آخرین خبر :

سرمقاله / واینک کارزار انتخاباتی…!!


جمعه ساعت شانزده و سی دقیقه بعدازظهر و طی مراسمی رسمی و درخور این مناظره، کارزاری نفسگیر آغاز شد، شش نفر باشش شخصیت خاص حقیقی و حقوقی در کنار هم بر صندلی تکیه زدند و برطبق برنامه یک به یک در جایگاه قرار گرفتند تا به سوالی پاسخ دهند، سوالی که فقط مجری آن را می خواند اما مهم حاشیه هایی بود که اولین مناظره را به مشاجره ای ناخواسته تبدیل کرد.
قراراست که مردم دراین مناظرات تصمیم بگیرند که چه کسی توان بر دوش کشیدن باری چنین پر وزن و پر مسئولیت را دارد، چه کسی دارای برنامه است و قرار است راه هموارتر ، منطقی تر، کم خطرتر و کم هزینه تری را به افکارعمومی بنمایاند.
مناظرات صحنه بروز خلاقیت های مدیریتی و کنش های اجتماعی است، صحنه منطق آرایی و برنامه مداری و طرح اندازیست.
طبیعی است که مناظرات این دوره بادوره قبل چه به لحاظ ساختاری ومحتوایی بسیار متفاوت است، دریک سو دولتی است که چهار سال بر اریکه قدرت بوده و نمی تواند پز تهاجمی بگیرد چون باید از کارنامه اش دفاع کند.
این دولت چون برای خود برنامه وطرحی را درچهارسال قبل باز تعریف و بر آن مبنا دولتمردانش را کنار هم چیده بود در چهار سال آینده هم چنانچه انتخاب شود طبیعتا به آنچه که در کلیات به مردم ارائه کرده بود خواهد پرداخت، لذا سایر نامزدان انتخاب ریاست جمهوری در مقام تهاجم و نقدی سخت از دولت کنونی است.
موضوع  اولین مناظره عصر آدینه فرهنگ و مسایل اجتماعی بود که سریعا تبدیل به اقتصادی سیاسی شد و به آنچنان فشاری رسید که تبدیل به انفجاری از احساسات بی منطق گردید.
حملات و جملات پوپولیستی واستفاده از اعداد و ارقامی که کمترین سنخیتی با عالم واقع داشت، مردم را به این باور رساند که برای رسیدن به کاخ پاستور نه اخلاق مفهومی دارد و نه صداقت و راستی، باز این مردم بودند که خاطره تلخ سال ۸۸ را دوباره بازبینی کردند، باز نشان دادن مدرک و بگم بگم هایی که انگار در فرهنگ سیاسی کشورمان تمامی ندارد.
مناظره صحنه جنگ منطق است و برنامه ونقد عالمانه، اگر دستخوش هیجان شدی  و بجای نقد دست به تخریب و تهمت زدی و چاشنی دروغ را نیز به آن افزودی بلاشک افکار عمومی تو را مردود خواهند کرد و مهر باطل شد برتو خواهند زد.
امید که در دو مناظره باقیمانده مشاورین کاندیدادهایی که زود لجام و افسار منطق و آگاهی از کف می دهند و با عصبیت زمین را به زمان می دوزند به آنان تفهیم کنند که باهمان حرارت و اشتیاقی که برای حذف رقیب تلاش می کنند با عقلانیت و برنامه محوری وارد کارزاری شوند که مردم را قانع کنند نه خودشان و یا دارودسته شان را…
مردم در این چهار سال بسیار آموخته اند و نیک می دانند که چگونه تصمیم بگیرند، مردم دیگر گول اعداد و ارقام اغوا کننده را نخواهند خورد، مردم کلان نگر شده اند و دست از ریزه خواری شسته اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*