آخرین خبر :

هدایای شهرداری بیرجند از” سکه ” افتاد

سازمان بازرسی مصوبه هدایای سکه ای آخر سال شهرداری بیرجند به اعضای هیئت مدیره سازمان ها و کمیسیون های زیر مجموعه شهرداری را لغو کرد.مصوبه ای که قرار بود شهرداری بیرجند براساس آن به اعضای کمیسیون های ماده ۱۰۰و۷۷ ، قطع اشجار شورای سازمان های وابسته به شهرداری ، اعضای کمیته انطباق، کمیته زیباسازی، کمیسیون ماده ۵ شهرسازی و همچنین پاداش معاونان، مسئول حراست شهرداری هدایایی پرداخت کند. به گزارش امروز خراسان جنوبی در ۱۸ بهمن ماه ۹۵ شورای اسلامی شهر بیرجند پیشنهادی را بررسی کرد  که در آن خواسته شده بود هدایای ویژه ای برای اعضای هیئت مدیره سازمان ها و کمیسیون های زیر مجموعه شهرداری در نظر گرفته شود.
بر اساس اسناد موجود در این پیشنهاد که از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر بیرجند ارائه شده آمده است: به منظور قدردانی از همکاری های مستمر اعضای شورای سازمان ها، کمیته ها و کمیسیون های شهرداری هدایایی در نظر گرفته شود.  در ادامه متن نامه پیشنهادی شهرداری چنین نوشته شده بود : برای اعضای کمیسیون  های ماده ۱۰۰و۷۷، قطع اشجار هر کدام یک عدد سکه کامل بهار آزادی، اعضای شورای سازمان های وابسته به شهرداری هر کدام یک عدد سکه بهار آزادی و برای هیئت تطبیق کمیته زیباسازی و اعضای کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی به ازای هر عضو مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا شود.
اگر چه برخی اعضای شورای شهر با این استدلال که شهرداری از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیست و ضرورت دارد که پرداخت حقوق و مزایای شب عید کارگران شهرداری در اولویت باشد و از سوی دیگر اعضای کمیته ها و کمیسیون های فوق الذکر به ازای شرکت در جلسه حقوقی (حق الجلسه) می گیرند با این لایحه شهرداری مخالفت کردند اما به تصویب رسید. هر چند این نامه پیشنهادی نشان می دهد اعضای شورای شهر با پرداخت های پیشنهادی همچون سال گذشته و شاید  هم سال های گذشته موافقت کرده اند اما عید گذشته به هر دلیلی سازمان بازرسی با پرداخت این هدایا مخالفت کرد. براین اساس امسال با سال های قبل برای شهرداری متفاوت بود یک مقام آگاه بعد از لغو اهدای این سکه ها اعلام می کند در صورت اهدای چنین هدایایی تخلف انجام گرفته و با مسببان برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*