میرزاده در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش: بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود/صندوق های رفاه اجتماعی تقویت می شود

سرویس اقتصادی
سخنگوی کمیسیون آموزش در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از پرداخت بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت خبر داد.
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴

بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود/صندوق های رفاه اجتماعی تقویت  می شود

سید حمایت میرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: معاونان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه،  وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست امروز کمیسیون حضور یافتند، تا گزارشی درباره وضعیت بودجه آموزشی کشور ارائه کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده آموزش و پرورش مشکلاتی در بخش پرداخت ها دارد، افزود: برخیمطالبات معلمان آموزش و پرورش در سال ۹۵ پرداخت نشده است، به عنوان نمونه حق الزحمه معلمانی که در خرداد سال ۹۵۵ از دانش آموزان امتحان گرفته اند، پرداخت نشده است.

مشکلات مالی آموزش و پرورش حالت رسوبی پیدا کرده است

میرزاده ادامه داد:پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و برخی مطالبات پرسنل آموزش و پرورش در سال ۹۵ پرداخت نشده است، که مقرر شده بدهی های بخش آموزش و پرورش در سال ۹۵ در اردیبهشت ماه اتمام یابد.

وی با بیان اینکه معاونان وزارت آموزش و پرورش در نشست امروز اذعان کردند که مشکلات مالی آموزش و پرورش حالت رسوبی پیدا کرده است، یادآور شد:مطالبات پرسنل آموزش و پرورش روی هم انباشته شده و در پایان سال برای دولت و نظام مشکل ایجاد می کند و تلاش وزارتخانه بر این است که از انباشته شدن بدهی ها جلوگیری کنند.

درخواست نمایندگان برای پرداخت ماهانه حقوق و مزایای پرسنل آموزش و پرورش

میرزاده افزود:نمایندگان از مسئولان وزارت آموزش و پروش درخواست کردند، که به صورت ماهانه حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنند که مسئولان وزارتخانه در این خصوص قول مساعد دادند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات ارائه شده توسط مسئولان وزارت علوم تلاش وزارتخانه برای تقویت شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد:تقویت صندوق های رفاه اجتماعی یکی دیگر از اقدامات وزارت علوم برای کمک به دانشجویان است.

وزیر علوم به دلیل جلسه در دفتر مقام معظم رهبری در کمیسیون حضور نیافت

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: جمعی از اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست امروز کمیسیون حضور یافتند و  گزارش از اقدامات و آمادگی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر علوم صبح در مجلس حضور یافته و در مذاکره ای که با رییس کمیسیون داشته اعلام کرده است که به دلیل جلسه ای که در دفتر مقام معظم رهبری دارد، نمی تواند در نشست کمیسیون آموزش حضور یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*