اخبار شهرستانها

وزش تند باد در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بر اساس الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز بعد از ظهر در نواحی جنوبی و شرقی استان وزش تند باد(گرد و خاک) و افزایش ابر پیش بینی می شود.  رضا برهانی گفت: به لحاظ تغییرات دما در دو روز آینده به تدریج افزایش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد.
آغاز عملیات مرمت خانه تاریخی رمضانی در سرایان
مرمت خانه تاریخی رمضانی سه قلعه شهرستان سرایان آغاز شد. مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در این مرحله خاکبرداری و سبک سازی پشت بام، اجرای تاسیسات، خاکبرداری و آواربرداری فضاهای مسقف و کف حیاط، مرمت نمای سردرب ورودی، آجر فرش حیاط، اجرای مجدد کاهگل پشت بام و مرمت بادگیر اجرا می شود.. محمد عرب افزود: ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت این بنای تاریخی اختصاص یافته است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی:
سامانه درخواست دهی الکترونیکی در استان راه اندازی شد
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: جلوگیری از مراجعه حضوری مددجویان، به حداقل رساندن مراجعات مددجویان و تسهیل در دسترسی به خدمات و ارائه کد پیگیری برای پیگیری های مجدد از اهداف راه اندازی سامانه درخواست دهی الکترونیکی است. رضا سلم آبادی  افزود: مددجویان تحت حمایت با مراجعه به مراکزICT روستایی، مراکز پیشخوان دولت، کافی نت ها، استفاده از اینترنت در منزل یا تلفن همراه می توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز کمیته امداد از خدمات سامانه درخواست دهی الکترونیک، استفاده کنند.
تشکیل شرکت تعاونی بانوان هنرمند در نیمبلوک
کارگروه بانوان بخش نیمبلوک شهرستان قاینات با محوریت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار شد. گلچین بخشدار نیمبلوک گفت: با توجه به وجود ظرفیت ها و قابلیت های ارزشمند صنایع دستی و نیروی انسانی جویای کار می توان با برنامه ریزی مدون و تشکیل شرکت تعاونی بانوان هنرمند به شعار سال معنا بخشید.
کتاب دیجیتال خاطرات نماز تولید شد
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: با گذشت کمتر از دو هفته از انتشار فراخوان مسابقه بزرگ نماز، ستاد اقامه نماز کشور نسبت به گردآوری آثار ارسالی به دبیرخانه، اقدام کرد و در قالب دو جلد کتاب دیجیتال پس از طراحی و تولید، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت. حجت‌الاسلام حسین کمیلی، در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: از تمامی علاقه‌مندان استانی درخواست می‌کنیم که آنچه را تا‌کنون در مورد آثار و برکات نماز و یا عواقب و محرومیت‌های ناشی از ترک نماز در زندگی خود و یا اطرافیان سراغ دارند به رشته تحریر در آورده و برای شرکت در این مسابقه به ستاد اقامه نماز ارسال کنند. وی افزود: آثار ارسالی مردم استان، علاوه بر قرعه‌کشی خاطره به نام خود افراد در کتاب‌های خاطره نماز  چاپ می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*