کمک به راه آهن خراسان جنوبی از صندوق توسعه ملی

رئیس جمهور برای تامین منابع مالی راه آهن خراسان جنوبی از محل صندوق توسعه ملی قول مساعد داد
کمک به راه آهن خراسان جنوبی از صندوق توسعه ملیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خراسان جنوبی، آقای روحانی در مراسم افتتاح طرح های خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در سال جاری ان شاء الله قدم های اولیه برای اتصال بیرجند به شبکه سراسری راه آهن صورت گیرد و ما هم برای تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی قول می دهیم.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت شرکت گاز در کشور تا سال ۹۲، ۱۴ هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره مند شدند گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۹ هزار روستا در کشور گازرسانی شدند که این افتخار آمیز است.
آقای روحانی افزود: برای اجرای این طرح ها از بودجه عمومی استفاده نشده است و برای گازرسانی ما از صرفه جویی فراورده های نفتی استفاده می کنیم.
وی گفت: یک بسیج بزرگی برای گازرسانی به شهر ها و روستاها انجام شد و گازرسانی به ۱۰۸ شهر و ۹ هزار روستای بسیار حائز اهمیت است.
آقای روحانی افزود: با اینکه ما امسال سرمای سختی داشتیم اما قطعی گاز نداشتیم و توانستیم گاز را به همه جا برسانیم و در سال های آینده شرایط بهتری از نظر تولید، پخش و صادارت گاز خواهیم داشت.
رئیس جمهور گفت: توسعه منابع ذخیره فراورده های نفتی در سراسر کشور برای ما مهم است چه در شرایط عادی و چه در شرایط اضطراری، مخصوصا در استانهای مرزی و با هدف صادرات.
وی افزود: از انبارهایی که امروز با ظرفیت ۱۰۵ میلیون لیتر فراورده نفتی افتتاح می کنیم می توانیم برای صادرات سوخت به کشورهای همسایه استفاده کنیم.
آقای روحانی افزود: این اقدام یک قدم بسیار مهم هم در اعتماد به مردم، به کارآفرینان در این منطقه و مبارزه با قاچاق سوخت و مسیر صحیح برای صادرات فراورده به کشور همسایه است.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به افتتاح مجتمع هنری فردوس با بیان اینکه مردم خراسان همواره به فرهنگ دوستی و ادب پروری معروف اند گفت: امیدواریم از این مرکز حداکثر بهره برداری شود و ما بتوانیم در مسیر تعالی فرهنگ قرار بگیریم .
رئیس جمهور آب را مهمترین مسئله کشور دانست و گفت: آب در این دولت یکی از کارهای وسیع و ارزشمند است که انجام شده و ادامه خواهد داشت.
آقای روحانی همچنین با بیان اینکه به ۵ هزار و ۲۰۰ روستا در دولت یازدهم آبرسانی انجام شد، افزود: کاری که وزرات نیرو در زمینه های مجتمع های آبرسانی، آب و برق انجام می دهد کار بسیار ارزشمندی است.
وی گفت: اگر می خواهیم مشکل مهاجرت را حل کنیم، کشاورزی رونق یابد و روستاها آباد شود تنها راه حل این است که نیازهای اصلی روستاها را تامین کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*