اخبار شهرستانها

کاهش ۱۰ درجه ای دمای خراسان جنوبی
مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش هفت تا ۱۰ درجه ای دمای استان طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.علیرضا خندان رو با اشاره به وضعیت جوی هوای استان بیان کرد: آسمانی نیمه ابری گاهی با افزایش ابر را برای استان پیش بینی می کنیم.خندان رو ادامه داد: همچنین احتمال وقوع بارش خفیف برای برخی نقاط خراسان جنوبی اعم از بشرویه، سرایان، فردوس و سربیشه پیش بینی می شود.
خراطی سنتی در شهرستان بشرویه در حال باززنده سازی
مسئول نمایندگی میراث شهرستان بشرویه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مدارک تاریخی گواهی می دهد که بشرویه و شهر ارسک از توابع این شهرستان دو مرکز محوری خراطی و هنرآفرینی بر پایه چوب بوده است و این شواهد در کنار گواهان زنده و پیشکسوتان همه حاکی از این است که طبقه اعیانی شهر مشتاق خرید حجم های زیبای چوبی و از حامیان تمام قد هنرهای بومی بوده اند.
سلیمانی رباطی افزود: در ماههای منتهی به نوروز۹۶ یکی از جوانان مستعد با بهره گیری از تجارب هنرمندان پیشکسوت بومی شهر اولین قدم های باززنده سازی فرایند خراطی را برداشت و اولین کارگاه خراطی شهرستان  در محل بازارچه صنایع دستی دایر شد.

 پیش بینی برداشت ۲۸۰۰ تن
گندم و جو در شهرستان درمیان
مدیر جهاد کشاورزی درمیان پیش بینی کرد که در سال زراعی جاری یک هزار و ۹۸۰ تن محصول گندم و ۸۰۰ تن نیز محصول جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.وحید ضیائیان احمدی در ستاد برداشت گندم شهرستان درمیان افزود: امسال گندم در ۹۰۰ هکتار و جو در ۴۰۰ هکتار کشت شد، همچنین در ۲۰۰ هکتار نیز گندم دیم کشت شده است.

۹۴حلقه چاه غیرمجاز در شهرستانهای قاینات و زیرکوه مسدود شد
مدیر امور منابع آب قاینات و زیرکوه گفت: در سال گذشته، ۹۴حلقه چاه غیرمجاز در این ۲ شهرستان مسدود شده است.محمد نعیمی به ایرنا، افزود: همچنین تعدادی چاه غیرمجاز در این ۲ شهرستان شناسایی شد که به زودی مسدود خواهد شد.
حمل ۱۷هزار مترمکعب آب با تانکر برای روستاییان خوسف
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوسف گفت: در سال ۱۳۹۵، ۱۷هزار و ۲۸۰ متر مکعب آب با تانکرهای سیار برای ۵۶ روستای این شهرستان ارسال شد. حسین بهالگردی به ایرنا، افزود: سال گذشته، یک هزار و ۴۴۰ نوبت آب با میانگین ماهیانه ۱۲۰سرویس برای چهار هزار و ۵۹۴ نفر به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان حمل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*