شناسایی افراد نقابدار در بیرجند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با ابراز تاسف از وقوع برخی بد اخلاقی ها توسط کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی و طرفداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان گفت: دین اسلام دین اخلاق است بنابراین چنین بداخلاقی هایی زیبنده نظام و اسلام نیست.
حجت الاسلام والمسلمین وحدانی نیا در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان که روز گذشته بصورت فوق العاده  برگزار شد، از تخریب کاندیداها در فضای مجازی و پاره کردن بنرها و تصاویر آنها در سطح شهر به عنوان نمونه هایی از این بد اخلاقی ها یاد کرد و افزود: اینگونه اقدامات جرم است و نیروی انتظامی در صورت مشاهده باید تخلفات را به دادستانی منتقل کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در سایه تبلیغات نباید ارزش های اسلامی گنار گذاشته شود، ادامه داد: تخلفات انتخاباتی که به دادگستری ارجاع شده درشعبات ویژه در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام ساکت ننشسته و بدنبال شیطنت هستند، اذعان داشت: گروهی باعنوان فدائیان ایران در روز ۲۶ اردیبهشت ماه طی اعلامیه های قبلی قصد تجمع و برگزاری اجتماعاتی رادر سطح کشور از جمله خراسان جنوبی داشته اند تا انتخابات را زیر سوال ببرند. وی تصریح کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در وهله اول هشدارهای لازم را می دهد که اگر فایده ای نداشته باشد از سایر اقدامات بهره می گیرد.
تبلیغات بعد از اتمام زمان قانونی ممنوع است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اتمام زمان تبلیغات هر دو انتخابات در ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه گفت: هرگونه تبلیغات بعد از این زمان ممنوع است.
نصب بنرهای خارج از حد قانونی و راه اندازی کارناوال
حجت الاسلام وحدانی نیا با انتقاداز نصب بنرهایی در سایزهای فراتر از حد قانونی در انتخابات شوراهای اسلامی افزود: این مورد جرم است و باید بنرها از سطح شهرها جمع آوری شوند.وی هم چنین با انتقاد از راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی در سطح شهرها ادامه داد: راه انداختن این کارناوال ها علاوه بر اینکه ایجاد مزاحمت برای مردم دارد ممکن است بلحاظ امنیتی مشکل ساز شود که باید هشدارهای لازم داده شود.دعوت از افراد مساله دار برای سخنرانی در برخی محافل از دیگر مواردی بود که وحدانی نیا خواستار رسیدگی و برخورد با آن شد و گفت: عده ای معلوم الحال بدنبال ایجاد هرج و مرج در سطح شهر بیرجند بوده اند که باید پلیس اطلاعات هوشیار باشد.
عده ای بدنبال ایجاد درگیری در بین طرفداران کاندیداها  
نماینده معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ما افرادی که در فضای مجازی و حقیقی بدنبال ایجاد خدشه در انتخابات هستند را در راستای پیشگیری مرتب رصد می کنیم، اذعان داشت: بر اساس اطلاعات واصله عده ای در برخی نقاط شهر قصد ایجاد درگیری بین طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری را داشته اند و پیش بینی می شود در روزهای باقیمانده اقداماتی مانند پاره کردن بنرها و یا احتمالا آتش زدن آنهارا درسر داشته باشند. وی تصریح کرد: به نظر می رسد عده ای برای ایجاداختلال در ستادها نفوذ کرده اند که ما تمامی آنهارا رصد می کنیم.
وی ادامه داد: تبلیغات بعد موعد مقرر بویژه در فضای مجازی، راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی، استفاده از لباس هایی با رنگ های خاص در روز رای گیری برای حمایت از یک کاندیدا از جمله تخلفاتی است که عده ای بدنبال خدشه دار کردن انتخابات هستند.
وی هم چنین از شناسایی عده ای تحت پوشش گروه فدائیان ایران در استان خبر داد و گفت: تمامی این تحرکات رصد و با عوامل مخرب برخوردهای لازم صورت گرفته و نگرانی وجود ندارد.
تشدید تخلفات انتخاباتی دراین دوره از انتخابات
نماینده معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تشدید تخلفات انتخاباتی طی سال جاری در مقایسه با سالهای گذشته خبر داد و افزود: مسئولان ستادها باید اخلاق را بیشتر مدنظر قرار دهند و از سخنرانانی دعوت کنند که از ایجاد التهاب در شهر پرهیز کنند.
وظیفه نیروی انتظامی فقط تامین امنیت است
کارشناس حقوقی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان به بازدید ستادهای انتخاباتی استان اشاره کرد و گفت: در تبلیغات ریاست جمهوری هیچ محدودیتی وجود ندارد. حسین شبانی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت است و نباید در راستای تعطیلی ستادها ورود پیدا کند، افزود: مسئولان و طرفداران ستادها به قوانین تبلیغاتی آشنایی دارند اما متاسفانه برخی از مسئولان بخاطرعدم آگاهی از قوانین اقداماتی انجام می دهند که مشکل ساز است و ما شاهد پاره کردن عکس یک نامزد توسط یک مقام اجرایی استان بوده ایم.
نصب بنرهایی با ابعاد بزرگ خلاف قانون
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نیز در ادامه به رقابت ۱۰۹ کاندیدا درشورای شهر بیرجند اشاره کرد و اذعان داشت: براساس بند دوم ماده ۶۲ قانون انتخابات تبلیغات کاندیداها باید ۱۰۰ در ۷۰ سانتی مترباشد البته جز در محل ستاد که در حال حاضر شاهد تخلفاتی در این زمینه و اسراف و تبذیرهایی هستیم. محمد رضا غیرتی افزود: ما تذکراتی به کاندیداها داده ایم اما لازم است ستاد انتخابات استان هم ورود پیدا کند.
شناسایی افراد نقاب دار دربیرجند
نماینده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز در ادامه از شناسایی افرادی نقاب دار با هدف اغتشاش در انتخابات بدون وابستگی به ستادهای انتخاباتی در بیرجند خبرداد و گفت: هویت این افراد شناسایی شده است. وی با بیان اینکه باید تلاش شود امنیت برخی خیابان های شلوغ شهر مانند خیابان مدرس و معلم که ستادهای بیشتری فعال هستند، تامین و از کنترل خارج نشود، افزود: این افراد نقاب دار از اراذل و اوباشی هستند که با هدف درگیری در بین طرفداران وارد جمعیت می شوند.
جابجایی ستادهای تبلیغاتی به صلاح نیست
وی جابجایی ستادهای انتخاباتی در فرصت باقیمانده از تبلیغات را به صلاح ندانست و ادامه داد: هم چنین تعدادی از جوانان که هیچ ربطی به ستادهای انتخاباتی نداشته اند اقدام به رقص و پایکوبی در خیابان ها و ایجاد آلودگی صوتی در خودروهایشان کرده اند که این ماشین ها نیز شناسایی و برخورد های لازم با آنها شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*