مسکن مهر و یارانه دو سیاه چاله برای اقتصاد ایران

فعال سیاسی و مشاور مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی از مسکن مهر و یارانه به عنوان دو سیاه چاله برای اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: بهای نفت ۱۱۰دلار به ۳۰ دلار کاهش یافت و استخراج کم شد، ورود گردشگر به حداقل رسید، در حالیکه ۱۴روز فروردین ۹۶ به اندازه یک سال دولت گذشته گردشگر از اصفهان بازدید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، غلامعلی رجایی در نشستی با عنوان « انتخابات ، بررسی وعده ها و برنامه ها» که با  حضور تعدادی از دانشجویان مراکز آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: کشور با چالش هایی رو به رو بوده است که با واقع گرایی در داخل و خارج کشور نباید اجازه دهیم، حرکت عقلانیت متوقف شود بلکه عقل حکم می کند، دولت روحانی استمرار داشته باشد. وی ادامه داد: ویژگی دولت روحانی این است که فضای امنیتی را شکسته است در این زمینه  نباید سطح فکر پایین باشد، دولت باید بتواند مطالبات را در داخل و با قدرت بالا در خارج پیگیری کند.وی با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین روحانی در تبریز در مورد حصر تاکید کرد: باید مطالبات جدیدی داشته باشیم، هر جا حرف نزدیم، ضرر کردیم، از حرف زدن ضرر نکرده ایم. مشاور مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:  در حالی که در شهر تهران  ۳ میلیون نفر رای می دهند نباید عضو شورا با ۱۵۰تا ۲۰۰هزار رای انتخاب شود، باید میزان مشارکت بالا رفته و داوطلبان با آرای زیاد انتخاب شوند، خردمندانی که رای نمی دهند باعث می شوند سیاستمداران ناکارآمد رای بیاورند. وی ادامه داد: نباید عده ای که صاحبان آرای خاموش هستند، افتخار کنند، شناسنامه آنها هنوز مهر انتخابات نخورده است همان گونه که در سال ۸۴ حدود ۱۸ میلیون رای به صندوق ها ریخته نشد. این فعال سیاسی در ادامه با انتقاد از برخی رفتارهای رئیس دولت های نهم و دهم در عرصه داخلی و بین المللی یادآور شد: متاسفانه عده ای هشت سال اداره کشور را به او سپردند و این اتفاق به شکل دیگری در حال رخ دادن است.
همه مسئولان و مدیران باید زیر ذره بین باشند
وی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران باید زیر ذره بین باشند، بدون ذکر نام فردی اظهار کرد: هیچ کس در ایران ما ایرانی تر از دیگری نیست و خط قرمزی نداریم در این زمینه پرونده قیر شما در اردیبل مفتوح است، باید توجه کنیم که چقدر مرحوم هاشمی بن بست ها را تشخیص و کشور را نجات داد. مشاور مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی بیان کرد: در دولت قبل شاهد بودیم، سلطان عمان با هواپیما وارد ایران می شد و پیام آمریکایی ها را منتقل می کرد، مرحوم هاشمی گفت، چقدر شاهد آوردن پیام او باشیم چرا نباید با آنها مذاکره نکنیم.  رجایی در ادامه با اظهار اینکه قبل از برجام به دلیل تحریم سفیران ایران با چمدان پول جا به جا می کردند، گفت: غربی ها حاضر نشدند در لندن به هواپیمای ایران که لاستیک چرخ ترکیده بود، لاستیک تحویل دهند یا هواپیما با مسافر کم به کاراکاس پرواز می کرد. وی تاکید کرد: البته با برجام به نقطه غایی خود نرسیدیم اما با برجام فعالیت هسته ایران به رسمیت شناخته شد، حمل و نقل و ۱۲میلیارد دلار دارایی ایران آزاد شد.وی در ادامه با بیان اینکه ننگ بود بی دلیل کشتی ایران با پرچم کشورهای دیگر در دریاها و اقیانوس ها حرکت کند، گفت: « ب.ز» یک شخص نبود، یک پروسه بود مگر این فرد در دولت اصلاحات رشد کرد؟ سرسوزنی از دولت پاک خاتمی داشتید تا حالا صد دفعه جلوی آن را گرفته بودید. مشاور مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: املاکی را به نام رفتگر به افرادی چون « ک.ن» تحویل دادند، شورای شهر جدید تهران باید تفحص در شهرداری تهران را در دستور کارش قرار دهد.
گذشته و عملکرد افراد را نمی توان فراموش کرد
وی بیان کرد: گذشته و عملکرد افراد را نمی توان فراموش کرد، در حالیکه شهردار تهران از ۹۶درصد صحبت می کند، شهرداری حداقل ۲۰هزار میلیارد تومان بدهکار است.
مشاور مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نمی گویم دولت روحانی بی مشکل است، این دولت آهنگ اصلاح دارد و فضای امنیتی را به نفع مردم شکسته است و این حق مردم است از فضای اینترنت استفاده کنند، تورم کنترل شد، نرخ رشد از منفی ۶ درصد به ۷ درصد رسید.
وی افزود: دولت توانست دریاچه ارومیه را احیا کند، جلوی واردات بنزین را بگیرد در کدام کشور فرد عاقل سازمان برنامه و بودجه را منحل می کند که شما منحل کردید.
جذب بی رویه نیرو در دستگاه های اجرایی
وی همچنین از مسکن مهر و یارانه به عنوان دو سیاه چاله برای اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: بهای نفت ۱۱۰دلار به ۳۰ دلار کاهش یافت و استخراج کم شد، ورود گردشگر به حداقل رسید، در حالیکه ۱۴روز فروردین ۹۶ به اندازه یک سال دولت گذشته گردشگر از اصفهان بازدید کرد. رجایی از جذب بی رویه افراد به عنوان سومین سیاه چاله یاد کرد و گفت: برای ۱۶سال آینده قادر به جذب نیرو نخواهیم بود و در برخی شهرها به اندازه ۱۸سال کار ساخت پروژه های عمرانی را آغاز کردند. وی ادامه داد: این مسایل دولت را دچار مشکل کرده است، مردم بدانند، دولت جدید در چه شرایطی انتخاب شد و قدرت را به دست گرفت. به گفته رجایی در چنین شرایطی هرکه می تواند کشور را بهتر اداره کند، پاکدستی و عزت ایرانی را لکه دار نکند، به دروغ و فریب هم متوسل نشود، بیاید و بگوید با کدام پشتوانه اقتصادی و زیرساخت قادر به ایجاد پنج میلیون شغل است؟ وی اظهار کرد: آقایان با این عملکرد، آبروی امام زمان(عج) را بردند، در آن دوره از امام زمان(عج) و حالا از امام رضا(ع) هزینه می کنند، اگر فردی قرار بود وارد عرصه انتخابات شود، نباید تولیت آستان قدس رضوی را قبول می کرد.
انتقاد از مناظره تلویزیونی نامزدها
وی در بخشی از سخنانش با انتقاد از مناظره تلویزیونی نامزدها تصریح کرد: مسلمان هستیم، برنامه نامزدها را باید نقد کنیم، این چه مناظره ای بود، سیستم مناظره را تغییر دهید، مناظره باید محور آن نقد برنامه باشد در حالی که طی زمان کوتاه نامزدها را به جان هم انداختند.رجایی در بخشی از سخنانش با طرح این پرسش تا کی گرفتار آزمون و خطا باشیم، یادآور شد: چرا صدا و سیما طراح سئوال باشد، چرا نخبگان کشور طراح پرسش های مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نباشند. این فعال سیاسی گفت: شیوه کنونی مناظره برای انتخابات ریاست جمهوری باید تغییر کرده و داوطلبان به استانها سفر نموده و آن وقت مناظره کنند.مشاور مرحوم آیت ا… رفسنجانی بیان کرد: مردم بیدار شدند، این روش باید عوض شود، ایران کشوری آزاد است، من معلم در جمع شما صحبت می کنیم و در سایه این بیداری است که جشن پرشکوه پیروزی را در روز ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهیم کرد. وی خطاب به دانشجویان حاضر گفت: افرادی که تاکنون رای ندادند یا مردد هستند، تشویق کنید، در انتخابات شرکت کنند، اگر این گونه باشد، دولت بعدی ، مسلما دولت اصلاحات خواهد بود.
وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف هایی داریم، گفت: ما در فرهنگ و هنر پشتوانه ای قوی داریم اما یکی از مشکلات پایین بودن فرهنگ کار است، تحت تاثیر فرهنگ شفاهی هستیم که شایعات زود در ما اثر می کند، باید حزب باشد، قدرت را نقد کند و به سمت نقاط قوت برویم تا دولت تکرار و نسبت به مطالبات پاسخگو باشد.
رجایی اضافه کرد: مملکت بدون رجال نیست، دولت آینده روحانی باید دولتی جوان، چابک و مردمی تر باشد چرا که صدها نفر همانند ظریف داریم. وی افزود: همچنین تیم رسانه ای دولت عوض شود چرا که نتوانستند مدافعان خوبی برای دولت باشند.
این فعال سیاسی بیان کرد: انصافا دولت بر مبنای واقع گرایی و تدبیر؛ خوب عمل کرد و نباید در بعضی موارد بی دلیل با دنیا درگیر شد.
مشاور مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: به سفارت عربستان و انگلستان حمله کردند، آن وقت دولت خسارت را پرداخت، به دنبال ایجاد انجمن اسلامی در کاخ سفید نیستیم . این فعال سیاسی با عنوان حرام زاده از روسیه یاد کرد و افزود: آمریکا شیطان بزرگ است ضربه ای که ۲۰۰سال اخیر از روسیه خوردیم بی سابقه است، در سیاست نیاز به توازن داریم . رجایی بر ایجاد تعامل با دنیا تاکید کرد و گفت: با دنیا نباید بی جهت درگیر شد، دنیای سیاست، برد – برد است، رابطه یک طرفه نمی شود، بده بستان هست، باید زیرکانه عمل کرد. وی یادآور شد: به دولت روحانی باید فرصت داد که با مشارکت حداکثری تکرار و با اقتدار در عرصه ظاهر شود.
رجایی در پاسخ به پرسشی که نظر شما در مورد برجام چیست و در صورتی که شکایت ایران وتو شود، چه خواهد شد، گفت: حالا اغلب تریبون ها در اختیار آقایان است از حرف زدن مشکل نداریم.
وی اظهار کرد: تلویزیون، نماز جمعه، نهاد نمایندگی ، بسیج و … در اختیار شماست و نباید فکر کرد، دولت بی عرضه است، اگر برجام بد است، چرا اسرائیل و کشورهای منطقه، با آن مخالف اند، چرا روزنامه کیهان هم صدا با اسرائیل شد، درست است عقب نشینی داشته ایم، مگر رهبری نگفتند، نرمش قهرمانانه و رهنمودهای موثر نیز ارائه فرمودند.
برجام ایران هراسی را از بین برد
رجایی یادآور شد: برجام ایران هراسی را از بین برد، این بزرگترین دستاورد است، فعالیت هسته ای تثبیت شد و در حال ورود به اقتصاد هسته ای هستیم.
این فعال سیاسی یادآور شد: گرچه برجام ایده آل ما نبود، اما دستاوردهایی داشت و سایه جنگ را به گفته آقای ولایتی که مشاور رهبری هستند از کشور دور کرد .
به گفته رجایی در دولت گذشته محمد جواد ظریف یکی از کارکشته ترین دیپلمات های ایرانی، خانه نشین و تدریس کتابش ممنوع شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*