سپاس معلم

دولت قدردان خدمات و زحمات معلمان بوده و همواره در تلاش است موقعیتی فراهم کند که معلمان دغدغه ای جز آموزش نداشته باشند. روز گذشته استاندار برای قدردانی از مقام معلم به هنرستان دخترانه ام البنین بیرجند رفت، به آنها گل هدیه داد و از اقداماتی که دولت برای کاهش دغدغه های شان انجام داده است گفت.« دولت هم همواره در تلاش است تا موقعیتی را فراهم کند که معلمان دغدغه ای جز آموزش نداشته باشند و در حوزه های مالی حقوق بازنشستگان و معلمان افزایش یافته و دولت بر این عقیده است که توسعه اجتماعی و فرهنگی زمینه ساز سایر حوزه هاست و از آنجایی که فرهنگیان به وجود آورنده این مهم هستند امیدوارم که اقدام های خوبی در این زمینه انجام شود.»
مهندس سید علی اکبر پرویزی آنچه امروز باعث ممتاز بودن استان در کشور به لحاظ فرهنگی شده است را تلاش و زحمت معلمانی دانست که جز آموزش وارتقای فرهنگ آموزشی دغدغه ای ندارند. از نظر او این موفقیت ها به دلیل وجود امکانات و تجهیزات آموزشی نیست چون برخی از استانها از بهترین امکانات برخوردارند اما این توفیق را نتوانسته اند کسب کنند. وی گفت: اگر امروز استان از رتبه برتر کشوری در قبولی دانش آموزان به مراکز عالی و دانشگاه ها برخوردار است بی شک نتیجه تلاش های بی منت فرهنگیان است و این روند در آینده ای نه چنان دور موجب پیشرفت استان خواهد شد. او ادامه داد : حاصل تلاش های معلمان دلسوزی که مطهری وار گام بر می دارند فرزندان کوشا و با اراده ای است که باعث توسعه و پیشرفت جامعه می شوند. استاندار از درک خود درباره سختی شغل معلمی هم گفت. «معلمان علاوه بر خستگی جسمی به این دلیل که به طور مستقیم با دغدغه های خانواده ها و دانش آموزان در ارتباط اند همواره از لحاظ روحی هم درگیر درد و رنج این قشر از جامعه هستند.»
هدیه روز معلم برای فرهنگیان بازنشسته
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این مراسم خبر خوبی برای فرهنگیان بازنشسته اعلام کرد.« در سال گذشته فرهنگی استان بازنشسته شدند و ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۶ همزمان با روز معلم ۴۲۰ میلیارد ریال پاداش بازنشستگی به فرهنگیان استان پرداخت شد.» عباس لامعی گفت: این پاداش در سال ۹۴، ۳۲۰ میلیارد ریال بود و دولت تدبیر و امید برای افزایش این مبلغ گام های خوبی برداشته است. وی ادامه داد: در چهار شهرستان استان معلمان از حق نوار مرزی برخوردار شده اند که این حق سالیان زیادی با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی است به معلمان پرداخت نمی شد اما با تمام تنگناهای مالی کشور این اقدام صورت پذیرفت. مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حساسیت نهاد آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست، افزود: جامعه معلمان یکی از بزرگترین گروه های مرجع است و از آنجا که آموزش نقشی حیاتی در ادامه روند اجرایی دارد باید با تمام توان حمایت شود. به گفته او تلاش فرهنگیان استان در حوزه های آموزشی، علمی و پژوهشی باعث شد که رتبه دوم کشوری را در قبولی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پس از استان یزد بدست آوریم که این خود نشانگر تلاش دلسوزانه معلمان این خطه از مرز و بوم است که با فداکاری تمام به انجام خدمت مشغول هستند.
معلمین بسترساز توسعه سایر حوزه ها هستند
همچنین استاندارخراسان جنوبی همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در جمع تعدادی از معلمین و فرهنگیان گفت: معلمی شغلی حساس، خطیر و بسیار با ارزش است چرا که معلمین و فرهنگیان عزیز بسترساز توسعه سایر بخش ها هستند.
مهندس سید علی اکبر پرویزی ضمن تبریک روز معلم افزود: حاصل عمر شما معلمین عزیز، فرزندان و آینده سازان جامعه هستند که این زحمات باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران امر قرار گیرد. وی با بیان اینکه تلاش معلمین در تمامی بخش ها تاثیرگذار است، ادامه داد: کار معلمی بگونه ای است که علاوه بر خستگی جسمی ، خستگی روحی و روانی را نیز به دنبال دارد چرا که معلمین با درد و رنج جامعه و دانش آموزان درگیر هستند که این امر نشان دهنده سختی کار در این حوزه است.
مقام عالی دولت در استان، خاطر نشان ساخت: آنچه که مهم است توجه به کرامت، شرافت ، آزادی و آزادگی معلمین عزیز است که باید همچون نگینی در حوزه وظایف معلمی بدرخشد.
وی، با اشاره به اینکه معلمین ، الگوهای تاثیرگذار جامعه هستند، افزود: شهید مطهری بزرگ معلمی بود که مزین به تمامی ویژگی ها و خصوصیات یک معلم نمونه است.
وی به توفیقات بدست آمده در کسب رتبه های برتر علمی و آموزشی در بین دانش آموزان خراسان جنوبی و مناطقی از این دست اشاره کرد و ادامه داد: به رغم امکانات بیشتری که از این حیث در استان های برخوردار کشور وجود دارد توفیقاتی که کسب شده در این استان به مراتب بیشتر است که بیانگر توجه و تلاش معلمین عزیز در این منطقه است.
استاندارخراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات معلمین و جامعه فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: به رغم خدماتی که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به انجام رسیده هنوز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی همچنین در دبستان دخترانه قداست حضور یافت و ضمن عرض خداقوت و با اهدای گل ، روز معلم را به آنان تبریک و از زحمات آنان تقدیر نمود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*