بیرجند میزبان جشنواره ورزشی بازنشستگان استان

جشنواره ورزشی استانی صندوق بازنشستگی کشور همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار می شود. مسئول روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از راهکارها برای حفظ و اشاعه فرهنگ تندرستی و شادابی بازنشستگان، توسعه ورزش همگانی و برگزاری جشنواره های ورزشی است، گفت: تهیه زیر ساخت های لازم و امکانات  کافی برای نهادینه کردن  فعالیت های ورزشی از مهمترین اقدامات این حوزه است. باقری نژاد افزود: براساس دستور العمل اجرایی صندوق بازنشستگی اولین جشنواره ورزشی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی نیز ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی بیرجند با حضور بازنشستگانی از سراسر شهرستان های استان برگزار می شود. وی با بیان اینکه تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر بازنشسته کشوری در خراسان جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: همایش پیاده روی بازنشستگان در بیرجند زمینه ای را فراهم کرد تا بازنشسته ها نیز حضور پررنگ تری را در میادین ورزشی داشته باشند.
مسئول روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری این رقابت ها در ۵ رشته شنا، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی اشاره کرد و افزود: این مسابقات براساس قوانین و مقررات بین المللی در هر رشته ورزشی به صورت انفرادی در دو بخش بانوان و آقایان در خراسان جنوبی برگزار می شود. وی ادامه داد: مسابقات شنا در دو رده سنی تا ۶۰ سال و ۶۰ سال به بالا در دو رشته کرال سینه و قورباغه به مسافت ۵۰ متر انجام می شود.
باقری نژاد با اشاره به اینکه در این رقابت ها استان هایی که بیشترین مقام های کسب شده را داشته باشند جام قهرمانی دریافت خواهند نمود، تصریح کرد:  هر استان ۱۴ نفر سهمیه برای اعزام به مرحله کشوری این رقابت ها دارد که می تواند در هر رشته ورزشی منتخبین خود را به رقابت های جشنواره کشوری ۲۵ ذی الحجه همزمان با روز بازنشستگی اعزام نماید.
گفتنی است در دومین جلسه برنامه ریزی اولین جشنواره ورزشی استانی صندوق بازنشستگی که در بیرجند برگزار شد مقرر گردید رقابت های دارت با همکاری هیات انجمن های ورزشی در سالن سرو(سایت اداری بیرجند)، رقابت های تیراندازی با همکاری هیات تیراندازی در سالن مدیریت بحران بیرجند، رقابت های شنا نیز با همکاری هیات غریق نجات و شنا در دو استخر آزادی خرمشهر و کوثر بیرجند، با همکاری تنیس روی میز در خانه تنیس و رقابت های شطرنج در خانه شطرنج بیرجند برگزار شود. همچنین مراسم افتتاحیه این رقابت ها ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور با همکاری خانه امید بازنشستگان خراسان جنوبی، کانون های بازنشستگان کشوری خراسان جنوبی، هیات ورزش های همگانی شهرستان بیرجند  و صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت خراسان جنوبی در بیرجند آغاز می شود. علاقمندان جهت ثبت نام به خانه های امید و کانون های بازنشستگی کشوری مراکز استانها و صندوق بازنشستگی کشوری در استان ها می توانند مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*