انتظار ما کاهش تورم به ۴ درصد است

دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: کارگران امروز با مشکل بیکاری روبه رو هستند، انتظار ما از دولت بازگشت رونق وشکستن رکود موجود در بازار کار است و شرایطی می خواهیم که احترام کارگر حفظ شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی،  علیرضا محجوب در جشن بزرگ خانواده کار و تلاش در بیرجند ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده برای کارگران معدن زغال سنگ استان گلستان گفت: کاردر معدن سخت و دشوار است خصوصاً معادن زغال سنگ که بعد از امور پیمانکاری عدم رعایت مسائل ایمنی از مهمترین مشکلات کارگران در بخش معادن است. ما نیز به همه استان هایی که مراکز معدن دارند تذکرداده ایم از جان کارگران محافظت کنند. وی افزود: بیش از ۵۰ نفر در این معدن محبوس شده و یا دچار خفگی و سوختگی شده اند که مسئولیت این حادثه متوجه کارفرمایان است و ما آنها را مسئول می دانیم.
وی همچنین به اعتلای جامعه کارگری، توسعه و رفاه خدمات و امکانات و گشایش در عرصه کار و اشتغال و تولید اشاره کرد و گفت: رهبری در سال جاری تولید و اشتغال را توصیه کردند و از این که همه داوطلبان ریاست جمهوری از اشتغال، کار و کارگر حرف می زنند خوشحال می شویم.
محجوب ادامه داد: برخی امروز راه شکستن رکود را مهارتورم و رونق تولید می دانند در حالی که امروزه دچار بیماری در اقتصاد به نام تورم رکودی هستیم که در آن بازارخرید و فروش رونق ندارد و بازارها راکد است.
دبیرکل خانه کارگر به عملکرد دولت یازدهم در مهار تورم  اشاره کرد و گفت: نرخ تورم در ۴ سال اخیر از ۴۴ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است و این یک رکورد در تاریخ اقتصادی ایران است که هیچ دولتی نه قبل انقلاب و نه بعد از آن نتوانسته چهار سال متوالی تورم را  کنترل نماید و ما نیز انتظار مهار تورم  به چهار درصد را داریم.
وی با اشاره به اینکه باید به مرحله ای برسیم که در بازار، کار فراوان باشد و هرکسی بتواند به سرعت سر کار رود، اظهار کرد:  یارانه نقدی از یارانه کالا بدتر است چون بیشتر به فقیران لطمه می زند، شعار رهبری اشتغال است یعنی نان باید از طریق کار و عرق جبین حاصل شود.  محجوب تاکید کرد: ما معتقد به دستگیری از ناتوانان هستیم و به سیاست های اجتماعی پایبندیم و تامین اجتماعی باید با انواع بیمه ها تقویت شود و هیچ سالخورده و بیوه زنی نباید نگران آینده خود باشد.
دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: این که ما ملتی را به جیره خواری از دولت فرا بخوانیم، مغایر شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وی گفت: امروز بسیاری ما رابه توزیع فقر فرا می خوانند و می گویند بیایید یارانه را بالا ببریم، اگر یارانه را به ۲۵۰ هزار تومان که پیشنهاد بعضی داوطلبان ریاست جمهوری هم هست افزایش دهیم به معنای اختصاص دو سوم بودجه است.
محجوب اظهار کرد: برای افزایش یارانه به مقدارمورد نظر اعلام شده از سوی برخی کاندیداها باید قیمت هر لیتر بنزین به ۶ هزار تومان افزایش یابد و اگر امروز کارگران و خانه کارگری از دکتر روحانی حمایت می کند به این دلیل است که بیشترین آسیب را تورم به زندگی ما می زند. وی  با اشاره به انتظارات کارگران شامل  رفاه، تامین اجتماعی و تقویت حقوق کارگران، تصریح کرد: امروز کارگران ساختمانی و آزاد با مشکل جدی کار روبرو هستند و انتظار می رود مشکل رونق بازار، شکستن رکود و کسادی موجود در بازار برای حضور کارگران مرتفع شود.
علیرضا محجوب به یکسان سازی حقوق کارگران با دیگر صندوق های کشوری و لشکری اشاره کرد و گفت: امروز کارگران ۴۰ درصد حقوق دارند در حالی که ۶۰ درصد باقی مانده در واحد زمان و طرح های دیگر جامانده است که باید در زمینه برابری معیشت کارگران و حقوق آنها توافقاتی جدی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
دبیرکل خانه کارگر کشور در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کارگران خراسان جنوبی پرداخت و گفت:  با توجه به وسعت و جمعیت کم خراسان جنوبی متاسفانه شرایط و بستر کار برای مردم سخت کوش و قانع این منطقه فراهم نیست.
محجوب افزود: با نامگذاری سال تولید و اشتغال امیدواریم در مناطق محروم کشور و از جمله خراسان جنوبی صنعت و اشتغال رونق بگیرد .
وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از کارگران خراسان جنوبی به صندوق های حمایتی و امدادی پناهنده شده اند،  تصریح کرد: امیدواریم با رونق اشتغال، کار و تولید و افزایش سطح معیشت مردم این منطقه این معضل برای همیشه رفع شده و کارگران این منطقه از تحت پوشش صندوق های حمایتی و امدادی خارج شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*