امکان سوء استفاده از شناسنامه در انتخابات وجود ندارد

سخنگوی ثبت احوال از نبود امکان برای سوءاستفاده از شناسنامه دوم در انتخابات خبر داد.

سیف الله ابوترابی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ از نبود امکان برای سوءاستفاده از شناسنامه دوم در انتخابات خبر داد و گفت : افرادی که دارای شناسنامه المثنی هستند نمی توانند از شناسنامه اول خود برای حضور مجدد در انتخابات استفاده کنند.
 وی با بیان اینکه شناسنامه های نخست افرادی که شناسنامه المثنی دریافت کرده اند از طریق سامانه های سازمان ثبت احوال باطل شده است تاکید کرد : براین اساس امکان اینکه بتوان از شناسنامه اول برای انتخابات استفاده کنند وجود ندارد .
وی همچنین به شناسنامه افرادی که به هر دلیلی مفقود و یا مخدوش شده است اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت احوال کشور آمادگی دارد برای اینکه این افراد از حضور در انتخابات محروم نشوند در سراسر کشور به استثنای تهران و سایر کلانشهرها در کمترین زمان شناسنامه صادر کند .
ابوترابی با بیان اینکه مردم می توانند برای دریافت شناسنامه المثنی خود در تهران و کلانشهرها نیز از طریق دفاتر پیشخوان اقدام کنند از دائر بودن این دفاتر و سایر ادارات ثبت احوال در روزهای قبل از انتخابات و حتی ۲۹ اردیبهشت روز برگزاری انتخابات خبر داد و تاکید کرد : همه دست اندرکاران صدور شناسنامه آماده شده اند تا در کمترین زمان شناسنامه افراد را صادر و در اختیار انان قرار دهند .
وی داشتن شناسنامه و شماره ملی را برای حضور در انتخابات الزامی دانست و افزود : البته داشتن کارت ملی الزامی نیست همین که افراد شماره ملی خود را بدانند کافی است .
ابوترابی از کسانی که کارت ملی ندارند خواست با مراجعه به ادارات ثبت احوال محل زندگی خود برای دریافت شماره ملی اقدام کنند.
وی در پاسخ به اینکه ایا ستاد انتخابات کشور برای افرادی که صفحه ضرب مهر شناسنامه انان تکمیل شده است چاره ای اندیشیده است گفت: در پی هماهنگی هایی که با شورای نگهبان انجام شده مقرر شده است قسمتی دیگر از همان شناسنامه ممهور به مهر انتخابات شود .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*