علی برکت ا…

ملت برای ۴ سال دیگر به حسن روحانی رای اعتماد داد. رئیس جمهور مجوز گرفت، همچنان رئیس جمهور بماند. این جواز با ارزش ، حرف های بسیاری با او دارد. جملات نانوشته ای که با نگاه ها و قلب های امیدوار ادا می شود و مطالبه قوی تری دارد، مطالبه ای معنی دار و متفاوت از خواسته هایی که دور قبل دست ها را در تعرفه رای به سوی نوشتن نام روحانی برد.
 روحانی ۹۶
انتخاب  روحانی ۹۶، شکل گرفته از بایدها و نبایدها و تحلیل هایی در ذهن مردم است که ریشه در تایید برخی از تلاش های او و کابینه اش در ۴ سال گذشته دارد. تلاش هایی که باید ادامه یابد و تا هدف، فاصله حتی بیشتر از ۴ سال در برخی زمینه ها دارد .
روحانی ۹۶ دیگر نمی تواند همان روحانی سابق باشد او با وعده رونق اقتصادی منتخب طیف گسترده ای از اقشار مختلف به ویژه طبقات متوسط به پایین و ضعیف است و در آرای خود بر اساس آمار اعلام شده، منتخب روستاییان بسیاری هم بوده است. روحانی به آن ها مدیون است، او دیگر نمی تواند بیشتر برنامه های خود را برای طبقه متوسط به بالا برنامه ریزی کند. او با شعار رونق اقتصادی و به پشتوانه چنین انتخاب معناداری باید برنامه هایی را به میدان اجرا ببرد که اقشار مختلف به ویژه طبقه محروم را بیش از پیش پوشش دهد و این می تواند پیروزی موثری در این دوره از مسئولیت ریاست جمهوری برای روحانی ۹۶ ایجاد کند.
اولین توئیت بعد از پیروزی
روحانی در اولین توئیت خود بعد از پیروزی در انتخابات، عکسی را منتشر کرده که می توان چهره برخی اقشار جامعه را در آن یافت. اما او باید جستجوی بیشتری برای یافتن چهره محرومان انجام دهد. رئیس جمهور با زیر نویسی این عکس را چنین تزیین کرده است. « ملت بزرگ ایران پیروز # انتخابات شمایید؛ خاضعانه در برابر شما سر تعظیم فرود می آورم. به عهدم با شما وفادار خواهم بود.»
۴ سال پر مخاطره
رئیس جمهور در حوزه درمان هم کارهای بسیاری دارد. او  با تامین دو نیاز اولیه و ضروری مردم در ۴ سال اول با  کارنامه درخشانی به دور دوم وارد شد اما همچنان کار بسیار است و تا تکمیل این چرخه و تنفس بی دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان اقدامات و برنامه های اولویت دار مهمی باید به انجام برسد.
و آنچه بیش از پیش نگرانی ایجاد می کند تلاش نفسگیری بود که او  و تیمش در حوزه سیاست خارجی انجام دادند. حالا روحانی ۹۶ با همتایی در کاخ سفید مواجه است که تاکنون هم معادلات بسیاری را بر هم زده و از سیاست خارجی فقط ادا و اصول های تشریفاتی را میداند؛ آن هم خیلی ضعیف.
پیشبرد اهداف پیشین کشور در حوزه سیاست خارجی و ادامه پیگیری ها در این حوزه روزهای پر فراز و نشیبی دارد که چهره سرخ روی ترامپ از میان آن پیداست.
فکرش را که می کنم می بینم روحانی ۹۶ چه قدر کار دارد؛ صنعت در مانده، بهداشت و درمانی در حال احیا،  معضل پا بر جای اشتغال ، مسکن بلاتکلیف و …
حالا پیروز میدان نفسگیر انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با انبوهی کار و برنامه اما با انرژی بسیاری از نشاط سیاسی ملت و قلبی مطمئن که به چنین اعتماد و انتخابی می بالد برای ادامه آنچه برای پاسخ به مطالبه های مردمی آغاز کرده به ادامه مسیر خواهد رفت و چشم مردم، تیزبینانه این حرکت را که او خود گفته است متفاوت خواهد بود به نظاره می نشینند. این پیروزی بزرگ، در رزومه حسن روحانی می درخشد.
او با نام پیشین حسن فریدون، متولد ۹ دی ۱۳۲۷ (در شناسنامه: ۲۱ آبان ۱۳۲۷) در سرخه، استان سمنان، روحانی و سیاست‌مدار ایرانی، رئیس‌جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران، استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک و همچنین نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۷۸ و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰ است. روحانی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و رئیس تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده ارشد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا در مورد برنامه هسته‌ای ایران.
از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۲ عضو شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از رهبر جمهوری اسلامی ایران و از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۲ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بوده است. روحانی سابقه پنج دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم بوده است.
در ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، حسن روحانی با نام «دولت تدبیر و امید»، شعار اعتدال‌گرایی، نماد کلید و رنگ بنفش برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام نامزدی کرد. وی در ۱۷ اردیبهشت، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نام خود را برای رقابت ۲۴ خرداد ثبت کرد. سرانجام وی با اعلام وزارت کشور با کسب ۱۸٬۶۱۳٬۳۲۹ رأی رسماً به عنوان هفتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد. روحانی برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ رقابت خواهد کرد. حسن روحانی اولین رئیس جمهور ایران است که بعد از انقلاب ایران، با رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ارتباط برقرار کرد. این ارتباط با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از طریق مکالمه تلفنی صورت گرفت. همچنین او اولین رئیس جمهور ایران است که بعد از انقلاب اسلامی با نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون، به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی انگلستان دیدار کرد  و این بند، حالا به رزومه اش اضافه می شود .حسن روحانی همچنین یکی از معدود روسای جمهوری بود که در دوره ۴ ساله بعد با اقبال بالای مردمی دوباره برای خدمتگزاری به ملت ایران انتخاب شد.
جشن ملت
جشن ملت شب گذشته نه فقط جشن پیروزی روحانی در انتخابات ۹۶ بود که مشارکتی کم نظیر و حماسه ای دیگر را در آن مبارک باد می گفتند. مشارکت ۸۵ درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات، برگ زرین دیگری با نام این مردم است. آمار و ارقام که قطعی تر می شد، صدای آهنگ پیروزی در شهر بلندتر به گوش می رسید. جشن پیروزی در انتخابات با نشاط کم نظیر طرفداران روحانی تا پاسی از شب در شهر ادامه داشت، شهر ارغوانی شده بود و فریاد پیروزی نمی گذاشت شب فرا برسد. طرفداران روحانی باز در انتظار شنیدن «علی برکت ا…» پیروزی حقیقی را که همان عمل به وعده ها ست از رئیس جمهور منتخب شان مطالبه می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*