پورابراهیمی: رونق بازار مسکن در سال ۹۶ به کندی پیش خواهد رفت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رکود موجود در بازار مسکن، گفت: با توجه به تاثیر پذیری بازار مسکن از قیمت نفت و همچنین پایدار بودن رکود، رونق بخش مسکن در سال جاری به کندی پیش خواهد رفت.
جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵

رونق بازار مسکن در سال 96 به کندی پیش خواهد رفت

محمدرضا پورابراهیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به وضعیت کنونی بازار مسکن، گفت: رکود موجود در بازار مسکن تحت تاثیر وضعیت کلی اقتصاد بوده تا بهبود شرایط پایدار خواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق در بازار مسکن در اقتصاد ایران نشان داده که ارتباط تنگاتنگ با وضعیت درآمدهای نفتی دارد،افزود:پیش بینی ما این است که مسکن و مستغلات در ایران عمدتا وابسته به درآمدهای نفتی بوده و تا زمانی که درآمدهای ناشی از فروش نفت بیشتر شده؛سرمایه گذاری در بخش مسکن نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد:باتوجه به اینکه پیش بینی افزایش قیمت نفت و یا افزایش فروش آن درسال جاری دوراز ذهن است؛نمی توان انتظار بهبود وضعیت بازار مسکن را داشت.

رکود حاکم بر اقتصاد مسکن را نیز درگیر کرده است

پورابراهیمی عامل دیگر تاثیرگذار در وضعیت بازار مسکن را رکود حاکم بر اقتصاد خواند و گفت: شاخص های اقتصادی که در رکود قرار گرفته نشان می دهد؛بخش املاک و مستغلات به دلیل اینکه جزو نیازهای اولیه مردم به شمار نمی رود،زمانی می تواند بهبود پیدا کند که متناسب با شرایط خروج از رکود در اقتصاد کشور بتواند تعریف شود.

وی ادامه داد:زمانی که رونق به اقتصاد ایران برگردد؛به طور حتم بخش مسکن نیز درگیر آن شده و بهبود وضعیت بازار رخ خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،گفت:رونق اقتصادی زمانی ملموس خواهد شد که شاخص های اصلی در بخش صنعت،نفت، کشاورزی، خدمات و صادرات عملیاتی شده و با شاخص های مطلوب نشان داده شود.

بعید است در سال جاری بازار مسکن تغییر و تحول اساسی داشته باشد

وی با بیان اینکه بعید است در سال جاری بازار مسکن تغییر و تحول اساسی داشته باشد،افزود: با توجه به ثبات مولفه های درگیر در وضعیت بازار مسکن این بازار در سال ۹۶ روندی مشابه سال قبل را تجربه کرده و استمرار وضعیت موجود را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،در پایان گفت: اگر مولفه های اقتصادی ذکر شده تغییری نکنند؛بازار مسکن پس از انتخابات نیز استمرار خواهد داشت./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*