اخبار شهرستانها

یادواره شهدای روحانی در بیرجند برگزار شد
یادواره شهدای روحانیت با گرامیداشت شهید روحانی نجفی‌فاضل با حضور حجت الاسلام محی‌الدین مکارم شیرازی در بیرجند برگزار شد.  حجت الاسلام محسن مشرفی در یادواره شهدای روحانیت که با حضور فرزند آیت‌ا… العظمی مکارم شیرازی با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهید روحانی نجفی ‌فاضل در مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) برگزار شد اظهار داشت:  امیدوارم رهروان خوبی برای شهدا و میراث‌دار امینی برای میراثی که برای ما به امانت گذاشتند باشیم.
ثبت درختان کهنسال بخش سده در فهرست میراث طبیعی
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قاینات گفت: برای اولین بار میراث های طبیعی و ارزشمند بخش سده شهرستان قاینات که سند و شناسنامه سبز و زنده این دیار محسوب می شود مورد بررسی و بازدید قرار گرفت. شاهرخ عباسی افزود: در این بررسی  از جنگل درختان بنه حیدرآباد آرین شهر، درختان بنه، توت و انجیر بادامک در شهرک هاشمیه، درخت کهنسال سرو روستای تیغاب و درخت تنومند بنه پرونج بازدید به عمل آمده است.
وزش تند باد و گرد و خاک در شرق خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بر مبنای نتایج حاصل از خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی دو روز آینده برای استان پدیده وزش تند باد لحظه ای پیش بینی می شود که در نواحی شرقی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.رضا برهانی افزود: با نفوذ امواج ناپایدار جوّی به منطقه شاهد افزایش ابر و به تدریج از عصر فردا شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در استان فراهم خواهد بود.
یک میلیون و ۴۲۵ هزار تعرفه اخذ رأی در استان توزیع شد
دبیرستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: برای انتخابات پیش رو یک میلیون و ۴۲۵ هزار تعرفه اخذ رأی در استان توزیع شد. علی جزندری افزود: از این میزان، ۷۱۵ هزار تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است. وی ادامه داد: همچنین ۷۱۰ هزار تعرفه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در اختیار فرمانداری ها قرار داده ایم. جزندری جمعیت واجد شرایط برای رأی دادن در استان را ۵۵۲ هزار و ۲۸۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر رأی اولی هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*