سرگذشت سهام عدالت

بحث پیگیری ثبت نام در سایت سهام عدالت از چندی پیش مطرح شده و افرادی که برگه های سهام عدالت را از سالها پیش در اختیار دارند با ورود به سایت مذکور به دنبال قطعی کردن ثبت نام خود و آزاد کردن سهام می باشند. در این بین عده ای از هم استانی ها در تماس با دفتر روزنامه سؤالاتی را مطرح و خواستار پیگیری آن شدند.
افرادی که طی سالهای۸۵ تا۹۰ به شرکت های سهام عدالت مراجعه نکرده اند سهامدار محسوب نمی شوند
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در گذشته برگه های سهام عدالت دریافت کرده و در مدت زمان مقرر طی سالهای ۸۵ تا ۹۰ با مراجعه به شرکت های سهام عدالت، ثبت نام خود را قطعی نموده اند، می توانند به سایت مراجعه و شماره شبای حساب بانکی خود را وارد نموده و منتظر اطلاعیه های بعدی باشند. بهروزی در عین حال تصریح کرد: افرادی که برگه های سهام عدالت را در اختیار دارند اما به هر دلیلی طی سالهای ۸۵ تا ۹۰ به شرکت های سهام عدالت مراجعه ننموده اند و اسامی آنها در بانک اطلاعات شرکت ها موجود نیست، فعلا سهام دار محسوب نمی شوند.
پرداخت پول برای آزادسازی کامل سهام عدالت اختیاری است
بهروزی در خصوص پرداخت مبلغی برای آزادسازی کل سهام عدالت از سوی ثبت نام شده ها، اظهار کرد: پرداخت این مبلغ کاملا اختیاری است. بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه پنجم و ماده ۳۴ قانون اصل ۴۴ مقرر شده بود که سهم دولت از سهام مستهلک و امکان آزادسازی سهام افراد فراهم گردد. در حقیقت برای دهک های اول و دوم ( مشمولین تحت پوشش نهادهای حمایتی) و سایر افراد ۱۰ سال وقت بود تا از محل سود قابل توزیع شرکت ها، سهم دولت مستهلک و میزان آزادسازی سهم افراد مشخص شود.
امکان آزادسازی میزان فعلی سهام عدالت وجود دارد
وی افزود: در حال حاضر سهم آزاد شده افراد مشخص است که با کسر سود دریافتی برای هر نفر به حدود ۵۳۰ تا ۵۳۲ هزار تومان می رسد و افراد در صورت تمایل می توانند برای مستهلک نمودن کامل سهم دولت و آزادسازی کل سهم، حدود ۴۷۰ هزار تومان پرداخت نمایند تا کل سهام عدالت آنها آزاد شود و یا صبر کنند تا از محل سود حاصله، سهم دولت مستهلک و کل سهام متعلق به آنها آزادسازی شود که البته این امر کاملا اختیاری است. ضمن اینکه امکان آزادسازی همین میزان سهم فعلی افراد نیز وجود دارد که روند کار متعاقبا اعلام خواهد شد.
مردم اطلاعات مربوط به شماره حساب و شبا یا کد ملی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند
بهروزی در پایان به مردم توصیه کرد: از دادن اطلاعات حساب و شماره شبا یا کد ملی خود به افراد غیر خودداری کنند. به گفته وی ممکن است برخی با مراجعه به منازل بخواهند اطلاعات مذکور را از شهروندان دریافت نمایند که شهروندان نباید این اطلاعات را در اختیار افراد غیر قرار دهند و خودشان مستقیما و حتی در منازلشان می توانند با ورود به سایت سهام عدالت نسبت به وارد کردن شماره شبای حساب بانکی خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*