کوچکی‌نژاد مطرح کرد: اقدام فوری مجلس در راستای استخدام ۱۰هزار نیروی حق‌التدریس/ شیب بازنشستگی در آموزش و پرورش تند است

عضو کمیسیون آموزش مجلس، تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی را اقدامی در راستای شیب تند بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش عنوان کرد.

اقدام فوری مجلس در راستای استخدام 10هزار نیروی حق‌التدریس/ شیب بازنشستگی در آموزش و پرورش تند است

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس، گفت: در گذشته قانونی مبنی براینکه آموزش و پرورش باید با نیروهای خود -که در قالب خرید خدمات با آن همکاری داشته- قرارداد حق‌التدریس منعقد و درصورت امکان استخدام کند، مصوب شده است اما از جمعیت ۳۰هزار نفره این نیروها هنوز ۱۰هزار نفر حق‌التدریسی نشده‌اند به همین دلیل برای موظف کردن دولت به استخدام آن‌ها طرحی با یک فوریت در مجلس تصویب شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شیب تند بازنشستگی در آموزش و پرورش و خروج بیش از ۴۰۰هزار نفر نیرو از این وزارتخانه طی چند سال آینده باید نیروهای غیررسمی با سال‌ها تجربه کار به مرور جذب شوند اما متاسفانه آموزش و پرورش اراده‌ای برای جذب این نیروها نداشته و با برگزاری آزمون آزاد، جمعی را که تاکنون تجربه کار آموزشی نداشته‌اند، استخدام کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت این نیروها، افزود: آموزش و پرورش باید این نیروها را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی به استخدام درآورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین افزود: معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند درحالی که نقشی حیاتی در تغییر وضعیت فرهنگی جامعه و گسترش سوادآموزی در مناطق کمتر توسعه یافته داشته اما در شرایط سختی این مهم را تحقق می‌بخشند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*