اخبار سیاسی

میرسلیم در چه صورتی کنار می‌رود؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سیدمصطفی میرسلیم، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، تنها در صورتی به نفع یکی از کاندیداها کنار می رود که جامعتین(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) از وی چنین درخواستی بکنند. محمد عرب، روز یکشنبه خاطرنشان کرد: اگر جامعیتن با حمایت از یک نامزد اصولگرا، از میرسلیم بخواهند که به نفع وی کنار برود، این نامزد عرصه رقابت را ترک خواهد کرد و گرنه در صحنه باقی خواهد ماند.

 

ماجرای محموله قاچاق در خانه یکی از وزرا

پس آنکه خبرگزاری تسنیم از کشف یک محموله پوشاک مشکوک به قاچاق در خانه یکی از وزرا در لواسان خبر داد امروز شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید با تکذیب آن نوشت: روز گذشته یک خبرگزاری اصولگرا مدعی شد یک محموله پوشاک مظنون به قاچاق در منزل یکی از وزرا در لواسان کشف شده که متعلق به دختر وزیر است! این منبع آگاه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید ضمن تکذیب این خبر گفت: مخالفان دولت به ویژه در روزهای تبلیغات انتخاباتی بی اخلاقی را به جایی رسانده اند که برای کوچکترین ادعاهای بی پایه و اساس خود نام افراد را می برند و با آبروی آنها بازی می کنند، اما ظاهرا دروغ اخیر به قدری بزرگ بوده که ترجیح داده اند از هیچ شخص و مسئولی نام نبرند.

اخلاق سیاسی در مناظره های انتخاباتی بیشتر رعایت شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نخستین مناظره انتخاباتی مشکل خاصی وجود نداشت تاکید کرد: با این حال انتظار می رفت اخلاق سیاسی از سوی کاندیداها بیشتر رعایت می شد. علاءالدین بروجردی در خصوص مناظره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برگزاری مناظره های انتخاباتی یکی از راه های ایجاد شور انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است بنابراین به این لحاظ برگزاری مناظره های اقدام ارزشمندی است. نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: قاعدتا در مناظره های، داوطلبین باید چارچوب های اخلاقی را رعایت کنند تا حریم ها حفظ شود.

تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل با حضور ناطق نوری

جبهه اصولگرایان معتدل در انتخابات ریاست جمهوی دوازدهم برای حمایت از حسن روحانی تشکیل شد. گفته می‌شود جبهه اصولگرایان معتدل که قرار است در انتخابات پیش رو از کاندیداتوری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی حمایت کند، متشکل از شورای عالی به عضویت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، سیدرضا اکرمی و کاظم جلالی رییس فراکسیون مستقلین مجلس است و هیأت اجرایی این جبهه نیز شامل مجموعه‌ای از اصولگرایان معتدل از جمله بهروز نعمتی، عباسپور تهرانی، سیدشهاب‌الدین صدر و… است. بهروز نعمتی نماینده مردم تهران به عنوان دبیر جبهه اصولگرایان معتدل و مسئول ستاد اصولگرایان حامی حسن روحانی انتخاب شده است. همچنین گفته می‌شود که تعداد زیادی از نمایندگان اصولگرای مجلس در این جبهه عضویت دارند.

دلیل پخش صحبت های برنامه “با دوربین” قالیباف در رادیو

مسئول تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف اعلام کرد: به علت اصلاحات کمیته نظارت بر تبلیغات و عدم امکان اصلاح به جای برنامه رادیو ایران قالیباف صوت برنامه روبه دوربین شبکه یک مجدد پخش شد.سید محمود رضوی مسئول تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف در صفحه شخصی خود طی مطلبی اعلام کرد که به علت اصلاحات کمیته نظارت بر تبلیغات و عدم امکان اصلاح به جای برنامه رادیو ایران قالیباف صوت برنامه روبه دوربین شبکه یک مجدد پخش شد.متن این مطلب به شرح زیر است:به علت اصلاحات کمیته نظارت بر تبلیغات و عدم امکان اصلاح به جای برنامه رادیو ایران آقای قالیباف صوت و برنامه رو به دوربین شبکه یک مجدد پخش شد.

گفته می شود سعید کریمیان مدیر گروه تلویزیونی GEM شب گذشته در ترکیه به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.فردی که شب گذشته همراه “سعید کریمیان” مدیر شبکه جم ترور شد کویتی اعلام شد. یک نماینده پارلمان کویت ترور این شهروند کویتی را یک “جرم سیاسی” معرفی کرد. “ولید الطباطبایی” نماینده پارلمان کویت (مجلس الامه) و از نمایندگان وابسته به جریان سلفی این کشور در صفحه شخصی خود در تویتر هویت فرد ترور شده را فاش کرد.وی اعلام کرد که فردی که صبح امروز همراه سعید کریمیان در ترکیه ترور شد “محمد متعب الشلاحی” نام دارد و یک شهروند کویتی است.الطباطبایی تاکید کرد: ترور محمد متعب الشلاحی در استانبول یک “جرم سیاسی” است و نهادهای امنیتی و دیپلماتیک باید در عالی‌ترین سطوح در انجام تحقیقات مشارکت کنند و برای یافتن جنایتکاران اقدام کنند.سعید کریمیان مدیر گروه تلویزیونی GEM شب گذشته در ترکیه به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.رسانه‌ها بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده بودند که یک نفر همراه کریمیان بود که وی نیز ترور شده است. همراه مدیر شبکه ‌‌GEM در بیمارستان درگذشت در حالی که کریمیان در همان محل ترور کشته شد.مقامات ترکیه تا کنون هویت کریمیان و همراهش را اعلام نکرده‌اند. مقامات ترکیه نیز تا کنون به این حادثه واکنشی نشان نداده‌اند

گفته می شود اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنوز ابتدای کار هستیم، شاید بقیه به نفع ما کنار رفتند.اسحاق جهانگیری دیشب در حاشیه گفتگوی ویژه شبکه دو درباره انصراف خود از انتخابات گفت: انتخابات ساز و کار خودش را دارد. در انتخابات ائتلاف شکل می‌گیرد و افراد هم‌جهت با یکدیگر مذاکره می‌کنند.وی افزود: ما هنوز ابتدای کار هستیم، شاید بقیه به نفع ما کنار رفتند.همچنین جهانگیری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در معاونت سیما رسانه ملی در جمع خبرنگاران درباره اولین مناظره نامزد‌ها اظهارداشت: در مناظره اول خیلی قوی ظاهر نشدم، اما فکر می‌کنم در مناظره دوم و سوم جدی‌تر ظاهر شوم، البته تلاش دارم هیچوقت از محدوده اخلاق خارج نشوم و به شخصیت افراد به هیچ وجه تعرض نکنم و تلاش می‌کنم به کار‌ها و برنامه‌ها بپردازم.به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: در جاهایی که حرف جدی می‌زنم جاهایی است که مسائل جدی است که به سرنوشت ملت مربوط می‌شود من درباره سرنوشت ایران حتما حساس می‌شوم و جایی که احساس می‌شود به منافع ملی کشور آسیب می‌رسد، عکس العمل من ممکن است کمی تند باشد.کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره بخت پیروزیش در انتخابات گفت: من پیش گو نیستم.جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره اعضای کابینه و معاون اولش بیان کرد: بنده در این زمینه فکر نکرده ام و علت آن این است که وزرا و اعضای کابینه در یک فرایند معمولی و در یک اتاق در بسته ازجانب خود رئیس جهمور تعیین نمی‌شود، این روش صحیح نیست و نمی‌توان مدیران ارشد نظام را به این شکل انتخاب کرد، بلکه مهمترین کار رئیس جمهور این است که بتواند همه توان و ظرفیت کشور را برای حمایت از دولت و برای حل مشکلات کشور بسیج کند.

گفته می شود رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، از ارائه درخواست تمدید ۳ ماهه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به هیات رئیسه خبر داد و گفت: متاسفانه دولت به شدت مسیرها را می بندد.جبار کوچکی نژاد با اشاره به رو به پایان بودن دوره شش ماهه فعالیت کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز همه شرکت های زیرمجموعه صندوق به طور کامل بررسی نشده، هفته آینده درخواست تمدید سه ماهه مهلت تحقیق و تفحص را به هیات رئیسه مجلس ارائه می دهیم.

وی افزود: هم رئیس جمهور و هم وزیر آموزش و پرورش ادعا دارند که تخلفات مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه اتفاق افتاده که این مجموعه یک بانک است و خیلی ربطی به صندوق ذخیره ندارد؛ در حالی که بررسی های ما نشان می دهد که در شرکت های تابعه صندوق از جمله شرکت سرمایه گذاری ذخیره فرهنگیان، شرکت خانه سازی معلم و حتی هیات مدیره صندوق تخلفات قابل توجهی رخ داده است.رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: متاسفانه دولت به شدت مسیرها را برای ما می بندد و نیروها را جابجا می کند، از جمله اینکه مدیرعامل بانک سرمایه را تغییر دادند، من در این رابطه به آقای سیف (رئیس کل بانک مرکزی) گفتم که شما با این کار تبانی کردید

.

«ضرر مهم» دولت در انتخابات ریاست‌‌جمهوری

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است دولت از حیث رسانه‌ای و تبلیغات ضعیف است و اگر این شیوه تا پایان انتخابات ادامه یابد، ضرر مهمی برای دولت و نامزد آن محسوب خواهد شد

گفته می شود یک نامزد انتخاباتی گفته فساد به تدریج و آهسته آهسته در کشور ما پیشرفت کرد؛ ابتدا فردی بود بعد گروهی شد، بعد شبکه ای شد و اکنون به فساد نهادینه رسیده ایم.میرسلیم افزود: امروز مبارزه با فساد به مراتب مشکل تر از ۲۰ سال گذشته است و آن زمان فساد در حد یک نفر و دو نفر بود اما اکنون شاهد شبکه ای از فسادهای ۱۰۰ میلیاردی، ۲۰۰ میلیاردی و هزار میلیاردی هستیم.وی با اشاره به اینکه شبکه فساد عناصر خود را در هر سه قوه انتخاب و مستقر کرده است گفت: چرا رؤسای سه قوه در سه چهار سال گذشته که مستقیم مخاطب مقام معظم رهبری بودند دسته گلی در این رابطه نشان ندادند؟ میرسلیم افزود: معتقدم که فساد باید ابتدا در دستگاه اجرایی خشکانده شود چرا که کار دست مجریان است و وسوسه از آنجا شروع می شود و اصل بیت المال در دست قوه مجریه است.وی گفت: قوه مجریه خودش باید پیشگیری از فساد کند و تا حالا هیچ کدام از مسئولان قوه مجریه چنین اراده ای را از خود نشان نداده اند.این نامزد انتخاباتی افزود: قوه مجریه، همان کارمندان دولت هستند و نباید کارمندان دولت به عشق کیسه دوختن به میدان بیایند

واکنش تند حدادیان به اظهارات جهانگیری

حاج سعید حدادیان در مراسم شب ولادت امام حسین (ع) در واکنش به اظهارات اسحاق جهانگیری در مناظره اول کاندیداها گفت: احیانا جریان اصلاحات هر خیری که داشته باشد، بدترین برخوردها با آقایان هاشمی و ناطق نوری را متعهدین به همین جریان صورت دادند. مثلا در همان انتخاباتی که آقای ناطق نوری و خاتمی رقابت می کردند، شایعه کردند که اگر ناطق نوری رییس جمهور شود، همه دختران باید پوشیه بزنند!این مداح اهل بیت (ع) با بیان این نکته که آقای ناطق نوری اکنون چه مسندی در جریان اصلاحات دارد خاطرنشان کرد: همین آقای ناطق را رییس جمهور محترم به دفترشان راه می‌دادند؟ ما که شنیده ایم ۴۸ ساعت پشت در می ماندند. کما اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی هم باید ۴۸ ساعت پشت در دفتر آقای روحانی منتظر می ماندند! (به نقل از مسئولین ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام)حدادیان اضافه کرد: این از آخرین حرف های آقای هاشمی است و اسنادش هم موجود است که ایشان از این دولت گلایه داشتند. یعنی درجه اشرافیت به قدری بالا زده که هاشمی هم پشت در اتاق شما می ماند. پس از آقای هاشمی و ناطق خرج نکنید.حدادیان خطاب به اسحاق جهانگیری گفت: آقای معاون ارشد دولت، الان آقای ناطق وزیر یا معاون وزیر شما شده است؟ اتفاقا آقای ناطق را شما خانه نشین کردید

گفته می شود اژه ای درباره ادعای کمک یک مفسد به ستاد آقای روحانی که در مناظرات مطرح شد گفت: اینکه متهمی حرفی بزند و آن را ثابت کند متفاوت است. بله چنین حرفی زده شده است. رییس قوه قضاییه این را مطرح کرده اند والبته گفتند ایشان متهم است و نمی‌توان به حرف‌هایش اعتماد کرد. این حرف ها در مقام تحقیق است.

نامه فرزندان شهدا به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

جمعی از فرزندان شهدا در بیانیه‌ای خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند: کاندیداهاى محترم گزارشى از “کارنامه و برنامه” خویش را در “پیشگیرى و مبارزه با مفاسد اقتصادى” در مناصب پیشین و دولت آتى که برای آن برنامه‌‌ریزی کرده‌اند، ارائه کنند.عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

شکایت سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از اولین مناظره تلویزیونی

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: سه نفر از نامزدها نسبت به برگزاری مناظره به کمیسیون شکایت کرده‌اند. سعی می‌کنیم جمع‌بندی خود را نسبت به این موضوع در اسرع وقت اعلام کنیم، کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تا قبل از روز جمعه و برگزاری مناظره دوم نظر خود را اعلام خواهد کرد. در صورت وارد بودن اعتراضات نامزدها می‌توانند سخنان و پاسخ‌هایشان را به صورت ضبط شده ارائه کنند.

گفته می شود  نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آرای روحانی پس از مناظره کاهش داشته و به آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزوده شده است. با این حال همچنان حجت‌الاسلام روحانی در صدر قرار دارد اما اختلاف او با حد نصاب ۵۰ درصد لازم برای پیروزی در دور اول بسیار کمتر از قبل شده است. محمدباقر قالیباف نیز با افزایش آرای منتج از مناظره روز جمعه، تاحد قابل توجهی به حجت‌الاسلام روحانی نزدیک شده است. بنابراین بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر، هم‌اینک حجت‌الاسلام روحانی و محمدباقر قالیباف دارای بیشترین آرا بوده و در صدر هستند؛ پس از آنها حجت‌الاسلام رئیسی با فاصله حدوداً ۱۰ درصد نسبت به آنها قرار دارد و اسحاق جهانگیری با فاصله حدود ۲۰ درصدی نسبت به صدر، در رتبه بعدی است. اسحاق جهانگیری علیرغم کاستن از رای حجت‌الاسلام روحانی و افزودن به رای خود، هنوز تا قرار گرفتن در میان کاندیداهای اول و دوم فاصله بسیاری دارد. در برخی نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌شوندگان قالیباف را موفق‌ترین نامزد در مناظره اول توصیف کرده‌اند.

کاندیداها آرزوهایشان را فهرست نکنند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد می‌گوید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به مردم برنامه ارائه کرده و آرزوهایشان را فهرست‌وار مطرح نکنند. وی همچنین در مورد کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که این اتفاق همانند حضور عارف در انتخابات سال ۱۳۹۲ است.

با تکرار دولت روحانی، باید منتظر “فاجعه اقتصادی” باشیم

‏الیاس نادران گفت: بانک جهانی رشد اقتصادی سال ۹۵ ایران را ۰.۸ درصد اعلام کرد. روحانی برای کارگران چینی و آمریکایی اشتغال ایجاد کرد. روحانی با رشد منفی سال ۹۴ می‌گفت از رکود خارج شدیم. دولت یازدهم بپذیرد که سیاست‌های لیبرالیزم اقتصادی جز خسارت چیز دیگری در پی نخواهد داشت. جهانگیری در تعبیر مقاومتی‌تر شدن اقتصاد مسامحه کرده است. نسیم این خبر را منتشر کرد.

مسئولی که بخشنامه تفکیک جنسیتی صادر می کرد،امروز منادی حقوق زنان است

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئول دستگاهی که بخشنامه تفکیک جنسیتی صادر می کرد، امروز منادی حقوق زنان شده است، در آستانه انتخابات اینها منادی حقوق زن می شوند و در دوربین و چشم مردم نگاه می کنند و دروغ می گویند. یک دستگاهی بخشنامه ای صادر کرد که درآن گفته شده بود جای زنان و مردان را از هم جدا کنید. هنوز در موضوع کارگر فارغ از جنسیت، نیاز به اندیشه و فهم بیشتر در بحث کار ،تولید ملی و ارزش های اجتماعی و اقتصادی، داریم. زندگی در هر عرصه ای با دستان توانمند کارگران است که شکل می گیرد. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

جمنا در مورد قالیباف و رئیسی تصمیم‌گیری می‌کنیم

حجت‌الاسلام حسن نوروزی یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: آقایان رئیسی و قالیباف به عنوان کاندیداهای مورد حمایت جمنا در انتخابات ریاست جمهوری دو برادری هستند که مصمم به ادامه راهند و جمنا هم هر دوی این عزیزان را قبول دارد، تا نهایت طبق آنچه از پیش متعهد شده اند ببینیم در پایان اقبال مردمی به کدامیک بیشتر است و بر همین اساس تصمیم گیری کنیم. آقای قالیباف در مناظره اول مثبت تر ظاهر شد و از اهداف جمنا بهتر دفاع کرد و در مقابل آقای رئیسی متین تر و آرام تر ظاهر شد اما نهایتا این دو بزرگوار مکمل یکدیگر هستند. آقای قالیباف نکات مثبت کاربردی و عملیاتی بهتری داشت و آقای رئیسی نکات راهبری بهتری ارایه کرد، ما امیدواریم این اخوت و برادری که بین این دو بزرگوار وجود دارد در ستادها نیز ادامه یابد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

هشدار پلیس فتا درباره اعتماد به گروه های تلگرامی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فتا به هموطنان هشدار داد برای جلوگیری از خطر نفوذ باج افزارها از دانلود سایت های نامعتبر پرهیز کنند و هرگز به گروه های تلگرامی اعتماد نکنند و اطلاعات خود را به اشتراک نگذارند.باج افزارها گونه‌ای از بدافزارها هستند که دسترسی به سیستم را محدود می کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند و با رمز کردن فایل ها یا هارد سیستم شاهد فعال شدن یک شمارنده معکوس زمانی برای رمزگشایی هستیم که از قربانی می خواهد مبلغ درخواستی را در زمان تعیین شده پرداخت کند تا رمز گشایی فایل ها انجام شود.جماران این خبر را منتشر کرد.

انتخاب رئیس ستاد انتخاباتی جهانگیری

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منصوب شد.

افشای علت مرگ عارف لرستانی

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد، پزشکی قانونی رسما اعلام کرده که قصور و تقصیری متوجه پزشک در مرگ عارف لرستانی نبوده و وی بر اثر سکته فوت کرده است. البته براساس این گزارش دارویی که وی مصرف کرده بود نیز در این امر نیز بی‌تاثیر نبوده است.

مهمترین اولویت کشور از نظر قالیباف

محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اینکه به نظر شما اولویت اول مردم چیست، اظهار داشت: بیکاری و اشتغال مهم‌ترین دغدغه امروز کشور است و طبیعتاً دولت آینده هم باید همه تمرکزش را بر بحث اشتغال بگذارد.قالیباف در پاسخ به سؤال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه رنگ انتخاباتی شما چیست، گفت: بنده هنوز رنگ انتخاباتی خود را تعیین نکرده‌ام.وی در پاسخ به سؤال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در مناظره بعدی شما چه مباحثی را مطرح خواهید کرد، گفت: مناظره بعدی در رابطه با مسائل سیاست داخلی و خارجی خواهد بود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*