آخرین خبر :

اخبار شهرستانها

بازدید میدانی مدیرکل  از پژوهش‌های
 باستان شناختی بخش سده شهرستان قاینات
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ۲۸ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از پژوهش‌های باستان شناختی انجام شده در بخش سده شهرستان قاینات بازدید کرد. مدیر کل میراث فرهنگی استان در این بازدید گفت: برنامه بررسی و شناسایی آثار تاریخی و فرهنگی بخش سده شهرستان قاینات به منظور تهیه نقشه باستان شناسی و شناسایی آثار پراکنده در بخش سده شهرستان قاینات آغاز شده است. حسن رمضانی افزود: تعداد آثار ثبتی بخش سده شهرستان قاینات تا پیش از آغاز پروژه شامل ۹ اثر تاریخی و اسلامی بود، که در حال حاضر و پس از اتمام این بررسی شمار آثار شناسایی شده به ۱۲۷ اثر تاریخی و طبیعی بالغ می شود که عمدتا در نواحی دشت قرار گرفته اند. آثار شناسایی شده از لحاظ فرهنگی شامل گستره وسیعی از فرهنگ های پیش از تاریخی تا دوران متاخر اسلامی هستند.
آغاز برداشت زردآلو در ۵۲۰ هکتار
از باغات خراسان‌جنوبی
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برداشت زردآلو در ۵۲۰ هکتار از باغات خراسان‌جنوبی آغاز شد. رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: از ۵۹۸ هکتار از باغات زیر کاشت زردآلو در استان ۵۲۰ هکتار بارور و ۷۸ هکتار غیربارور است.
فعالیت ۱۶۶ صندوق اعتباری خرد
زنان روستایی در خراسان‌جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۶۶ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در استان فعال است که ۶۹۸۴ نفر عضو این صندوق هستند. «هاشم ولی‌پورمطلق» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حداقل ۲۳٫۹ درصد بهره‌برداری‌های بخش کشاورزی استان متعلق به زنان است در صورتی که در سایر بخش‌ها ۱۶٫۷درصد متعلق به زنان است.
مدیرعامل ستاد دیه کشور:
خراسان جنوبی کمترین زندانی دیه در کشور را دارد
مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آثار قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث گفت: با ابلاغ قانون مذکور شاهد روند کاهشی زندانیان دیات تصادفات رانندگی هستیم. به گزارش فارس ، سید اسدا… جولایی گفت: اسفند ماه سال گذشته تعداد ۸۵۳ راننده زندانی با تفکیک ۳۸۶ بدهکار منجر به فوت و ۴۶۷ مددجوی ناشی از ایراد جرح در زندان‌های سراسر کشور تحمل حبس می‌کردند که این آمار با کاهش ۱۴۰ نفری محبوسان یاد شده در فروردین سال‌جاری به رقم ۳۳۱ محکوم فوتی و ۳۸۲ زندانی جرحی تقلیل پیدا کرد. مدیرعامل ستاددیه کشور محکومان دیات تصادف رانندگی را در ۱۲ استان کشور تک رقمی اعلام کرد و گفت: به ترتیب خراسان‌جنوبی با ۲ زندانی، ایلام با ۳ محبوس و استان‌های کرمانشاه، زنجان، سمنان، البرز و خراسان شمالی به طور مشترک با ۵ مددجو، کمترین تعداد این دسته از زندانیان را دارند و در مقابل مازندران با ۵۵ بدهکار، فارس با ۵۰ مددجو و آذربایجان غربی با ۴۲ زندانی از بیشترین محکومان دیات تصادف رانندگی میزبانی می‎‌کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*