اولین مرکز درمان ناباروری استان افتتاح شد

اولین و تنها مرکز درمان ناباروری دولتی استان روز گذشته همزمان با افتتاح ۱۴ مرکز درمان ناباروری دولتی از طریق وب کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
صرفه جویی ۲ میلیارد تومانی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این باره گفت: این مرکز در فضایی به مساحت ۵۵۰ متر مربع در دو طبقه در مرکز جامع درمان بیماران خاص در بیرجند احداث گردیده است و برای تأمین نیروی انسانی مرکز تعدادی کارشناس و کارشناس ارشد مامایی و اتاق عمل به منظور طی دوره آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام شده اند. متخصص زنان و ارولوژی نیز برای آموزش اعزام گردیده و هماهنگی برای اعزام یک متخصص زنان برای طی دوره فلوشیپ نازایی نیز انجام شده است.
دکتر محمد دهقانی فیروز آبادی با اشاره به انعقاد قرارداد ۲۰ میلیارد ریالی با هیأت امنای صرفه جویی ارزی بیماران وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز مرکز ناباروری دولتی استان، افزود: تاکنون حدود ۱۱ میلیارد ریال تجهیزات در قالب این قرارداد شامل تجهیزات اتاق عمل، آزمایشگاه، دستگاه سونوگرافی، سیستم انجماد (تانک فریز)، میکروسکوپ های مورد نیاز، تانک ذخیره نیتروژن ، دوربین دیجیتال و سیستم کامل میکرو اینجکشن به دست ما رسیده و مابقی تجهیزات نیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
شناسایی زوج های نابارور
به گفته وی در طبقه دوم مرکز ناباروری دولتی استان آزمایشگاه های IVF  و IVI ، اتاقهای عمل و بخش بستری بیماران و در زیرزمین مرکز نیز آزمایشگاه ژنرال، فضای درمانگاهی و رادیولوژی مستقر می باشد. دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه کار شناسایی زوجهای نابارور استان با هماهنگی معاونت بهداشتی از ۶ ماه پیش آغاز شد، گفت: یکهزار زوج شناسایی شدند و اطلاعاتشان در اختیار ما قرار گرفته است. ضمن اینکه در این مدت برای ۴۰ مراجعه کننده به مرکز پرونده تشکیل شده تا پیگیر آزمایشات و عکس های لازم شوند. وی تصریح کرد: در مرحله اول کار آزمایشات IVI را شروع کرده ایم و پیگیر هستیم تا مرحله بعدی که شامل فریز جنین است را نیز در این مرکز انجام دهیم تا هم استانی ها نیازی به اعزام به مشهد و یزد نداشته باشند.
تعرفه مناسب
وی در خصوص هزینه های درمان در این مرکز نیز گفت: هزینه های آزمایشگاهی و رادیوگرافی مورد نیاز تحت پوشش بیمه است و بیماران می توانند از فرانشیز بیمه ای استفاده کنند. در خصوص هزینه های IVI  و میکرواینجکشن هم تعرفه هایی از وزارت بهداشت به ما ابلاغ شده که بر اساس آن برای تلقیح داخل رحمی که تعرفه آن ۴۰۰ هزار تومان است بیماران ۵۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. وی افزود: برای تلقیح جنین های فریز که تعرفه آن ۵۷۵ هزار تومان می باشد ۷۵ هزار تومان از بیماران دریافت خواهد شد. برای تلقیح آزمایشگاهی که تعرفه اش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است بیمار ۲۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد و برای میکرو اینجکشن نیز که تعرفه آن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد پرداختی بیماران ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*