جهانگیری: گفتگو بین کاندیداها برای ائتلاف آغاز شده

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون هم گفتگو بین کاندیداها و جریانات سیاسی شروع شده که بتوانند با هم ائتلاف کنند و ما هم اگر به ائتلافی برسیم اعلام می‌کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون هم گفتگو بین کاندیداها و جریانات سیاسی شروع شده که بتوانند با هم ائتلاف کنند و ما هم اگر به ائتلافی برسیم اعلام می‌کنیم.

جهانگیری: رئیس جمهور حق ندارد که از اطلاعات شخصی افراد علیه آنها استفاده کندبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری  نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه رادیویی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ما در انتخابات استمرار گفتگوها با مردم و با طبقات مختلف است تا بتوانم برنامه هایی را که برای ۴ سال آینده کشور آماده کرده ایم را به مردم منعکس کنیم، من فکر می کنم مردم در یک آزمون سرنوشت ساز و تعیین کننده هستند و می خواهند برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه، این طور نیست که تصمیمات رئیس جمهور فقط برای ۴ سال آینده باشد، اظهار داشت: ما هنوز تحت تأثیر تصمیماتی هستیم که در رژیم گذشته صورت گرفته است، و اثر تصمیم یک مسئول در کشور گاهی اوقات تا ده سال باقی می‌مانند.

وی تصریح کرد: لذا مردم باید دقت کنند که انتخاب مناسبی انجام دهند و برای اینکه مردم این کار را انجام دهند، ما وظیفه داریم اطلاع رسانی، شفاف‌سازی و رفع ابهام کنیم و در روزهای آینده هم در حد بضاعتم این کار را انجام خواهم داد.

جهانگیری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کناره گیری اش از رقابتهای انتخاباتی بیان داشت: انتخابات ساز و کار خودش را دارد و هیچ وقت در انتخابات اینگونه نیست که انسان یک راهی را انتخاب کند و تا آخر برود.

وی با بیان اینکه انتخابات در همه دنیا ساز و کار دارد و ممکن است در مقاطعی ائتلاف‌هایی شکل بگیرد اظهار داشت: افرادی که به هم نزدیک تر هستند در روزهای منتهی به انتخابات گفتگو می کنند و از اکنون هم گفتگو بین کاندیداها و جریانات سیاسی شروع شده که بتوانند با هم ائتلاف کنند و ما هم اگر به ائتلافی برسیم اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص سخنان خود با رادیو جوان گفت: در گفتگوی رادیو جوان تمرکز عمدتاً بر روی اشتغال، ازدواج و استفاده از ظرفیت جوانان بود، تا کشور توسعه یابد و من در این زمینه برنامه‌های روشنی دارم.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران توانایی ایجاد یک میلیون شغل را دارد، ولی الزاماتی دارد که همه باید به این الزامات تن بدهند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد یک میلیون شغل ایجاد کند، باید با دنیا رابطه خوبی داشته و بتواند از منابع جذب کند و کالایی را که تولید می‌کند باید بتواند به بازار بین المللی صادر کرده و بتواند امنیت سرمایه گذار را در حد بالا تامین کند.

جهانگیری با بیان اینکه وقتی کسی نتواند امنیت مقامات اول کشور را حفظ کنید و هر دروغی را از پشت تریبون به هر مقامی نسبت دهد، مردم وحشت می‌کنند و می‌گویند این‌ با ما چه خواهد کرد، بیان داشت: مردم باید احساس کنند در جمهوری اسلامی حقوق آنها به طور کامل رعایت می شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رئیس‌جمهور ممکن است که دسترسی به اطلاعات شخصی همه افراد داشته باشد تاکید کرد: ولی حق ندارد که از اطلاعات شخصی افراد علیه آنها استفاده کند.

وی افزود: من فکر می کنم باید امنیت سرمایه گذاری تامین و بخش خصوصی میدان دار شود، برنامه های مختلف در گردشگری یکی از کانون‌های اشتغال است و گردشگران باید با خیال راحت به ایران بیایند و ما باید از خودمان یک چهره منطقی به دنیا ارائه بدهیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این حجم بیکار که امروز تبدیل به یک چالش شده است، باید الزامات آن پذیرفته شود، که برای روستاهای کشور برنامه های خوبی برای اشتغال تهیه شده و امیدوارم که مجلس اولین یک و نیم میلیارد دلاری که ما برای اشتغال روستاییان خواسته ایم را در این ماه آینده در اختیار ما بگذارد، برای مناطق مرزی کشور هم برنامه خوبی برای اشتغال درست شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه، برای ازدواج وام ۱۰ میلیونی را در سال گذشته به یک میلیون نفر پرداخت کردیم و امسال پیش‌بینی کردیم که به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بتوانیم پرداخت کنیم اظهار داشت: در این دوره وام مسکن را برای خانه اولی‌ها پیش‌بینی کردیم و کسانی که میخواهند برای اولین بار صاحب خانه شوند، اگر ۴۰ میلیون تومان را سپرده گذاری کنند ۱۶۰ میلیون تومان وام می‌گیرند و در دوره ۲۵ ساله با ۱۰ درصد پرداخت می کنند .

جهانگیری در خصوص جایگاه جوانان در پستهای مدیریتی کابینه خود گفت: کشور ایران کشور جوانی است و از ویژگی‌های جوانان نوآوری و خلاقیت و ابتکار است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است مدیران قدیمی تجربه بیشتری داشته باشند تاکید کرد: ولی قدرت انعطاف مدیران قدیمی در برابر مشکلات مانند جوانان نیست و حتما جوانان در مدیریت آینده ایران نقش بیشتری خواهند داشت، و ما تلاش خواهیم کرد زنان و جوانان در دولت آینده سهم بیشتری داشته باشند

جهانگیری در خصوص مناظره آخر خاطرنشان کرد: من خیلی به خودم فشار آوردم که از خط قرمز اخلاق و ادب خارج نشوم، چون اینکه در این مواقع انسان بخواهد خودش را کنترل کند، خیلی سخت است و من سعی کردم اینطور عمل کنم، علاوه بر اینکه خیلی رو اعصابم راه رفتند که مرا عصبانی کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن ابراز امیدواری برای آنکه توانسته باشد بسیاری از مسائل را به مردم گفته باشد تاکید کرد: من در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در دوشنبه شب که برنامه زنده هست، اگر لازم باشد در زمینه مسائل دیگری با مردم صحبت خواهم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*