تقیه نمی کنم

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان درمجلس شورای اسلامی از افزایش دو برابری اعتبارات استان در بودجه ۹۶ خبر داد و گفت: بودجه کشور درسال ۹۶ آن هم در مجلس شش درصد رشد داشته که در خراسان جنوبی این رشد به دو برابر افزایش یافته است.
حجت الاسلام محمد باقر عبادی روز گذشته درجمع خبرنگاران از مدیران استانی خواست برای تحقق اعتبارات مصوب پیگیری های بیشتری داشته باشند و افزود: نمایندگان استان هم آمادگی لازم را برای حضوردرکنار مدیران در تحقق این بودجه ها دارند. وی در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه های مجلس در طول ۸ ماه گذشته در تصویب برنامه ششم توسعه اذعان داشت: در برنامه ششم، مصوبات خیلی خوبی در حوزه های مختلف اخذ شده که از جمله آنها می توان به انتقال ۳۰ درصد بودجه کشور به صندوق توسعه ملی که قبل از این۲۰ درصد بوده اشاره کرد که با این مصوبه اتکای کشور به نفت و گاز کاهش می یابد.
محوربیرجند – قاین محدودیت اعتباری ندارد
حجت الاسلام عبادی در پاسخ به سوال خبرنگاران و پیگیری های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات استان درحوزه راه اذعان داشت: راه، راه آهن، افزایش پروازها. انتقال آب ازموضوعات اساسی استان هستند که در حوزه راه بویژه در محور بیرجند- قاین که مشهور به جاده مرگ است پیگیری های زیادی صورت گرفته که همین فشار آوردن نمایندگان بر وزیر راه و برگزاری جلسات مختلف با معاونان وزیر باعث شد تا امروز شاهد برگزاری مناقصه و فعالیت چند پیمانکار قوی در همین محور باشیم.
وی با اشاره به سخنان وزیر راه و معاونان وزیر و قول مساعد آنها برای پیگیری مشکلات این محور تصریح کرد : براساس این اظهارنظرها عنوان شده که هیچ گونه محدودیت اعتباری برای محور بیرجند – قاین وجود ندارد و ما امیدواریم این قول ها عملیاتی شود.
کم توجهی دولت به شرق کشور
وی درادامه با انتقاد از کوتاهی دولت در انتقال راه آهن به خراسان جنوبی گفت: دولت درمورد این پروژه اقدام عملی انجام نداده و به رغم گلایه ها و فشارهای نمایندگان تاکنون رضایتی حاصل نشده است. وی با اشاره به وجود معادن غنی در استان احداث راه آهن را بسیار حیاتی ذکر کرد و افزود: ما انتظار داشتیم در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ احداث راه آهن بر زمین زده شود اما این خواسته محقق نشد ومن از این کم توجهی دولت به شرق کشور متأسفم.
انتقال آب هم چنان در دست مطالعه
وی در ادامه در پاسخ به آخرین اخبار از پروژه انتقال آب به استان اینگونه عنوان کرد در حوزه آب یک سرمایه گذار در حاشیه دریای عمان اقدام به احداث یک تصفیه خانه کرده که بخاطر عدم پشتکار دولت کار را ناتمام رها کرده است .
حجت الاسلام عبادی افزود: چشم اندازی برای انتقال آب به استان نمی بینیم چرا که در جلسه کمیته ملی آب وزارت نیرو اینگونه عنوان شده که انتقال آب هنوز تا دو سال دیگر در دست مطالعه خواهد بود.
داغ مردم ازبی مهری دولت
با حرف زدن ترمیم نمی شود
وی در ادامه با بکار بردن این عبارت که من از روزی که بدنیا آمده ام این پروژه دردست مطالعه قرار داشته در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این سخنان شما با خبر چند روز گذشته استاندار در حوزه انتقال آب منافات دارد، گفت: اگر قرار بود این پروژه به این زودی وارد فاز عملیاتی شود چرا رئیس جمهور در سفربه استان آن را کلنگ زنی نکرده است و به نظر می رسد این سخنان انتخاباتی است و باید گفت داغ مردم از بی مهری دولت با این سخنان ترمیم نخواهد شد ومردم عمل می خواهند.
سیاسی کاری بجای کار عمرانی
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان درمجلس شورای اسلامی در پاسخ به دیگرسوالات خبرنگاران و اینکه آیا قول وزیر کشور در برگزاری ماهانه یک جلسه با نمایندگان مجلس در انتقال مشکلات به دولت محقق شده یا نه گفت: وزیر کشور خوب حرف می زند اما هیچ کدام از وعده هایشان عملیاتی نمی شود و ما جز سیاسی کاری و عدم کار عمرانی چیزی ندیده ایم .
حجت الاسلام عبادی افزود: در مورد این قول وزیر کشور مجمع نمایندگان استان در همان ماه های اول نامه ای که الان هم موجود است را برای برگزاری جلسه با وزیر کشور ارسال کرده است اما تاکنون یک بار هم به این نامه جواب داده نشده است.
استاندار از ما برای حضور در جلسات تهران دعوت نکرده است
وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگاران در مورد تعامل با مسئولان استان اینگونه پاسخ داد که برای منافع مردم با همه تعامل می کنیم و هیچ محدودیتی هم قائل نیستیم ولی تاکنون استاندارخراسان جنوبی برای شرکت در یک جلسه در تهران یا دیدار با وزرا از ما نخواسته حضور پیدا کنیم و این یک آسیب برای استان است و معلوم نیست آقایان بدنبال چه هستند. وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ما در مورد برنامه های آینده اش برای توسعه استان و پیگیری مشکلات در حوزه انتخابیه اش اینگونه پاسخ گفت که کار ما در مجلس بودجه ریزی است و مدیران استانی باید پیگیر تحقق اعتبارات باشند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پیگیری تحقق ردیف اعتباری ملی برای فرودگاه استان و بهره مندی برخی استان ها از این ردیف اینگونه پاسخ داد که: من این موضوع را بررسی می کنم ولی فرودگاه بیرجند طی دوسال گذشته به اداره ارتقا یافته و زمینه استخدام نیرو و افزایش پروازها مهیا شده است که امید است قول های داده شده برای افزایش پروازها محقق شود. وی هم چنین درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که برگزاری این نشست در ایام منتهی به انتخابات ممکن است سوء تفاهم ایجاد کند، اینگونه پاسخ گفت: اگر خواسته باشم در مورد انتخابات اظهار نظری بکنم تقیه نمی کنم و من نماینده مردم هستم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*