آخرین خبر :

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در خراسان جنوبی

طبق آمار ارائه شده از سوی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در سال گذشته، ۷ هزار ۳۵۰ واقعه ازدواج و یک هزار و ۱۹۶ واقعه طلاق در استان ثبت شده که طبق گفته مدیرکل ثبت احوال استان کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در استان خودنمائی می کند.
پورحسین در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری ۱۱ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی ویژه پرسنل این اداره گفت: یکی از برنامه های ما واگذاری برخی از خدمات به دفاتر پیشخوان بوده و ۱۱ دفتر خدمات پیشخوان در سطح استان فعالیت ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام می دهند. به گفته وی در سال ۹۵ چهار اداره از شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به فیبر نوری مجهزشده و تا پایان سال جاری نیزچهار شهرستان دیگر به فیبر نوری تجهیز خواهند شد.
کاهش ولادت در سال گذشته
مدیرکل ثبت احوال استان همچنین گفت: درسال گذشته تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۳ واقعه ولادت ثبت شده که میزان آن در سال ۹۴ ، ۱۸ هزار و ۸۴۵ مورد تولد بوده و کاهش ۲٫۷۲ درصدی داشته است. وی تعداد ولادت پسرها در سال ۹۵ را ۹ هزار و ۴۳۷مورد و تعداد ولادت دختران را ۸ هزار و ۸۹۶ مورد ذکر کرد و گفت: از مجموعه متولدین سال گذشته، ۱۳ هزار و ۲۹۳ ولادت شهری و ۵ هزار و ۴۰ ولادت روستایی ثبت شده است. به گفته پورحسین در سال ۹۵ به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده اند و تعداد ۲۲۰ دوقلوزائی و ۶ مورد سه قلوزائی در استان ثبت شده است. وی با بیان اینکه بیشترین آمار ولادت در سال ۹۵ با هفت هزار و ۵۴۱ مورد در شهرستان بیرجند و کمترین ولادت در شهرستان خوسف با ۳۸۴ مورد بوده، افزود: سه هزار و ۷۷۳ نفر در سال گذشته در استان فوت کرده اند که از این تعداد دو هزار و ۵۶ واقعه مربوط به آقایان و هزار و ۷۱۷ واقعه مربوط به خانم ها بوده است. مدیرکل ثبت احوال استان یادآور شد: بیشترین علت مرگ مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با هزار و ۲۲۲ واقعه و کمترین علت مرگ بیماری اسکلتی و عضلانی با سه واقعه بوده و دو هزار و ۱۴۷ فوت مربوط به شهرها و هزار و ۶۲۶ مورد مربوط به روستاها است.
ثبت بیش از ۷ هزار واقعه ازدواج  در استان
پورحسین در ادامه به ثبت آمار ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ هفت هزار و ۳۵۰ واقعه ازدواج ثبت شده که میانگین سن ازدواج آقایان بین ۲۰ تا ۳۴ سال و خانم ها بین ۱۵ تا ۲۹ سال بوده است. وی عنوان کرد: در سال گذشته هزار و ۱۹۶ مورد طلاق در استان داشته ایم که ۷۰ درصد طلاق در بین آقایان در سن ۲۰ تا ۳۴ سال و ۶۴٫۹ درصد طلاق خانم ها در سن ۱۵ تا ۲۹ سال بوده است. مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه  در سال ۹۵، بیشترین نامگذاری پسران به ترتیب مربوط به نام های ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، محمد طه و محمد است، گفت: بیشترین نامگذاری دختران نیز به ترتیب نام های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و نازنین زهرا بوده است. وی با اشاره به طرح تعویض شناسنامه در استان افزود: از ابتدای طرح تعویض شناسنامه حدود ۲۰۰ هزار جلد شناسنامه را تعویض کرده ام که یک سوم جمعیت هدف را تشکیل می دهد که ۵۵ هزار و ۷۷ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است. مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۵ ایستگاه فعال برای هوشمندسازی کارت ملی در استان، گفت:  تاکنون ۱۱۸ هزار و ۹۷۴ کارت صادر شده و ۱۰۸ هزار و ۴۷۸ کارت به مردم تحویل داده شده است. پورحسین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: شهروندانی که برای کارت هوشمند ثبت نام کرده اند برای دریافت کارت خود مراجعه داشته باشند تا با مشکلی در زمان انتخابات مواجه نشوند. وی خاطرنشان کرد: مهلت مقرر شده برای هوشمندسازی کارت ملی تا پایان سال ۹۷ تعیین شده است که افراد فاقد کارت ملی در اولویت این برنامه قرار دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*