آخرین خبر :

مالباختگان کاسپین در انتظار پاسخگویی مسئولان

مالباختگان موسسه مالی اعتباری «کاسپین» در خراسان جنوبی پیش از ظهر دیروز در مقابل شعبه مرکزی این موسسه در خیابان «معلم « بیرجند تجمع کردند. براساس فرمت موسسه کاسپین از تاریخ ۲۸ اردیبهشت سپرده گذارانی که مبلغ ۱۰ میلیون تومان در این موسسات دارند می توانند براساس حروف الفبا به شعبات مختلف مراجعه کنند این در حالی است که  سپرده گذاران خراسان جنوبی روز گذشته هنگام مراجعه به شعبه مرکزی واقع در خیابان معلم با در بسته مواجه شده و با اعتراض خود از رئیس شعبه می خواهند در موسسه را به روی آنها باز کرده و سپرده های آنان را تعیین تکلیف نمایند که در نهایت بالاجبار در موسسه به روی سپرده گذاران باز می شود. این اعتراض و شلوغی مالباختگان سرانجام ماموران نیروی انتظامی را نیز به میدان می کشاند و براساس صورتجلسه ای از سوی مالباختگان و مدیر شعبه موسسه کاسپین این قائله  پیگیری شده و سرانجام موسسه کاسپین به افرادی که تمایل دارند سپرده های خود را دریافت کنند پاسخگو شده و لیستی را از برخی سپرده گذاران تهیه نموده و پاسخگوی مالباختگان می شود. یکی از سپرده گذاران در این زمینه  به خبرنگار ماگفت: سپرده گذاران کاسپین براساس مجوزهایی که بانک مرکزی می دهد به این موسسات اعتماد می کنند و سرمایه گذاری می کنند.
وی ادامه داد: بعد از هفت ماه اعتراضات پی درپی و براساس فرمتی که موسسه کاسپین اعلام کرده به اینجا مراجعه کرده ایم که از حضور ما در شعب جلوگیری شد و نه تنها سود سپرده های ما برگشت داده نمی شود حتی و مبلغی را از اصل سرمایه سپرده گذاران نیز کم می کنند!!. وی با اشاره به اینکه مگر قراراست سرمایه موسسه را از سپرده گذاران کسر کنند، تصریح کرد: ما همه گول مجوز این موسسه را خوردیم وقتی بانک مرکزی مجوز می دهد سپرده گذار اعتماد می کند اما امروز باید با مشکل دریافت سپرده ها و اصل سرمایه گذاری خود در موسسه کاسپین مواجه باشیم. وی گفت: موسسه ای که اعلام ورشکستگی نکرده و هنوز در حال فعالیت است با کدام مجوز از اصل سپرده های سپرده گذاران درصدی را کسر کرده و هیچگونه نهاد نظارتی به این موضوع رسیدگی نمی کند.  یکی دیگر از مالباختگان نیز گفت: هنگامی که به شعبه ابوذر برای دریافت سپرده خود مراجعه کردم به ما اعلام کردند تمام شعبات ادغام شده و تنها شعبه معلم مسئول رسیدگی و پاسخگویی به سپرده های سپرده گذاران است.
وی ادامه داد: با مراجعه به شعبه معلم با در بسته مواجه شدم و طبق اطلاعیه نصب شده بر روی شیشه (حسب اعلام بانک مرکزی و ادغام عملیات بانکی، موسسه کاسپین تا پایان وقت یوم جاری شعبه تعطیل می باشد) این درحالی است که عده ای از سپرده گذاران در شعبه حضور داشتند.
وی افزود: بنا به اعتراض همه مالباختگان در موسسه باز شده و برای دریافت سپرده خود اقدام کردم که نه تنها سود و اصل سپرده را به من برگشت ندادند بلکه مبلغ یک میلیون تومان از چهار میلیون تومان سپرده من نیز کسر شده است.
در ادامه این اعتراضات مدیر شعبه موسسه کاسپین در پاسخ به سوال خبرنگار ما که دلیل حضور ماموران نیروی انتظامی چه بوده است و چرا در شعبه به روی مالباختگان بسته بوده، گفت: من اجازه مصاحبه ندارم و قرار نیست به شما پاسخ بگویم.   وی ادامه داد: مستندات و دوربین های مداربسته نشان می دهد که مالباختگان به رغم اطلاع رسانی شعبه مبنی بر تعطیلی موقت در یوم جاری بازهم اسرار و پافشاری بر بازشدن شعبه و پاسخگویی دارند که در نهایت با اعتراض و شلوغی سپرده گذاران در شعبه بر روی آنها باز می شود.  گفتنی است مالباختگان موسسه مالی و اعتباری کاسپین روز گذشته در برخی از استان ها نیز تجمع کرده و در شهر زاهدان نیز در پی عدم پاسخگویی کارکنان این موسسه در مورد نحوه بازگشت سرمایه آنها اموال شعبه را به آتش کشیده و در این حادثه نیروهای آتش‌نشانی و پلیس در محل شعبه حضور یافتند. پیش از این نیز مالباختگان موسسه مالی اعتباری کاسپین چند بار در بیرجند و شهرهای مختلف کشور به تجمع اعتراضی مقابل شعبات مرکزی اقدام کرده بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*