گفته می شود

گفته می شود محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یاد می‌شود، طی گفت‌وگویی تاکید کرد که در صورتی ‌که گزینه نهایی جبهه مردمی نباشد، کاندیدا نخواهد شد. وی همچنین گفت که منتظر نتایج نهایی خواهد ماند و در نهایت تابع جبهه مردمی خواهد بود.

گفته می شود سهیلا جلودارزاده درباره این‌که چقدر ضرورت دارد گروه‌های سیاسی مردم را تشویق کنند تا حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم است، گفت: جریان آزاد اطلاعات باید صورت بگیرد، مردم در انتخابات قبلی نشان دادند که به کدام سمت و سو گرایش دارند اما هنوز صدا و سیمای ما که با پول‌های مفقود شده دولت قبلی اداره می‌شود در دست یک جریان ورشکسته قرار دارد که با دروغ و حملات ناجوانمردانه کاملا جناحی عمل می‌کند.

شایعات درباره تایید صلاحیت‌ها با هدف کاهش مشارکت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد انتشار چنین شایعاتی درباره بررسی صلاحیت‌ها با هدف تضعیف انگیزه داوطلبان و کاهش مشارکت مردم صورت می‌گیرد و بنابر این همه باید هوشیار باشند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آن‌چه ازسوی هیات نظارت بر انتخابات انجام می‌شود، بر اساس مر قانون خواهد بود و مراجع چهارگانه نیز نظر خود را کتبا به هیات اجرایی منعکس کرده و هیات‌های اجرایی و نظارت نیز بر اساس این استعلام‌ها نسبت به بررسی صلاحیت نامزدها اقدام خواهند کرد.

 

حمله قوچان نژاد به ترامپ

«همسر من یک دو ملیتی ایرانی-آمریکایی است. اخیرا با او می خواستم به آمریکا بروم و درخواست ویزای آمریکا کردم اما چون ملی پوش ایرانی بودم، به من ویزا ندادند. این اتفاقات در ۲۰۱۷ سال بعد از میلاد مسیح، فقط برای اینکه یک احمق مثل ترامپ در راس قدرت است، خنده دار است واقعا.

گفته می شود ضعف فنی یک شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی موجب بروز اختلال میلیون‌ها خرید در مرحله پرداخت شده به نحوی که برآوردهای اولیه حاکی از ایجاد ۷۰ میلیارد تومان خسارت است. این نقص همچنان در سامانه‌های فنی بانک مربوطه موجود بوده و فقط محدود به مشتریان این شرکت نیست و عجیب است که بانک مرکزی و مشخصاً شرکت شاپرک به جای صیانت از حقوق و دارایی‌های مردم همچنان سکوت اختیار کرده است. شاکی پرونده: مکرراً در خصوص چنین نقص به مدیران بانک مربوطه و بانک مرکزی هشدار داده بودیم اما متاسفانه مستنداتی که به بانک مرکزی ارسال می کردیم، بایگانی شده است!

 

کشته شدن یک ایرانی در اربیل عراق

مرکز پلیس اربیل تاکید کرد که یک زن ایرانی در درگیری دو تن از همکارانش که به استفاده از سلاح انجامید، بر اثر شلیک گلوله بی‌هدف کشته شده است.مرکز پلیس اربیل در بیانیه‌ای آورده است که یک زن ایرانی درمنطقه برایتی در اربیل بر اثر شلیک گلوله بی هدف در درگیری دو تن از همکارانش کشته شد.مرکز پلیس اربیل افزود: همکاران مقتول پس از کشته شدن این زن از محل حادثه گریختند. جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد و دستگاه قضایی حکم دستگیری آن دو نفر را صادر کرد.

اعلام نامزدی احتمالی احمدی نژاد

جوانفکر مشاور احمدی نژاد در سایت دولت بهار نوشت: آقای عباس کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان در تازه ترین اظهارات خود به توصیه مزبور اشاره کرده و گفته است: توصیه مقام معظم رهبری نسبت به دکتر احمدی نژاد به عنوان یک امر قانونی هم می‌تواند محسوب شود.بنده سخنان آقای کدخدایی مبنی بر قانونی بودن این توصیه را بیشتر متاثر از کم دقتی ایشان و عدم توجه به ابعاد موضوع می دانم زیرا در مساله ای که رهبر معظم انقلاب آشکارا و موکدا آن را حتی از قالب دستور و امر و نهی نیز خارج ساخته و در حد توصیه به یک برادرمومن ، نصیحت و خیرخواهی معنا کرده اند ، نمی توان آن را یک حکم حکومتی یا به زعم سخنگوی محترم شورای نگهبان ، قانون تلقی کرد.چنین به نظر می رسد که اظهارات ایراد شده از سوی جناب آقای کدخدایی ، منعکس کننده نظرات شخصی ایشان است و پرسش تند و تیز خبرنگار مطرح کننده سئوال نیز در پاسخ ارائه شده موثر بوده است.از نظر حقوقی بعید است شورای محترم نگهبان نظر ابراز شده از سوی جناب آقای کدخدایی را مورد تایید قرار دهد زیرا قانون اساسی در نوبت های مختلف بر رعایت حقوق اساسی آحاد جامعه و آزادی های مصرح در آن تاکید کرده است و بسیار دور از ذهن به نظر می آید که شورای مزبور به یک نصیحت خیرخواهانه رهبری از منظر حکم حکومتی بنگرد و به آن جنبه قانونی بدهد. این احتمال از نظر دور نیست که موقعیت زمانی و شرایط خاص کشور بسترساز توصیه رهبر معظم انقلاب به دکتر احمدی نژاد برای عدم ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بوده است، بنابراین تحولات داخلی و خارجی ایران در ماههای اخیر می تواند تغییر نظر رهبر انقلاب در این موضوع را به دنبال داشته باشد ، بویژه با توجه به این حقیقت که نامزد شدن دکتر احمدی نژاد در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری به یک مطالبه فراگیر در میان مردم تبدیل شده و ایشان برای این منظور به شدت تحت فشارهای پیدا و پنهان مردم قرار دارند.

 

 

 

هشدار به دولتی‌ها درباره افزایش حقوق کارمندان

در ابلاغیه اخیر دولت به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دولتی تأکید شده است که افزایش ۵۰ درصدی برخی حقوق و مزایای کارکنان دولت، منوط به طی مراحل قانونی و آئین‌نامه‌ای است. بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت به تعدادی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، تاکید شده است با وجود مصوبه اواخر اسفندماه سال گذشته هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی برخی حقوق و مزایای تعدادی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مدیران مربوطه باید توجه داشته باشند افزایش امتیازات و فوق‌العاده‌های فوق، موکول به طی مراحل پیش‌بینی‌شده در قانون و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه است.بر اساس این ابلاغیه، هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی مجاز به اعمال افزایش‌های مذکور قبل از طی مراحل قانونی نیستند.

گفته می شود آمارهای رسمی گویای آن است که بخش قابل توجهی از ایرانیان برای دسترسی به اینترنت از تلفن همراه بهره می‌گیرند و بدین ترتیب بیش از ۲۷ میلیون کاربر اینترنت موبایل در ایران وجود دارد.اگرچه آمارهای ۱۲ ماهه ای که وضعیت ارتباطی ایران در بخش‌های مختلف را نشان می‌دهد هنوز منتشر نشده اما آمارهای ۹ ماهه سال گذشته گویای این نکته است که در زمینه اینترنت تعداد مشترکان پهن باند سیار بیش از ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۹ نفر بوده و تعداد مشترکان پهن بند ثابت به بیش از ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۴۳ کاربر رسیده است.

 

پیش‌بینی آیت‌الله هاشمی از آینده دولت روحانی

یاسر هاشمی در گفت و گو با آنا گفت، پدرش پیش‌بینی می‌کرده مردم از تداوم دولت حسن روحانی حمایت خواهند کرد تا برنامه‌های آن به نتیجه برسد چراکه این برنامه‌ها در چهار سال دوم کامل می‌شود و مردم نتایج آن را می‌بینند.

توصیه آیت‌الله جنتی به مردم

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار نوروزی با کارکنان این نهاد که در محل نمازخانه آن برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال نو، روز جمهوری اسلامی و فرا رسیدن ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب، ماه عبادت و بندگی است و مطابق حدیث نبوی خوشا به حال کسانی که در این ماه از یاد خدا غافل نیستند و خدا را اطاعت و عبادت می‌کنند. دبیر شورای نگهبان گفت: توصیه من به مردم این است که به دنبال نامزد اصلح باشند. نامزدی که امانتدار است، صداقت دارد، در سابقه او حیف و میل بیت‌المال موجود نیست.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*