اخبار شهرستانها

مراسم هفتمین روز درگذشت کارگران معدن یورت آزادشهر در بیرجند برگزار شد
با حضور مسئولان استانی و مردم استان خراسان جنوبی مراسم هفتمین روز درگذشت کارگران معدن یورت آزادشهر استان گلستان در بیرجند برگزار شد. امام جمعه درمیان در این مراسم که در هیئت ابوالفضلی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در مواجهه با کارگران زحمتکش می‌فرمایند “دست کارگران زحمتکش بوسیدنی است و این دستان ابداً به آتش جهنم نزدیک نمی‌شود”. حجت الاسلام حسینی با اشاره به مسأله انتخابات بیان کرد: ۲۹ اردیبهشت ماه با یک انتخاب سرنوشت‌ساز روبه‌رو هستیم که پس از رقابت‌ها یک فرد به عنوان فرد برتر انتخاب می‌شود همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند در انتخابات پیروز و شکست خورده نداریم چون پیروز واقعی مردم هستند.
۱۸میلیارد ریال به حساب دهیاری های درمیان واریز شد
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری درمیان گفت: سال ۹۵، ۱۸میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال بودجه به حساب دهیاری های این شهرستان واریز شد. رجبعلی آهنی افزود: این مبلغ از محل ماده ۳۸ و ۳۶، بند ۲ تبصره ۶ و بند« ح» تبصره ۹ واریز شده است. وی با بیان اینکه این شهرستان ۱۵۶روستا دارد، گفت: از این تعداد ۹۳ روستا دارای دهیاری و مابقی بدون دهیاری هستند.
۹۰ شعبه اخذ رای برای نهبندان در نظر گرفته شد
فرماندار نهبندان گفت: برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹اردیبهشت ماه ۹۰ شعبه برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در نظر گرفته شد. علی اصغر نظافت افزود: از این تعداد ۷۵ شعبه روستایی و بقیه شهری است.
آغاز خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در استان
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از آغاز خرید دو محصول کشاورزی استان خبر داد و گفت: امسال دانه های روغنی با قیمت پایه ۲۷۸۳ تومان به ازای هر کیلوگرم  از کشاورزان خریداری و دریافت می شود. مجید اسداللهی از آمادگی ۲۵ مرکز خرید گندم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: میزان برآورد خرید تضمینی گندم در سال جاری حدود ۲۵ هزار تن می باشد که برای این میزان خرید در سطح استان  از ظرفیت تشکل ها و شرکت های تعاون روستایی،  تعاونی های تولیدی، شرکت های سهامی زراعی،  مراکز خرید مستقیم دولتی و سیلوهای بخش خصوصی   استفاده خواهد شد. وی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۳۰۰تومان تعیین شده است.
کسب رتبه دوم جشنواره ملی ایده و خلاقیت
توسط عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند
دکتر سعید ایل بیگی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در اولین جشنواره ملی ایده و خلاقیت دانشگاه پیام نور با ارائه طرح سیستم هوشمند تشخیص اختلالات ستون فقرات بر مبنای امواج مادون قرمز مقام دوم را کسب کرد. در ارائه ایده مذکور علاوه بر دکتر ایل بیگی، محمد یوسفی، محمد رحیمی و اله سعادتی فرد مشارکت داشته اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*