداریم اما مدل اقتصادی این دولت مدل وارداتی غربی است حال آنکه ما انقلاب کردیم که مدل های بومی اقتصادی خودمان را به کار بگیریم و قطعا اگر جلوی بریز و بپاش ها، ویژه خواری ها، وام های کلان و حقوق های نجومی را بگیرند و نگذارند کالای قاچاق وارد کشور شود خیلی از مشکلات مرتفع می گردد. محمد علی قاسم زاده نداف افزود: وزیرتان و خانواده اش ید طولایی در واردات قاچاق دارند و بعد می گویید سرمایه نداریم. شما باید مدل توسعه تان را عوض کنید.
وی اضافه کرد: تصور من از این جلسه چیز دیگری بود اما ظاهراً با صحبت های آقای دکتر آقا ابراهیمی آتش به اختیار شد. ما کشور فقیری نیستیم و بزرگترین ذخایر را داریم، در چهار راه استراتژیک اقتصادی دنیا واقع شده ایم و با  استفاده از ظرفیت نیرو های جوان و متخصص خود می توانیم کشور را به اوج برسانیم.
سوال دوم
مجری با بیان اینکه از دوستان می خواهیم که به سوال مدنظر جواب دهند گفت: ظاهراً مناظره به صورت دو در مقابل یک درآمده است. وی سوال دوم را اینگونه مطرح کرد : دیدگاه شما درباره نقش زنان، اشتغال و چالشهای پیش روی آنها چیست؟
نماینده ستاد حجت الاسلام روحانی گفت: دولت های نهم و دهم همین جا هستند. دولت یازدهم کارکرده و تورم ۴۵ درصدی را تک رقمی نموده است. ما آوار دولت های نهم و دهم را جمع می کنیم. آقای روحانی نگفت ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می کنیم گفت ۱۰۰ روزه گزارش عملکرد می دهیم. مگر آوار ۸ ساله را می توان ۱۰۰ روزه جمع کرد؟ جمع کردن آوار پلاسکو چقدر به طول انجامید؟ آقای نداف شما فرماندار دولت آقای احمدی نژاد هستید و باید پاسخگو باشید.
آقا ابراهیمی افزود: آقای روحانی نگفت آمریکا کدخدای جهان است گفت غربی ها این را می گویند. آمریکا بد است اما آیا روسیه خیلی خوب است؟ من دون شأن دانشجو صحبت نمی کنم وگرنه از سوی آنان تشویق نمی شدم. جلوی قاچاق کالا را باید نیروی انتظامی بگیرد نه دولت.
وی در ادامه گفت: زنان بخش وسیعی از جامعه هستند که باید به آنها بها داد  و برای جایگاه آنان ارزش قایل شد اما با تفکیک جنسیتی این آقایان مشخص شد که اعتقادی به این مهم ندارند.
*نماینده ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نیز با بیان اینکه اولاً مجری جلسه باید بی طرف باشد و نباید موضع گیری کند، گفت: انصاف این است که وقتی کسی اشتباه کرد، مرد و مردانه و محکم در مقابل اشتباهش بایستد و اعتراف کند. نماینده دولت های  نهم و دهم در این جلسه حضور ندارد. رئیس آن دولت ها اعلام کرده که آماده مناظره با رئیس دولت یازدهم است، خوب بروید و با او مناظره کنید. البته من افتخار می کنم در دولت آقای احمدی نژاد و وزارتخانه هایش علیه وی سخنرانی کرده ام ومدارکش هم موجود است. ما با کسی تعارف نداریم. حجت الاسلام الهی راد افزود: مگر این سخن از آقای دکتر روحانی نیست که باید برجام مصوب شود تا مشکلات اشتغال ، آب، محیط زیست، امنیت و … حل شود. وای به دولت کار و اشتغالی که وابستگی ۱۰۰ درصدی به جریان های بیرونی داشته باشد. شما اینگونه می خواستید مشکلات را حل کنید؟
وی اضافه کرد: شما گفتید باید مشکلات و تحریم را از طریق مذاکره حل کنیم البته ما مخالف مذاکره نیستیم و تمامی دولت های در زمان خودش مذاکره داشته اند اما شما صریحا می گفتید ما مشکلات را با مذاکره رفع می کنیم و آقای روحانی گفتند در روز اول اجرای برجام تمامی تحریم های ما لغو خواهد شد.
نماینده ستاد قالیباف هم گفت: نگرش ما به حضور بانوان به عنوان نیمی از آحاد و ظرفیت جامعه که اتفاقا رو به افزایش هم هست نگاهی کاملا مثبت است. آقای قالیباف فقط در حوزه شهرداری تهران با وجود کارهای سنگین و عدم حمایت دولت، از بین ۳۴۰۰ مدیر ۵۴۴ مدیر خانم به کار گرفته که نشانه نگاه مثبت ایشان به ظرفیت بانوان است و این نگاه در دولت ایشان هم حتما تقویت خواهد شد.
دو جریان نفوذ و جریان
*قاسم زاده نداف با بیان اینکه فرماندار دولت دهم احمدی نژاد بوده ام اما معزول احمدی نژاد هم هستم، گفت: دلیل عزل بنده را هم بررسی کنید زیرا من به خاطر انتقاد از جریان انحرافی و آقای مشایی عزل شدم. البته اعتقاد دارم که به همان موازات که جریان انحرافی به نظام اسلامی ما ضربه زد، جریان فتنه هم ضربه زده است. دشمنان ما که نتوانسته اند از طریق راهکارهای نظامی و سخت افزاری و تهدید نظام اسلامی ما را از بین ببرند امید بسته اند که از طریق نفوذ به ما ضربه بزنند و این نفوذ را در دو جریان فتنه و انحراف می بینیم. وی ادامه داد: شما که خود را نماینده نهضت امام حسین(ع) می دانید پاسخ دهید اکبر گنجی ها، عطاء ا… مهاجرانی ها و کدیورها کجا هستند؟ آنها در خارج از کشور و در نشست هایی با صهیونیست ها و استکبار جهانی بر علیه این نظام اسلامی توطئه می چینند. چرا از چنین جریانی دفاع می کنید که سران آن سر سفره صهیونیست  ها نشسته اند؟
سوال سوم
مجری مناظره سؤال سوم را مطرح کرد: مهمترین معضل اصلی جامعه امروز ایران چیست و چه راهکارهایی برای رفع آن ارائه می کنید؟
*نماینده ستاد حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه مناظره یعنی همین که با هم بحث کنیم و حرف بزنیم و برای پرسش و پاسخ، من هر روز در دانشگاه در خدمت شما هستم، گفت: آقای روحانی گفت باید برجام تصویب شود تا تحریم ها رفع گردد زیرا ما حتی برای وارد کردن یک قرص مانده بودیم. اینکه ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم اما کامیونهای صلیب سرخ در کنار خیابانها به ما آذوقه بدهند چه سودی دارد؟ سیاست نرمش قهرمانانه را چه کسی تعریف کرد؟ مگر رئیس جمهور می تواند بدون اجازه مقامات ارشد نظام کاری بکند؟ چرا هیچ نامردی جرأت نکرده بگوید که به برجام عمل نمی کند؟ چون می دانند که برجام تصمیم کل نظام بوده است.
آقا ابراهیمی با بیان اینکه اکبر گنجی و مهاجرانی بزرگان جریان اصلاحات نیستند، اظهار کرد: یکی از بزرگان جریان اصلاحات سید محمد خاتمی، مرد شرافتمندی است که خانه نشین شده است. بزرگان جریان اصلاحات یار دیرین امام مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی بود. آقای روحانی نگفت در روز اجرای برجام همه تحریم ها لغو می شود بلکه گفت در روز اجرای برجام همه تحریم های هسته ای  لغو می شود.
وی افزود: بحث ۹۶ درصدی ها و ۴ درصدی ها از کجا آمده است؟ بزرگترین معضل ما در کشور فروپاشی اخلاق است و باید کشور را با اخلاق اداره کرد.
*نماینده ستاد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز ابتدا فایل صوتی حجت الاسلام روحانی مبنی بر قسم جلاله وی برای لغو تمامی تحریم ها در روز اول اجرای برجام را پخش کرد و با بیان اینکه قسم جلاله کفاره دارد و آقای روحانی باید کفاره این وعده اش را بپردازد، گفت: آقای دکتر آقا ابراهیمی  می گویند کشور را باید با اخلاق اداره کرد، حتما با انواع و اقسام توهین به منتقدین می توان کشور را اداره نمود؟ آقای روحانی بارها و بارها به منتقدین دولت توهین کرده اند پس نباید شما مدعی اخلاق باشید.
حجت الاسلام الهی راد افزود: اگر میراث دولتهای نهم و دهم، آوار بوده چرا اصرار داشتید که مشکلات را حل خواهید کرد؟ از رئیس دولت اصلاحات نام بردید هم دولت اصلاحات و هم دولت اعتدال هر دو معتقد هستند که در تمامی حوزه ها باید به غرب وابسته باشیم و این مرام این دو دولت است.
وی اضافه کرد: رئیس دولت اصلاحات معتقد بود که برای ترویج تمدن غرب راهی جز وابستگی نداریم و در این راه نمی توان تا قربانی کردن ارزشها و اعتقادات هم پیش رفت.
*نماینده ستاد قالیباف هم گفت: اگر آقای دکتر آقا ابراهیمی شروع نمی کردند من اصلا قصد نداشتم وارد این مسایل شوم اما ایشان حالت کسی را دارند که به گوشه رینگ کشیده شده و تمرکزش را از دست داده است. بیکاری در این دولت افزایش یافته است. ضمن اینکه مردم به راحتی با مراجعه به بازار متوجه افزایش تورم یا کاهش آن می شوند.
۱۸ میلیون جوان مجرد داریم که جزو سرمایه های متخصص ما هستند. وام ازدواج را ابتدا ۶ میلیون و بعد ۱۰ میلیون تومان تعیین کردند که برای پرداخت همین مبلغ کرامت انسانی دختر و پسر ما را زیر سؤال می برند و در نهایت باعث می شوند تا جوانان ما از دریافت آن منصرف شوند و حال آنکه با این مبلغ حتی نمی توان به مراسم گفتگوی دختر و پسر رفت. این در حالی است که در ابتدای دولت می گفتند چنان به سفره مردم رونق بدهیم که اسم یارانه را هم نبرند و الان هم در آستانه انتخابات یارانه اقشار آسیب پذیر را ۳ برابر کرده و اعطای سهام عدالت را که دولت قبل آن را ابداع کرده بود پیگیر شده اند.
به گفته قاسم زاده نداف اگر همین جریان مقاومت که امروز آن را به سخره می گیرند نبود و جوانان ما جنگ با تکفیری ها را در کشور دنبال نمی کردند، امروز باید پشت مرزهای ایلام و افغانستان با تکفیری ها مقابله می کردیم.
وی در پاسخ به سؤال یکی از حضار که به او لقب سرهنگ داد، گفت: بله من افتخار می کنم که سرهنگ سپاه قدس هستم و شما که امثال مرا به جرم سرهنگ بودن می راتید واقعا کدامتان جرأت مقابله با تکفیری ها را دارید؟ برخی جانباز جنگ صفین بودند اما در نهایت سر پسر امیر المؤمنین را در دشت کربلا بریدند.
سوالات قرعه کشی
در ادامه هر نماینده به مدت ۳ دقیقه به دو سؤال که به صورت قرعه کشی مشخص شد پاسخ گفت.
*حجت الاسلام الهی راد نماینده حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به این سؤال که آیا در مسایل فرهنگی و اجتماعی در جامعه با مشکل روبرو هستیم، اظهار کرد: من از نماینده ستاد آقای قالیباف می خواهم که در خصوص اشرافی گری در شهرداری تهران و پذیرایی با بستنی ۳۰۰ دلاری در برج میلاد و نیز مجوز برج های نجومی در تهران پاسخ دهند. آقای دکتر آقا ابراهیمی هم خودشان به آقای روحانی تهمت زدند. آقای روحانی صراحتا گفته بودند که در ۱۰۰ روز مشکلات را حل خواهند کرد اما اخیرا گفتند مگر کسی عاقل نباشد که چنین وعده ای بدهد و دو سه روز بعد هم دوباره فرمودند در سال ۹۶ هم برنامه ۱۰۰ روزه داریم.
وی افزود: آقای روحانی همچنین گفته بودند که جزئیات مذاکرات برجام با نظر رهبری صورت گرفته اما رهبری فرمودند من در جزئیات برجام دخالت نمی کنم و حتی خطوط قرمز ۹ گانه ای برای برجام مشخص کردند که دولت یازدهم باید پاسخ دهد که آیا این خط قرمز ها رعایت شده است یا خیر؟
*قاسم زاده نداف نماینده ستاد قالیباف در پاسخ به این سؤال که شادی و نشاط جامعه و راههای دستیابی به آن در دولت مد نظر شما چیست؟ گفـت: در زمان فرمانداری من در شهرستان بیرجند با توجه به اعتقادی که به نشاط اجتماعی در چارچوب قانون دارم بیشترین تعداد کنسرت ها، جشن ها و جلسات شادی را شاهد بودیم و در این دوره به اندازه همه دوره ها این جلسات برگزار شد. ما هم به تولی اعتقاد داریم و هم به تبری و معتقدیم که برنامه های پر نشاط باید به تناسب برای اقشار مختلف جامعه و به ویژه قشر جوان اجرا شود.
وی افسردگی حاکم بر جامعه را ناشی از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: قرار بود این مشکلات طی ۴ سال گذشته مرتفع شود که نشد اما بحث نشاط اجتماعی قطعا در دولت دکتر قالیباف جزو اصول و برنامه ها خواهد بود. در خصوص بحث صدور مجوز برج سازی هم در هر استان کمیسیونی متشکل از ۶ عضو که یک عضو آن شهرداری ها هستند تصمیم گیری می کند.
*آقا ابراهیمی نماینده ستاد حجت الاسلام روحانی در پاسخ به این سؤال که دیدگاه شما در مورد فرهنگ، هنر و نیازهای جامعه چیست؟ گفت: اولا باید بگویم که فایل صوتی پخش شده با آنچه گفتم منافات ندارد. تعداد ۷ قطعنامه علیه کشور ما صادر شد که آخرینش تحریم فروش تانک، هلیکوپتر و … به کشورمان بود. در برجام قرار بود قطعنامه های مربوط به بحث هسته ای لغو شود که در رأی گیری شورای امنیت لغو گردید. همانطور که اشاره کردم بزرگترین مشکل کشور ما اشتغال نیست بلکه بی اخلاقی است. در ضمن اگر می خواهید قیمت ها کاهش یابد ابتدا باید تورم کاهش یابد که در این دولت به نحو قابل توجهی کاهش یافته است.
وی افزود: من هم چند سال در عضویت سپاه پاسداران بوده ام و ترکش دفاع مقدس را در بدن دارم و ما وابستگی به آمریکا، انگلیس، روسیه و چین را به طور یکسان و مشابه رد می کنیم.
در بین صحبت های آقا ابراهیمی یکی از مستمعین فریاد می زد که به سؤال پاسخ دهید و به حاشیه نروید که آقا ابراهیمی خطاب به وی گفت: پارازیت ننداز.
*حجت الاسلام الهی راد در ادامه در پاسخ به این سؤال که نقش و جایگاه مخالف و موافق در دولت مد نظر شما چیست و کجاست؟ گفت: همین توهین آقای دکتر آقا ابراهیمی به فردی که در میان حضار اظهار نظری کرد نمونه ای از عدم تحمل منتقد و مخالف است.
وی با بیان اینکه آقای روحانی یک آدم دروغگو است (تعدادی از حضار خطاب به وی گفتند توهین نکن …) و در حالی که گفته بود به خدا پناه می برم از اینکه دهان منتقدان را ببندم، در عمل توهین هایی از قبیل بی سواد، بزدل، بی شناسنامه و دهها توهین دیگر را نثار منتقدان و مخالفان دولت کرد. شما گفتید که تحریم ها لغو شده، حداقل به رئیس جمهوری که طرفدارش هستنید توهین نکنید.
وی در ادامه یک فایل صوتی دیگر از حجت الاسلام روحانی با مضمون ناچیز بودن تحریم های لغو شده پخش کرد و افزود: شما به رئیس دولت اصلاحات هم توهین کردید زیرا وی هم دروغ گفته است.
*قاسم زاده نداف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تلاشی برای رفع دو قطبی شدن در جامعه خواهید داشت؟ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند قطعا دو قطبی شدن جامعه به نفع دشمن است. سابقه نشان داده که اصلاح طلبان تلاش می کنند هیجانات انتخاباتی را تحریک کرده و کف خیابان ها بکشانند. وی صداقت و توجه به منافع ملی را راهکار جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه ذکر کرد و افزود: ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر یک نفر اقدام به سوراخ کردن کشتی نماید همه غرق می شویم. چرا ما باید به دشمن گرا بدهیم که مثلا خزانه کشور خالی است؟ ارتباط کشورها حول محور امنیت ملی و منافع کشور شکل می گیرد. شما که از ارتباط با روسیه ایراد می گیرید چطور رئیس دولت شما اعلام  می کند که با افتخار در کنار روسیه برای امنیت سوریه تلاش می کنیم؟ البته دکتر آقا ابراهیمی دکترای رشته برق هستند و سر رشته ای از سیاست ندارند و وقتی فردی خارج از تخصصش به موضوعی ورود کند نمی توان بیشتر از این از وی توقع داشت.
*دکتر آقا ابراهیمی نماینده ستاد حجت الاسلام روحانی در پاسخ به این سؤال که برای ایجاد فضای آزاد اندیشی در دانشگاهها چه برنامه ای دارید؟ گفت: در حال حاضر فضای دانشگاهی با فضای ۸ ساله اصولگرایان بسیار متفاوت است.
به گفته وی تحریم های هسته ای با برجام لغو شده اما سایر تحریم ها باقیست چون دولت آقای روحانی اجازه مذاکره در خصوص آنها را نداشته و اگر این اجازه داده شود با وجود امثال آقای ظریف می توان به لغو آن تحریم ها هم امیدوار بود.
وی با بیان اینکه دروغ جامعه ۹۶ درصدی و ۴ درصدی را چه کسی مطرح کرد؟ افزود: با کدامیک از افرادی که از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند برخورد شده است؟ من افتخار می کنم که دکترای رشته برق هستم اما شما که یک نیروی نظامی هستید چه حقی برای اظهار نظر در خصوص مسایل سیاسی دارید؟ من به فرد مد نظر شما در این جلسه توهین نکردم، در زبان دانشگاهی به فردی که خیلی در بین حرف دیگران می پرد می گویند پارازیت ننداز و این توهین به حساب نمی آید. در ادامه جلسه مناظره به هر نماینده ۵ دقیقه برای جمع بندی مطالب فرصت داده شد.
*قاسم زاده نداف نماینده ستاد حجت الاسلام رئیسی گفت: اولا انتظار داشتم که رئیس محترم دانشگاه به عنوان میزبان جلسه آنقدر سعه صدر داشته باشد که تا آخر جلسه می ماندند و جلسه را ترک نمی کردند. به هر حال اول این آقای دکتر آقا ابراهیمی بودند که بحث ها را به حاشیه بردند و ما هم مصداق زدی ضربتی ضربتی نوش کن، مقابله به مثل کردیم.  وی افزود: بر خلاف آنچه دولت یازدهم مطرح می کند آنچه کشور را از جنگ و تهاجم دشمن نجات داد برجام نبود بلکه جوانان از جان گذشته ای بودند که در هشت سال دفاع مقدس درحالی که گلوله کلاش را از خارج وارد می کردیم مردانه تا پای جان ایستادگی کردند. امام راحل می گفتند مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد و این فرهنگ قرآنی و اسلامی ما بوده که جلوی تهاجم دشمن را گرفته است. دشمن قسم خورده ما تاکنون به کشورهای زیادی حمله کرده اما چرا به ایران اسلامی که دشمن قسم خورده اش است حلمه نکرده است؟ اگر امثال سردار قاسم سلیمانی ها و فرماندهان شما در همین سپاه پاسداران نبودند شما را به میز مذاکره راه هم نمی دادند.
قاسم زاده نداف ادامه داد: آقای روحانی گفتند در حالی که برجام داشت به نتیجه می رسید انبارهای زیرزمینی موشک رسانه ای شد و روی موشک ها هم شعارهایی نوشته شد. آیا می دانید چه نوشته شده بود؟ روی موشک ها نوشته بودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و این سخن حضرت امام بود. شما که خود را سرباز نظام معرفی می کنید چرا رنگتان پریده است؟ چرا از دشمن می ترسید؟ اگر می ترسید چرا از طرف مردم می ترسید؟ شما از طرف خودتان بترسید.
*حجت الاسلام الهی راد نماینده ستاد حجت الاسلام رئیسی هم گفت: من جواب سوالاتم را از آقای دکتر آقا ابراهیمی نگرفتم. جرا آقای روحانی درخصوص برجام وعده هایی دادند که عملی نشد؟ چرا به مقام معظم رهبری تهمتی زدند که از سوی ایشان تکذیب شد؟ چرا وعده ۱۰۰ روزه رفع مشکلات را دارند که محقق نشد؟ در همین دولت برخی اساتید دانشگاهیی اجازه صحبت در محافل عمومی را ندارند. در زمان مدیریت خود شما بر همین دانشگاه، برخی نشریات دانشجویی تعطیل شد.
وی افزود: جریان اصلاحات دیکتاتوری ترین جریان کشور در طول سنوات بعد از انقلاب اسلامی است. هرگاه مردم به کاندیداهای موردنظرتان رأی ندارد شروع به آتش زدن اموال مردم کردید. همفکران شما یک بسیجی را در وسط خیابان آتش زدند. در فتنه ۸۸ پس از شکست نامزد مدنظرتان، مردم را به آتش کشیدید و هزینه های زیادی را به نظام تحمیل کردید و بدون مدرک و سند نظام را به تقلب محکوم نمودید.
وی اضافه کرد: رئیس دولت اصلاحات که از سران فتنه است صریحاً در دانشگاه تهران گفته هرگاه میان دین و آزادی قرار بر انتخاب یکی باشد، آزادی مقدم است و آنقدر در اصلاحات آزادی داریم که اگر بخواهیم می توانیم امام زمان(عج) را هم استیضاح کنیم.
*آقا ابراهیمی نماینده ستاد حجت الاسلام روحانی به عنوان آخرین سخنران مناظره در جمع بندی صحبت هایش گفت: شما فرق دفاع و جنگ را نمی فهمید.دفاع بنیاد مقدس است، اما جنگ کثیف است و کسانی که کشور را به سمت جنگ می برند خائن به کشور هستند. بودجه و تقویت بنیه دقاعی کشور در دولت یازدهم چندین برابر شده است. محسن رضایی از احتمال وقوع جنگ در بین سال های ۹۸ تا ۹۳ خبر می دهد اما مذاکرات جلوی جنگ را می گیرد. وی افزود: من به سوالات مطروحه پاسخ دادم و شما اگر چرت می زدید خودتان مقصر هستید. من به مقام معظم رهبری توهینی نکردم و شما می خواهید با این حرف ها بار دیگر دچار مشکل شوم و یا به زندان بیفتم اما کور خوانده اید. در دولت های نهم و دهم و در زمان مرتضوی چند نشریه تعطیل شد؟ بیشترین خدمت را به صهیونیست ها همین دولت احمدی نژاد کرد.ما کمیته ناظربر نشریات دانشجویی داشتیم. اصلاحات در ۸۱ در انتخابات شورا شکست خورد در چند دوره ریاست جمهوری و مجلس هم شکست خوردیم اما هیچ اعتراضی نشد و نتیجه انتخابات را پذیرفتیم اما شما می گویید در تمامی انتخابات که رأی نیاوردیم اعتراض کرده ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*